Euro R na mechoch

16. február 2018Publikoval P. Kovács

Hondy Accord siedmej generácie nie sú u nás príliš často vídané zjavenia na cestách a ak sa bavíme o špeciálnych verziách Type R alebo Euro R, tak toto tvrdenie môžeme pokojne umocniť. V západnej časti kontinentu a samozrejme v ďalekej Ázii je ale situácia iná, preto mal Timo z Holandska príležitosť zaľúbiť sa do tohto JDM sedanu v krásnom lakovaní Championship white a vymyslieť scenár ako ho zdokonaliť podľa vlastného gusta a aktuálnych trendov...

Pre menej znalých témy japonských mašín si povedzme niečo najprv o základe. Accord Euro R 7G bola predstavená v roku 2002. Odľahčený a športovejší variant japonskej verzie bol poháňaný motorom K20A 2,0 DOHC i-VTEC o výkone 162 kW/220 koní pri 8000 otáčkach za minútu. O prenos výkonu na predné kolesá sa starala odľahčená 6-rýchlostná manuálna prevodovka. Variant Euro R bol dostupný na domácom japonskom trhu aj v Európe. Vo vnútri nechýbali sedadlá Recaro, volant Momo a špeciálna hliníková hlavica rýchlostnej páky, exteriér sa líšil športovejším bodykitom a odľahčenými 17-palcovými kolesami z ľahkej zliatiny.

Honda Accord Euro R teda poskytovala viac než slušný základ, no k impozantnému výsledku, ktorý vidíte na fotkách bolo potrebné vykonať množstvo zmien. Atmosférický dvojliter sa vybavil zákazkovými zvodmi, športovým katalizátorom a nerezovou výfukovou rúrou s koncovkami Akrapovič, k čomu sa na záver prispôsobila mapa riadiacej jednotky. Výsledkom je úctyhodných 245 konských síl. Svižný Japonec je v kontakte s vozovkou cez 18-palcové disky Japan racing JR6, ktoré sú zavesené na vzduchovom podvozku D2 a špeciálnych ramenách Hardrace.


Kolesami a správnym postojom sme sa prehupli k vizuálnej stránke projektu, ktorá sa dotvorila viacerými úpravami. Predný nárazník v prevedení Euro R bol doplnený o zákazkový lip, namontovali sa predné svetlá Acura, zákazkové prahy s karbónovými krídelkami Password JDM a pre úkryt papúč sa museli upraviť lemy blatníkov. Na záver si na oknách našli miesto deflektory Mugen a pekným farebným osviežením sú klaksóny Hella vykúkajúce spoza prednej masky.

Interiér sa okrem pôvodných, továrenských vylepšení značne odlišuje od bežných modelov odnímateľným, športovým volantom NRG s nábojom D1, neprehliadnuteľnou páčkou prevodovky Likewise a kvalitnou muzikou. Hlavnou jednotkou je po novom 10-palcový tablet, posielajúci signál do nových reproduktorov, basákov a zosilňovača Honda Premium sound system.

text: Peter Kovács, foto: Mathijs Van Wijk