HARDCORE víkend!
Šieste a zároveň posledné kolo slovenského šprintérskeho šampionátu 2015 sa jazdilo 13.septembra na letisku v Kiskunlacháze v rámci maďarského majstrákuPoco Loco Dragracing. Jazdci sa mohli registrovať do oboch závodov alebo do jedného z národných kôl. Finálové jazdy v rámci slovenského závodu Power fest sa nejazdili, výsledky a bodovanie bolo určené na základe kvalifikačných výsledkov - násobených koeficientom 2, ku ktorým sa prirátali navyše body za časové rekordy.
Fanúšikovia jazdy na štvrťmíli si už za posledné roky zvykli, že spoločné majstrovské kolá jazdené vždy v období babieho leta počas skorej jesene, na vynikajúcom a penetrovanom povrchu bývalého sovietskeho letiska južne od Budapešti prilákajú množstvo extrémnych strojov z celej strednej Európy. Ideálny betónový povrch, ktoré je navyše ošetrený špeciálnym "lepidlom" ponúka možnosť vylepšovania si osobných rekordov hlavne mnohých drag ozrút, ktoré jazdia na šprintérskych balónoch. Okrem toho prvý deň motoristického víkendu patril tradičnému zrazu áut značky Honda, takže núdza o vysoké otáčky a streľbu z kanónov oturbených verzií veru nebola.
Do slovenského závodu sa registrovalo celkovo 53 pretekárov prevažne zo Slovenska, ale o naše trofeje zabojovali aj chalani z Poľska, Čiech, Maďarska a Rumunska. Vo viacerých triedach bolo už rozhodnuté po piatom - svidníckom kole, ale v niektorých kategóriách sa bojovalo v Maďarsku doslova až do posledných minút.
Výsledky šprintov na 402m - slovenský majstrák (víťazi v jednotlivých kategóriách):
Autá trieda PROFI:
P2: Ivan Cich (Seat Ibiza turbo), P3: Roman Kmeť (VW Golf 4x4), P4: Konrad Zakrzewski (Calibra Bimoto), P5: Pavol Buček (Tiger R10), P6: Michal Hanek (Honda Civic), P7: Jozef Minárik (Chevy Impala biturbo)
Autá trieda STREET:
S1: Ondrej Jančo (Honda Civic), S2: Juraj Holečko (Seat Ibiza), S3: Tomáš Trzuba (Fiat Coupe turbo), S4: Michal Cehula (Audi S2), S5: Ondrej Vasičák (Audi RS6), S6: Tomáš Lupták (Seat Leon), S7: Ivana Kabátová (BMW 335xD)
MOTOCYKLE:
M1: Michal Zeman (Yamaha R6), M2: Ondrej Cerovský (Suzuki GSX-R 750), M3: Jaroslav Špaček (Suzuki GSX-R 1000), M4: Repelik József (Suzuki Hayabusa), M5: Kmetty Ágoston (Suzuki Hayabusa)
Koncoročné odovzdanie cien šampionátu jazdcov s aj bez celoročnej licencie sa uskutoční v rámci nitrianskeho autosalónu dňa 11.októbra 2015 v pavilóne S o 14.00 hod. Podrobné informácie budú včas zverejnené na stránke www.zrychlenie.sk.
Radikálne 8,5-sekundové Audi S2 V6 turbo z Chorvátska priviezol Dario Konopek.
Exotika v podobe 8-sekundového (!) EVO 9 Normundsa Läcisa z Lotišska.
Ivan Cich na veľmi rýchlej Cupre dosiahol na druhú priečku šampionátu 2015 v triede Profi2.
Slovenské farby hájil aj Zsolt Putz, ktorý so svojim Camarom Z28 korigoval svoj rekord na 10,53 sekundy.
Nová "street legal" technika Ádáma Csoltiho z SK Power.
Ivanke Kabátovej chýbalo k majstrovskému titulu v triede AS7 iba 5 stotín sekundy, čím by bola zajazdila rekord triedy a získala navyše 5 bodov. BMW 335xD z dielne Profituning napriek tomu dal krásny čas 12,178!
"Fenstermen" zajazdil 6 krát čas 8,5 sekundy v rozmedzí 1 desatinky!
Pokec slovenských "dragbanditov" Laca Pakšiho a Paľa Bučeka pri jeho 11-sekundovom Tiger R10.
Takto vypadá najrýchlejšia predokolka Rumunska. 880-koňové VW Lupo 1.8T katapultuje na stovku za 3 sekundy.
Šprintéri zo Slovenska chodia do Kiskunlacházi už ako domov - Štefan Pomšár na Hayabuse pri Impale biturbo Jozefa Minárika.
"Zúrivé" Camaro biturbo pilotuje domáci pretekár Zsákai Olivér.
Dlhočizné státie v rade si "užili" aj Erik Fehér a Dušan Oškrda.
Brutálny TDi Golfík Tamása Feketeho gumoval neraz už aj slovenský betón.
Ján Klimek ukončil sezónu na peknom treťom mieste v triede Street6.
Oddych dvoch Ibíz Gustáva Lošku a Juraja Holečka.
Camaro SS 4x4 twinturbo z poľského tímu VTG jazdil Marcin Blauth.
Jedna z troch najrýchlejších Audín Európy patrí rakúskemu tímu Dutter racing.
Druhým najrýchlejším na štyroch kolesách po top dragstri Csabu Erdosa bol Poliak Staszewski, ktorý sa stal i víťazom triedy Profi4.