Carat Tuning Party

27. jún 2013Publikoval P. Kovács

V tradičnom termíne, koncom júna sa na Piešťanskom letisku konal masový zraz nadšencov štyroch kolies. Desiaty ročník podujatia Carat Tuning Party odštartoval v piatok 21. júna voľnými šprintmi, tréningom driftérov a večernou zábavou. Viac spoločného s tuningom a racingom a celkovo s pravým holdom voči motorom poháňaným strojom na štyroch či dvoch kolesách to malo ale v sobotu, kedy sa na pristávacej ploche konalo 4. kolo Slovenského šprintérskeho šampionátu, kvalifikácie a súboje dvojíc v driftingu, slalom a tiež tretie kolo seriálu Cocaine Tuning battle 2013.

Power fest

Michal Cehula - víťaz triedy Profi4

Registrácia v disciplíne šprint na 402 metrov sa začala o 9-tej hodine a samotné merané závody, zabezpečené profesionálnou drag časomierou bavili divácku kulisu od desiatej hodiny. Do závodu sa registrovalo celkovo 162 pretekárov domácich i zahraničných, ktorí si prišli zmerať sily ich výkonných mašín so Slovákmi zo susedných Čiech, Rakúska a početná enkláva dorazila opäť z Maďarska. Návštevníci pretekov Power fest sú už zvyknutí na kuriózne mašiny, stavané výlučne s cieľom pokoriť štvrť míľu v čo najkratšom čase, no menej zainteresovaní diváci ostávali v menom úžase vidiac poľský Fiat s TDi-čkom pod plechmi alebo jednotkový Golf, či starý oturbený Civic jazdiaci lepšie časy ako mnohé superšporty. Azda toto je jeden z dôvodov prečo ostali poniektoré vozy Ferrari, Porsche či Bentley len vystavené v zóne lešteniek...

D Racing

Ľuboš Čelin a jeho najrýchlejší naftový trojliter na Slovensku

Výsledky šprintov ( víťazi v jednotlivých kategóriách ):

Autá trieda PROFI:

P1: Philipp Jagschitz ( Honda Civic turbo ) Rakúsko

P2: Ladislav Pakši (Honda Civic turbo ) Bratislava

P3: Tomáš Polonec ( Fiat 127 turbo ) Nitra

P4: Michal Cehula ( Audi S2 ) Poprad

P5: Peter Pap ( Peugeot 205 ) Dunajská Streda

P6: Tamáš Fekete ( VW Golf 1 TDi ) Maďarsko

P7: Robert Nagy ( drag Tatra ) Trstice

Power fest

G1 team Maďarsko - najrýchlejšia predokolka TDi v Európe. Recenzia v dvojčísle JÚL-AUGUST časopisu Power magazine.

Autá trieda STREET:

S0: František Časný ( Škoda 105 ) Senec

S1: Ladislav Takács ( Honda CRX ) Štúrovo

S2: Marian Nemec ( Honda Integra ) Levice

S3: Pinczehelyi Tamás ( Renault Clio turbo ) Maďarsko

S4: Oliver Čurgali ( Corvette Z06 ) Trenčín

S5: Markus Schedlbauer ( Subaru Impreza ) Rakúsko

S6: Tomáš Lupták ( Seat Ibiza ) Kremnica

S7: Ľuboš Čelin ( BMW 330d ) Krakovany

BMW 335

Michal Baďura, upravené BMW 335i - najrýchlejší čas 12,387s v triede Street4

MOTOCYKLE:

M1: Oto Kiss ( Honda VFR ) Kajal

M2: Radovan Mačai ( Honda ) Senec

M3: Ondrej Cerovský ( Suzuki GSX-R 750 ) Rimavské Janovce

M4: Ján Matejka (Suzuki GSX-R ) Trstené

M5: Stanislav Poživenec ( Suzuki GSX-R 1000 ) Bratislava

Najlepší absolútny dosiahnutý čas 10,787 s na 402-metrovej trati pri rýchlosti 244 km/h spomedzi áut získal rakúsky šprintér Bernd Philipp na upravenom Nissane GT-R s výkonom cez 1000 konských síl. V triede Motocykle cenu za absolútne najlepší čas prevzal opäť pretekár Stano Poživenec na upravenom stroji Suzuki GSX-R 1000, ktorý zajazdil čas 9,570 s a dosiahol na 1/4-míľovej dráhe rýchlosť 236km/h.

drag racing

Bernd Philipp - AMS Nissan GT-R s výkonom cez 1000 koní.

Posledný pretek šampionátu sa uskutoční 10.augusta na letisku vo Svidníku.

To, že nový, slovenský seriál tuningových áut naberá na obrátkach svedčí aj fakt, že sa do tretieho kola Cocaine Tunning Battle v Piešťanoch registrovalo až 82 áut! Odborná porota mala ťažkú úlohu stanoviť z početného poľa súťažiacich pohárové umiestnenia a v mnohých prípadoch na bodovacích hárkoch vznikali len nepatrné rozdiely. Pravidlá sú stanovené, no exaktné vyhodnocovanie sa napriek tomu v tomto porovnávaní v plnej miere nedá zabezpečiť.

Tuning Battle 

Výsledky 3.kolo COCAINE TUNING BATTLE - prví traja umiestnení
Audi,BMW, Mercedes Scene
1. Audi A4 Avant Róbert Greguš, 2. Audi A4 Juraj Havas, 3. Audi TT Berek
Ford, Opel Scene
1. Ford Focus Lubo Dekker, 2. Opel Vectra Vlado Mitro, 3. Opel Astra M. Dubec
Seat, VW old scene
1. VW Polo Rostislav Chytil, 2. VW Golf 3 Banan, 3. VW Corrado L.Ludrovan
Seat, VW modern scene
1. Seat Leon Cila, 2. Seat Ibiza Michal Czubin, 3. VW Golf 4 Tomáš Rogy
Škoda Old Scene
1. Felícia Jozef Jánošik, 2. Felícia M. Smolka, 3. Felícia K.Matúšek
Škoda Modern Scene
1. Octavia Miroslav Prúcha, 2. Fábia Luboš Koláček, 3. Octavia T.Hvozdenský
French Scene
1. Renault Clio Maťo Čáky, 2. Renault Megane Peter Belák, 3. Peugeot 206cc D.Šišková
Italian Scene
1. Fiat Bravo Milan Forgáč, 2. Fiat Stilo Martin Košút, 3. Fiat Grande Punto Jaro Hlucháň
Japan and Asia Scéne
1. Honda S2000 Marek Kliment, 2. Subaru Impreza Róbert Krajči, 3. Nissan Silvia D. Badanik
Oldies
1. VW Beetle M.Šmíkal, 2. Škoda 110L Marek Horáček, 3. Škoda 100 Pavol Valent
Other, Rat
1. Chevrolet Pick-up T.Hadar, 2. RAT-ROD J.Kurak, 3. HOT-ROT P.Žák
Best Interiér
Seat Ibiza Michal Czubin
Best Engine
VW Polo Rostislav Chytil
Cena Organizátora
Felícia Pick -Up Bazén
Cena Hostesiek
Škoda 110L Marek Horáček
Best of Best
Seat Leon Cila

Tuning Battle

Bodovaný šampionát, ktorý vyvrcholí podobne ako vlani na jesennom nitrianskom autosalóne, pokračuje 27.júla 2013 v Bratislave na podujatí Power Tuning party.

drift    

Carat ponúka dočasný domov už dlhé roky aj jazdcom preferujúcim namiesto čistej stopy jazdu v kontrolovanom šmyku. Minulý víkend sa ich do závodu registrovalo dokopy 22, avšak do kvalifikácií nastúpilo len 14 posádok, kvôli rozličným technickým problémom. Kvalifikačné jazdy najlepšie zvládli na prvých troch pozíciách domáci piloti Ivan Vlček - BMW E46 M3, Marian Niks - BMW E36 V8 a Timo Štikar - BMW E36 M3. Záverečné poradie ale určili sobotné vyraďovacie battle, po ktorých sa na bedni ocitli títo istý pretekári v poradí vyššie uvedenom. Štvrtú priečku bral Igor Ochotnícky - BMW E46 M3 a za nimi na priečkach od 5 do 8 - na základe kvalifikačných výsledkov skončili Ján Baláž, Gabriel Koczkás, Roman Kuchárik a Bohuš Daniel.

drift

drift

Obsiahlu reportáž z tohtoročného Caratu si prečítate v septembrovom vydaní dvojmesačníka Power magazine.

foto: Martin Cyprian