Ferrari SP38: Ďalšia exkluzívna kusovka

29. máj 2018Publikoval M. Pokrývka

Pre valnú väčšinu ľudí sú superšporty z Maranella nedostupným snom. No nájdu sa tiež takí, ktorým štandardné sériovky Ferrari prídu príliš obyčajné. Talianska automobilka vie ich želania splniť prostredníctvom divízie Special Projects. Na svedomí má viacero exotov, snáď najväčšiu pozornosť vzbudil model SP12 EC postavený pre slávneho hudobníka Erica Claptona. Ďalšia exkluzívna kusovka v rodine nesie označenie SP38 Deborah.

Vozidlo predstavené na významnom podujatí Concorso d’Eleganza pri jazere Como je pokrstené podľa svojej majiteľky, ktorej identita zostala utajená. Známa nie je ani cena projektu. Určite sa však rátala v sedemciferných čiastkach, odborníci hovoria o sume v rozmedzí troch až štyroch miliónoch eur. Jedinečný stroj nesúci logo vzpínajúceho sa žrebca nie je žiadna lacná záležitosť.

Rovnako ako predchádzajúce diela oddelenia Special Projects je základom produkčný typ. Východiskom bolo Ferrari 488 GTB, ktoré má uprostred dvakrát prepĺňaný osemvalec so zdvihovým objemom 3,9 litra. Jeho výkon 493 kW (670 k) pravdepodobne zostal zachovaný. Počas premiéry však unikát predviedol, že má trochu hlučnejší výfuk. Popri technike sa výraznejšie nemenil ani interiér. Obsahuje akurát individuálnu farebnú kombináciu a označenia SP38 Deborah namiesto tých pôvodných.

Hlavným chodom pri tvorbe superšportu bola karoséria. S pôvodnou nemá nič spoločné, bola navrhnutá kompletne od podlahy. Špeciál upúta na prvý pohľad svetlometmi, ktoré majú menšiu plochu a skôr horizontálnu orientáciu. Pod nimi sa nachádza veľká papuľa lemovaná čiernymi dielcami. Tmavé farby pokračujú aj v bočných partiách, tie prišli o veľké vstupy vzduchu a obsahujú len malé kanáliky vo dverách.

Najzaujímavejší je zadok. Pôvodné okno nahradili výrazné rebrá, odkaz na športové automobily z dôb modelu F40. Čierny pás obsahujúci kvarteto skrytých koncových svetiel zasa pripomína éru Testarossa. Tieto retro prvky sú zabalené do moderného kabáta, ktorý je doplnený dvomi okrúhlymi výfukovými koncovkami a veľkým difúzorom. Všetko završujú disky kolies. Výsledkom je skutočne jedinečný zjav, ktorý sa v rodine vozidiel z Maranella určite nestratí.

text: M.Pokrývka, foto: Ferrari