Hybridná nálož od ABT: RS6-E

06. august 2018Publikoval M. Lábaj

Posledné roky sa v automobilovom priemysle veľmi často skloňuje pojem hybrid. V skratke, je to systém kde sa na pohyb vozidla využívajú dva rôzne druhy pohonu. Najčastejšie je to kombinácia úsporného benzínového agregátu s elektromotorom. A práve vďaka elektromotoru, ktorý dosahuje maximálny krútiaci moment od nulových otáčok, nie je divu, že sa odnedávna začal montovať aj do superšportových áut.

V ABT sa ale nezaujímali o šetrenie palivom touto technológiou. Prišli na myšlienku, ako rodinný kombík od Audi ešte viac zrýchliť. Zatiaľ čo „štandardná” verzia RS6-tky so 4,0-litrovou prepĺňanou V8 od ABT dosahuje najvyšší výkon 730 koní, jej sestra s elektromotorom má o 288 žrebcov viac. To znamená, že výkon celej sústavy je plných 1018 koní (759 kW)! Na auto, kde na zadných sedadlách sedia deti, je tých 1291 Nm veľmi bohatá dávka točivého momentu. Šprint z 0 na 100 km/h trvá 3,3 sekundy. Ručička tachometra sa zastaví na 320 km/h.

Avšak má to jeden háčik. Kvôli problému s prehrievaním elektromotora, pomoc od neho trvá iba 10 sekúnd, aj to len v rýchlosti väčšej ako 100 km/h. Nad tým kedy to chcete využiť, rozhodujete len vy. Malý čarovný gombík na volante (tak ho nazvali v ABT) čaká na váš pokyn prstom. Aj vám to pripomína záber z filmov Rýchlo & Zbesilo kde pretekári stláčali červený gombík? Áno, je to veľmi podobný pocit. Akurát, tu ho môžete stláčať, dokým 13,6 kWh baterke nedôjde šťava.

Zvonku Audi dostalo odev v trefných farbách, bodykit od úpravcu ako pre všetky iné RS6-tky a nové 21-placové kolesá, ktoré svojím dizajnom tiež napovedajú o modernej technológií vo vnútri. Podvozok bol primerane znížený pomocou pružín značky H&R, aby vodič mal aspoň nejakú tú kontrolu nad týmto monštrom. Jediná škoda je, že toto auto je a ostane len prototypom. ABT si len potrebovalo otestovať čo dokáže hybrid.

text: Matej Lábaj, foto: ABT