Červená raketa z Rumunska

30. marec 2014Publikoval P. Kovács

V sobotu 29.marca sme si spravili výlet na prvý šprintérsky závod sezóny v strednej Európe. Maďarskí usporiadatelia sa opäť trafili s dátumom do čierneho a na letisko v Kiskunlacházi vylákalo obrovské množstvo fanúšikov krásne, jarné počasie s teplotou okolo 20 stupňou. Okrem celkového zmapovania drag scény, ktorá znovu ožíva po zimnej pauze a opaľovania sa pri najkrajšej zvukovej kulise akú si pravý nadšenec rýchlych strojov môže predstaviť, sme vypichli dve štvorkolesové čerešničky. Ako prvé vám v krátkosti predstavíme brutálne Porsche s označením ES 1000R.

Porsche 997 turbo

Tá číslica v názve tejto červenej rakety vám už asi naznačila o čo ide pod kapotou tejto Carrery 997 turbo 4x4. Uhádli ste, presnejšie predsa len nie :). Tento preplňovaný 6-valec objemu 3,8-litra s protichodnými piestami totiž nemá "len" 1000 konských síl, ale dnes už priam neuveriteľných 1200!!! Som presvedčený, že viacerí z vás si teraz poviete "no isto"... No hneď sa dostaneme k dosiahnutým časom na štvrťmíli, ktoré sa na tomto závode namerali a ktoré veru nikto neoklame a neovplyvní.

Porsche 997 turbo 

Profesionálna šprintérska časomiera, mimochodom ktorá slúži aj na pretekoch slovenského šprintérskeho šampionátu SŠA namerala včera pri jednej z kvalifikačných jázd pilotovi menom Pop Gheorghe Silviu na 402-metrovej dráhe neskutočný čas 9,751 sekúnd pri koncovej rýchlosti 232km/h! Aj začiatočníci v téme drag racing vedia, že sa bavíme o hodnote, pre bežného smrteľníka vesmírnej. Je to lepší čas ako náš národný šprintérsky rekord Štefana Holakovského a o približne 2 sekundy menej ako čas, za ktorý absolvuje túto vzdialenosť s pevným štartom sériové turbo 4S. Taký 1000 koňový Veyron dá 1/4-míľu za desať sekúnd, takže pochyby o výkone asi pomizli.

Porsche 997 turbo 

Dôležitým aspektom pri dosahovaní výsledkov v šprinte je aj perfektná trakcia tejto beštie, ktorá zvládne prvých 60 stôp (cca 18m) za 1,58 sekúnd. Aby ste boli v obraze, všetko čo je už pod 2 sekundy sa považuje na šprintoch za slušné. Pre názornosť, mnou práve testovaná X6-ka 40d s výkonom 306 koní, krútiakom 600Nm a pohonom 4x4 zvládla tento parameter za 2,052. V prípade tak výkonnej mašiny, akou je toto rumunské Porsche je ale minimálne obutie na tento účel semislick Toyo Proxes R888. S nimi ostáva stále v triede Street, dokonca majiteľ sa na nej pekne po vlastných dovezie na dejisko :).

MG auto 

Okrem famózneho času si Gheorghe bral domov aj cennú trofej, keďže vyhral triedu S8, po tom ako v plne obsadenej finálovej tabuľke vyradil pekne za radom všetkých súperov. Čo sa týka receptu na úspech, ten presne nie je známy, agregát a prevodovka sa tu už prestavala mnohokrát. Vystriedali sa tu rôzne konfigurácie od známych firiem ako TechArt, či Switzer a najnovšie sa v útrobách 997-ky hrabú odborníci z Rumunska. Pod zadným vekom tu už veľa pôvodného nenájdeme, pri podobných extrémnych úpravách sa siaha po zákazkových dieloch a podľa ľudí z brandže je tu už preinvestovaných počas tých rokov približne 300 tisíc euro, čo ale očividne majiteľovi nerobí absolútne žiadny problém...

Porsche 997 turbo

Porsche 997 turbo

foto: Kovács