Biely sen od Mihálikovcov

03. január 2018Publikoval P. Kovács

"Volám sa Patrik Segeč a pochádzam z malebnej dedinky Lúčky“. Presne takouto vetou sa začínal minulý rok článok o Lade kombi na vzduchovom podvozku od chalanov z kontroverzného klubu Mihálikovci. Samozrejme tento pre nás zábavný úlet na Patrikov účet mnoho ľudí nechápalo, ale my čo sa stretávame pravidelne na zrazoch to neustále spomíname s úsmevom na tvári.  Každopádne prešiel celý ďalší rok a máme tu žiarivo biely Golf MK2 z klubu Mihálikovci a skutočného Patrika.

 

Paťo svoju vysnenú dvojku zakúpil pred štyrmi rokmi ako dovoz z Nemecka a v danej chvíli jeden z mála zachovalých kusov so servisnou históriou a prijateľnou cenovkou. Jednalo sa o model s benzínovou jedna šestkou. Auto sa na odťahovke doviezlo domov a začali sa prvé úpravy.  Ako prvý šiel na auto športový podvozok značky DTS a kolesá Rial cup. V tejto fáze sa všetko pozastavilo a odhadom rok a pol si Patrik užíval auta a naberal nové nápady a inšpiráciu.

Po utriedení myšlienok sa začalo rozobratím celého auta a novým lakom z palety Audi. Paťo je jeden z ľudí, ktorý sa snažia si v rámci možností robiť na aute všetko sám, za čo dávam klobúk dole pretože ja by som na niektoré veci nemal nervy. A teda auto sa chystalo v domácich podmienkach na dvore pred garážou. Ďalej prišla výmena a úprava sedadiel Recaro GTI edition z Golfu MK3 a tým sa ďalšie úpravy na aute pozastavili pretože sa začala kvôli autu stavať garáž.

Nasledovným aspektom bol motor. Sériová jedna šestka vypovedala službu tak som na rýchlo zohnal jedna osmičku s výkonom 66kW a nahradil sa karburátor jednobodovým vstrekom. Kompletná prestavba motora sa riešila prevažne z hľadiska funkčnosti a presúvania ako sa hovorí ,,na kávu“. Prišla minuloročná zima, Golf putoval do garáže a nastali tie najväčšie zmeny a to montáž vzduchového podvozku na základe TA Technix. Chalani z West Garage pomohli s výrobou prírub na tlmiče. Stavba bola zdĺhavá navzdory náročným pracovným podmienkam. Bolo treba vymyslieť vedenie hadíc od mechov ku ventilom, čo sa kombinovalo keďže každý mech je samostatne ovládaný ventilom. Keď sa vyriešila technická stránka vzduchu prišiel na rad dizajn zástavby v kufri. Celok pozostáva z 3 kusov vyrobených nádrží o celkovom objeme 28litrov a dvoch kompresorov Viar 480C. Výsledný dizajn posúďte každý samostatne ale za mňa palec hore.

Na začiatku roka tesne pred sezónou sa dorobil kompletný GTI packet. Keď bolo konečne všetko na poriadku, pred prvou jazdou sa obuli aj nové letné papuče a to konkrétne Schmidt Modern Line vo veľkosti R16 a šírke 9J na oboch nápravách s pneumatikami o rozmere 195/45. Ako mnoho z vás to už pozná, keď sa raz začne tak neviete prestať a zmeny nenechali na seba dlho čakať v podobe upraveného predného nárazníka ktorý sa zahladil na US style a ako je aktuálne v stancerských trendoch in zapáčil sa aj Paťovi polorám, ktorý si znovu svojpomocne vyrobil a verím že si svojich nadšencov našiel vzhľadom na kvalitu spracovania.

Sezóna sa ukončila a plány na zimu sú už isté v podobe ďalšieho motora 2,0 8V a hlavne vyšperkovanie motorového priestoru. Citujem jedného porotcu: "Ako keby mali okolo motora kuny svadbu". Týmto ťa pozdravujem Peťo :). Ďalší na rade bude interiér a to konkrétne prešitie komplet celého do kože. Patrik chce prerobiť aj rám na niečo vážnejsie a náročnejšie. Plány sú pekné a pevne verím a dúfam že to stihne všetko do budúcej sezóny.  Na konci by majiteľ rád týmto spôsobom chcel poďakovať všetkým ktorí pomohli aby dvojka vyzerala tak ako vyzerá.

VW Golf 2 GL, r.v. 1986

Motor: swap 1,8 benzín, sériový výkon 66kW/90PS

Pohon: 5-stupňový manuál, predný náhon

Podvozok: Custom vzduchový podvozok od firmy West Garage osadený na športovom podvozku TA technics, dvojmechy Rubena, manuálne ovládanie cez elektromagnetické ventily (každý mech má vlastný ventil) digitálne zobrazenie tlaku v mechoch, dva kompresory Viar 480c, kolesá Schmidt Modern Line 4x9J et25 s pneu 195/45 R16

Exteriér: Celolak do bielej farby z vzorkovníka Audi, renovácia vonkajších líšt, tesnení a nárazníkov, predný nárazník upravený na US look, GTI lemy a prahy, nový nástrek na prednej maske, heckblende na kufrových dverách, plynové vzpery prednej kapoty

Interiér: budíky GTI+zmena podsvietenia, dva dvojriadkové digitálne budíky Pro Sport, sedadlá Recaro GTI edition Golf MK3, čierny strop+C stĺpiky, zástavba pre vzduchový podvozok (dva kompresory, 3 nádrže a čierne čalúnenie), aktívny subwofer Blaupunkt 200W

text & foto: Ján Straka MAGPIE