Ferrari 488 Pista útočí na McLaren 720S

13. marec 2018Publikoval M. Pokrývka

V príprave ostrejších verzií existujúcich automobilov má Maranello dlhodobú tradíciu. Už od premiéry modelu 488 GTB bolo viac-menej jasné, že sa časom dočkáme aj jeho rýchlejšej odrody. Čakanie sa skončilo na ženevskom autosalóne. Ferrari tam prezentovalo variant nesúci označenie Pista, čo v taliančine znamená okruh. Jasne to naznačuje charakter vozidla.

Uprostred talianskej novinky stále sídli 3,9-litrový osemvalec s dvomi turbodúchadlami, no ide o výrazne prepracovaný motor. Jeho vnútornosti majú údajne viac spoločného so srdcom pretekárskej verzie 488 Challenge než so štandardným agregátom. V reči čísel sa úpravy prejavili na zvýšení výkonu dosahujúceho až 530 kW (720 k), rástol tiež krútiaci moment s maximálnou hodnotou 770 Nm.

Nabrúsená pohonná jednotka je spriahnutá s modifikovanou sedemstupňovou dvojspojkou, Ferrari okrem toho disponuje aj množstvom ďalšej upravenej techniky. Zadná náprava je vybavená vylepšeným elektronicky riadeným diferenciálom. Odlišné sú tlmiče, pružiny, karbónovo-keramické brzdy i disky kolies s pneumatikami. Všetko je prispôsobené tomu, aby bol model 488 Pista čo najrýchlejší na pretekárskej trati a zároveň stále použiteľný v bežnom dennom režime.

Tradičnú disciplínu akcelerácie z 0 na 100 km/h má superšport podľa oficiálnych údajov zvládnuť v priebehu 2,85 sekundy. Dvojnásobné tempo dokáže vyvinúť za 7,6 sekundy, čo je o dve desatiny menej než v prípade konkurenčného modelu McLaren 720S. Na súčasného kráľa šprintov teda novinka z Maranella priamo útočí. Zahanbiť sa nenechá ani najvyšším tempom, to dosahuje úroveň 340 km/h.

Na dosiahnutie týchto parametrov by nebolo posilnenie motora dostatočné, svoju rolu v tom zohrala aj redukčná diéta. Z hmotnosti ubudlo slušných 90 kilogramov. Môže za to rozsiahlejšie použitie uhlíkových vlákien a tiež odstránenie niektorých izolačných prvkov či koženého čalúnenia. Interiér si napriek tomu väčšinu komfortných riešení zachoval. Disponuje však špecifickými sedadlami a centrálnou konzolou, okrem toho má aj volant s pásom diód upozorňujúcich na blížiaci sa obmedzovač.

Nejaké kilečká sa ušetrili aj na karosérii, ktorá absolvovala kompletnú revíziu. Bodykit je podriadený prúdeniu vzduchu. Ferrari 488 Pista má viacero aktívnych aerodynamických prvkov, ako je napríklad vysúvateľné prítlačné krídlo. Výrazný je tiež otvor v prednej kapote či zadný difúzor. Výsledkom zásahov má byť omnoho vyšší prítlak, ktorý kupé na okruhu nepochybne využije. Cenu takejto hračky sme sa nedozvedeli.

text: M.Pokrývka, foto: Ferrari