Dragmafia mala stretnutie v Trenčíne...

03. máj 2016Publikoval P. Kovács

Prípravy na tohtoročné prvé podujatie MSR v šprintoch áut a motocyklov prebiehali kvôli bláznivému počasiu v napätí. Týždeň pred pretekmi hlásilo upršaný víkend a v stredu zasiahla viacero častí Slovenska snehová kalamita. Nakoniec sa nevyspytateľné prognózy zmenili a v sobotu 30.apríla uvítalo trenčianske letisko návštevníkov Power festu nádherným slnečným počasím, ktoré prilákalo silnú zostavu jazdcov z piatich krajín. Tí si v rámci spoločného česko-slovenského majstrovského kola s doplnkovým názvom "Drag Wars CZ vs. SK" zmerali sily na štvrťmíľovej trati a zabojovali o cenné body v šampionátoch oboch krajín.

 

Do pretekov v disciplíne drag racing sa registrovalo celkovo 147 pretekárov zo Slovenska, Čiech, Poľska, Maďarska a Rakúska, a veru ani tentokrát Power fest nesklamal nedostatočnou koncentráciou konských síl. Šialené drag špeciály doplňovali superšporty, upravené pouličné - na prvý pohľad nevinné káry a tiež motocykle, ktorých majitelia volia správnu alternatívu bezpečného porovnávania si schopností mimo bežných ciest. Silný progres tejto modernej motoristickej disciplíny je badateľný už aj v našich končinách, čoho dôsledkom sú vylepšujúce sa časy a dosahované rýchlosti v cieli.

Najlepší absolútny dosiahnutý čas 9,046 s a najvyššiu rýchlosť 243 km/h spomedzi áut získal domáci pretekár a držiteľ slovenského rekordu Jozef Minárik na unikátnom dragstri Chevrolet Impala V8 biturbo. V triede Motocykle si cenu za absolútne prvenstvo prevzal slovenský rekordman na jednej stope Stano Poživenec jazdiaci na Suzuki Hayabusa turbo s výkonom cez 400 konských síl, ktorý pokoril 1/4-míľovú trať v čase 8,859 sekundy a dosiahol max. rýchlosť 281km/h!!!

Ako je tomu zvykom za 12 rokov histórie podujatí organizovaných Slovenskou šprintérskou asociáciou, okrem fanúšikov priamočiarej jazdy, si na svoje vždy prídu aj milovníci stylingových úprav a krásne zreštaurovaných amerických áut. Pastvou pre oči boli aj tento krát vyleštené garážové sny, ktoré sa zúčastnili prvého kola zrazu a statickej súťaže Car Fans Cup 2016 a moderovaného predstavenia počas takzvaného "show&shine" na plachte. Okrem toho nechýbalo obľúbené Car Limbo, meranie decibelov výfukov ani oceňovanie veľkých želiez spoza veľkej mláky, keďže trenčiansky Power fest bol vždy oslavou zámorského automobilizmu z čias jeho najväčšej slávy.

Druhé kolo šampionátu sa odjazdí 29.mája počas Power festu s prívlastkom "Drag, Drift & Tuning day" na Slovakia Ringu.

Výsledky šprintov na 402m (víťazi v jednotlivých kategóriách):

Autá trieda PROFI:

P2: Mateusz Michna (Fiat Seicento turbo) Poľsko

P3: Tomáš Polonec (Fiat 127 turbo) Slovensko

P4: Jozef Minárik (Impala V8 biturbo) Slovensko

P5: Tomáš Horňák (Honda) Slovensko

P6: Karel Hrabáň (Chevrolet Corvette) Česká republika

 

Minárikova Impala V8 biturbo budú obrovský rešpekt a na Slovensku je jediným vozidlom tohto druhu.

Autá trieda STREET:

S0: Tomáš Drexler (Škoda Favorit) Česká republika

S1: Petr Chvojka (Fiat Punto GT) Česká republika

S2: Andreas Stricker (Honda Civic turbo) Rakúsko

S3: Rudolf Nowák (Fiat Coupe) Česká republika

S4: Michal Cehula (Audi S2) Slovensko

S5: Robert Matysiak (Nissan GTR) Poľsko

S6: Stanislav Soukup (VW Golf) Česká republika

S7: Ivana Kabátová (BMW 335xd) Slovensko

 

Erik Fehér zajazdil na svojom Skyline krásny čas 10,26, no pokojný nebude kým neprekročí magickú hranicu desiatich sekúnd.

Absolútni víťazi Superfinal:

1.Michal Cehula (Audi S2) Slovensko

2.Ondrej Vasičák (Audi RS6) Slovensko

3.Jozef Minárik (Impala V8 biturbo) Slovensko

 

Michal Cehula na extrémnej S2-ke korigoval národný šprintérsky rekord triedy Street z 10,412 na 10,183 sekundy a v cieli uháňal rýchlosťou 225 km/h!

MOTOCYKLE:

M1: Michal Zeman (Yamaha R6) Slovensko

M2: Ondrej Cerovský (Suzuki GSX-R 750) Slovensko

M3: Štefan Szabó (Kawasaki ZZR1400) Slovensko

M4: Stano Poživenec (Suzuki GSX-R 1000) Slovensko

M5: Kryzstof Dziura (Kawasaki ZX10R) Poľsko

Túto upravenú Hayabusu prehnala rovinkou v čase 9,2-sekundy dáma menom Patricie Baroňová.

Najrýchlejšej slovenskej 1.9-ke TDi a jej pilotovi Tomášovi Luptákovi tentokrát kvôli poruche ušlo zlato.

Azda najviac obletovaným autom bolo lesklé GTR, ktoré však došlo z Poľska veru nie iba pózovať na leštenkárskom parkovisku. Brutálna pouličná beštia Roberta Matysiaka s výkonom okolo 1000 koní zajazdila čas 9,721 s pri rýchlosti 240 km/h a v triede S5 s prehľadom kraľovala.

Damian Szczygiel doviezol na Slovensko svoj drag-úlet v podobe Toyoty MR2 1.9 TDi.

Prvé miesto v triede Profi6 si vybojoval Karel Hrabáň z Českej republiky.

Poliak Kwoczala Sylvester pokoril 402 metrov na svojom vyše 300-koňovom Seicente 1.4 turbo v čase 11,898 sekundy :)

Martin Pavlinský si došiel na Civicu z druhého konca republiky pre bronz v kategórii Street0.

Trieda M5 - vyhradená pre drag špeciály bola v Trenčíne nezvyčajne nabitá.

Tomáš Polonec si vybojoval prvenstvo v triede P3 a časom 10,485 korigoval svoj osobný rekord.

Dianie okolo zrazu Amerík a súťaže Car Fans Cup si dopodrobna rozoberieme v ďalšej reportáži...