Profituning

Alpina D3 S: Naftový lámač krku

11. máj 2020Publikoval M. Lábaj

Benzínová trojka najnovšej generácie dostala pár vylepšení od Alpiny ešte na jeseň minulého roka. Teraz nastal čas pre úpravy dieselových verzií, veru že nech tiež nezaostávajú. BMW radu 3 s dieselovým motorom pod kapotou u Alpiny nájdete pod názvom D3 S. Úpravca pripravil balík ako pre sedan, tak pre kombík, teda obľúbenejšie Touring.

Pohon zaobstaráva starý-známy agregát, radový šesťvalec s objemom 3,0-litre. Výkonnostne naladený ako motorizácia M340d, avšak ako poznáme Alpinu, aj pri najsilnejšej verzii sa našlo pár vecí na vylepšenie. Trojliter tak vo výsledku disponuje výkonom 350 koní (261 kW) a najvyšší krútiaci moment je 730 Nm. Sedan akceleruje z pokoja na 100 km/h za 4,6 sekúnd, Touringu to trvá o dve desatiny dlhšie – 4,8 s. Rovnaké čísla však uvádza BMW pri M340d, tak čo je iné? Vyššia je maximálna rýchlosť, vďaka „odblokovaniu“ sa limuzína dokáže rozbehnúť na 273 km/h, praktickejší brat dosahuje 270 km/h.

Z oboch áut sa stávajú ideálne diaľničné presúvadlá, spomínaný krútiaci moment totiž vrcholí už pri 1750 ot/min. Pri tejto úprave sa prvýkrát Alpina stretáva s mild-hybridnou technológiou, s ktorou sa tiež trochu pohrala. Mild-hybrid teraz nie len ušetrí palivo ale pomôže i dynamike. Štartérgenerátor naskočí ak pri nízkych otáčkach motora pritlačíte pravý pedál na podlahu. Čím zároveň zlepšuje aj odozvu motora. Alpina upravila aj softvér 8-stupňovej aickej prevodovky od ZF. Ten skrátil čas preradenia jednotlivých rýchlostí. Navyše D3 S už v štandarde využíva elektronický samosvorný diferenciál na zadnej náprave.

Bezpečné zabrzdenie pred zákrutou či akoukoľvek prekážkou zvládajú brzdy z väčšej sestry B5 Bi-turbo. V základe D3 S stojí na 19-palcových kolesách, Alpina však ponúka aj svoje typické o palec väčšie 20-lúčové disky. Tie oproti sériovým kolesám ušetria na neodpruženej hmote až 14 kíl. Ak sa vám páči, neváhajte, úpravca už teraz prijíma objednávky s tým, že dodávať začnú už v novembri. Sedan stojí 70 500 €, o máličko drahší je Touring, za ten dáte 71 900 €. Ceny platia pre nemecký trh. Už ostáva iba odpovedať na jednu otázku, originál M340d alebo decentný tuning v podaní Alpiny?

text: M.Lábaj, foto: Alpina