GOLF MK2 VR6 turbo

28. november 2018Publikoval M. Lábaj

Dnes sa opäť na chvíľu vrátime na výstavu SEMA do Las Vegas. Tento rok na výstavisku akosi trošku zažili slávu a pozornosť európske automobily, aby to ale bolo vyvážené, vždy za úpravou boli americké ruky. Musíme priznať, že aj tieto ruky, ktoré pracovali na vystavovanom Golfe MK2, boli veľmi šikovné.

Paul zveril svoj dvojkový Golf do rúk kanadskej firmy Kraftwerx Auto Inc. Jeho predstava bola jasná - auto pripravené na preteky, zároveň však nech nezahanbí ani pred objektívmi na výstavisku. V Kraftwerx neboli šokovaní takouto požiadavkou, stavajú predsa automobily na vysokej úrovni. Karosériu Golfu najskôr opravili do perfektného stavu. Následne na neho osadili široký bodykit Pandem. Všimnite si ten detail, medzi pôvodným blatníkom a novým nenájdeme žiadnu dieru nad kolesom. Tá je totiž vyplnená ďalším vnútorným blatníkom. Možno sa budete čudovať, ale neuveríte koľkokrát sa na túto drobnosť "zabúda". Keď už bolo všetko okolo vzhľadu vyriešené, celý vonkajšok a interiér s ochrannou klietkou sa nastriekal do lesklej bielej farby.

Do dokonale bielej karosérie Kanaďania pod kapotu namontovali nemecký šesťvalec VR6 uchytený na vylepšených polyuretánových silentblokoch. Sacie potrubie zo surového hliníka dodala spoločnosť P Motorsport. Za motorom nájdeme pozohýnané zákazkové čierne zvody, ktoré vedú spaliny do turbodúchadla Garrett GT35 tiež s povrchovou úpravou v čiernej farbe. Za prednou maskou sa ukrýva chladič od CSF, dva silné ventilátory a veľký intercooler. V súčasnosti šesťvalec produkuje 650 koní. Ibaže VR6-ka je spriahnutá so 6-stupňovou prevodovkou a pohonom všetkých kolies cez Haldex so zadným diferenciálom z Golfu R32.

Golf druhej generácie stojí na tlmičoch Scale a pružinách od firmy Swift. V podvozku vymenili aj pôvodné predné ovládacie ramená za ich náhrady - ručne vyrobené rúrkové ramená od Fabless Manufacturing a celá karoséria sa spevnila trubkovým priečnikom. Bielemu Volkswagenu dokonale sedí polep vo farbách Liqui Moly, takisto ako mu kolesá Rotiform BUC s leštenými límcami dodávajú štýl pripomínajúci vozy DTM z minulého storočia.

V interiéri sa zachovala originálna len prístrojová doska. Športový volant OMP Racing je vybavený bezdrôtovým ovládaním svetiel, smeroviek a stieračov Koobator. Na miesto pôvodných budíkov Digifiz bol namontovaný prístrojový displej AEM CD-7. Nohy vodiča obsluhujú nastaviteľný pedálový box od OBP Motorsport. Zaujímavosťou je SQS Racing systém radenia prevodových stupňov. Miesto toho aby sa radilo do H vzoru, radí sa ako na sekvenčnej prevodovke. V Golfe nesmú chýbať škrupinové sedačky s typickým károvaným vzorom.

text: Matej Lábaj, foto: speedhunters.com