400+HP Civic turbo

19. júl 2018Publikoval P. Kovács

Michal si stanovil cieľ získať v tomto roku prvenstvo v rámci Slovenského šprintérskeho šampionátu v triede Street2. Od prvých pretekov bolo zrejmé, že to myslel vážne a vďaka rýchlej a spoľahlivej technike si už titul majstra môže teraz pripísať, nezávisle od posledného tohtoročného Power festu, ktorý sa odjazdí 11.augusta v Trenčíne. Že čo je potrebné k tomu, aby niekto porazil svojich súperov v kategórii atmosférických áut do 3800ccm a preplňovaných do 1650ccm, sa dozviete v nasledujúcom krátkom príbehu...

"Od malička ma bavili autá. Ako 13 ročný som sa priúčal pri otcovi v dielni a autám som sa neskôr začal venovať intenzívnejšie vo svojom voľnom čase. Po dovŕšení 18-tich rokov som si zakúpil svoje prvé auto - Škoda Garde, v ktorom som sa začal vŕtať a zlepšovať jeho jazdné vlastnosti. Neskôr som do neho implementoval aj výkonnejší motor z Felicie a 5-stupňovú prevodovku.

Ako plynul čas, dostal som sa do Automotoklubu v Modranke blízko Trnavy. V dielni sa niesol a aj nesie dodnes nádych japonskej značky Honda. Takže som sa dostal k autu Honda Civic Hatchback 1,6 VTi 118kW šiestej generácie, vyrobenej v Japonsku v roku 1998. Auto bolo už od výroby dosť živé a malo závodného ducha, takže tam niekde začala moja prvá skúsenosť s pouličnými závodmi.

Vyskúšal som sa teda zúčastniť drag závodov, teda šprintu na štvrť míle s pevným štartom a v roku 2014 som sa postavil prvý krát na stupeň víťazov. Keďže mi časom nestačil môj výkon na súperov a chcel som jazdiť rýchlejšie, tak som v roku 2017 prijal radu od Štefana Holakovského z 906 Teamu posilniť motor turbom aj za cenu prechodu do vyššej kategórie. Začala sa teda prestavba atmosférického motora na preplňovaný..."

Honda Civic 1,6 VTi 6G, rok výroby: 1998
Motor
: Blok B16A, kované H-ojnice s ARP skrutkami, SRP kované piesty, B16A hlava s dvojitými pružinkami na všetkých ventiloch, GSR vačky, AMA Exhaust systém turbo zvody, GT3076 turbo s externým wastegate, nerezové 76mm výfukové potrubie, veľký intercooler, nerezové sacie potrubie s blow-off ventilom, výkonnejšie palivové čerpadlo Wallbro 255 l/h, RC 750cc vstrekovače, zapaľovacie moduly z inej verzie, upravená sériová riadiaca jednotka zo staršieho modelu Civic tak, aby vedela komunikovať so širokospektrálnou lambda sondou AEM a tiež priamo ovládať solenoid na reguláciu plniaceho tlaku ako aj externé osobitné 4 zapaľovacie moduly, výkon 299kW/401HP a 441Nm
Pohon
: Náhon predných kolies, 5-stupňová manuálna prevodovka S9B so štandardným helical torsen samosvorným diferenciálom, Advanced Clutch Technology organická spojka
Podvozok
: Eibach pružiny - zníženie 35/35 mm, pneu Toyo Proxes R888R GG semislick na 15 palcových diskoch
Dynamické parametre
:  0-402m 12,159s pri 205km/h
Hmotnosť
: 1130kg

text: Kovács, foto: Ján Straka MAGPIE