Levante Trofeo: Stovka za 3,9 sekundy

19. apríl 2018Publikoval M. Pokrývka

Rodinu exkluzívnych SUV predvlani rozšírilo Maserati Levante. Taliani trochu prekvapujúco v jeho prípade vynechali osemvalec a stavili výhradne na trojlitrové motory, mimo hry nezostal ani diesel. Vrcholový model dosahujúci 316 kW (430 k) však nestačil na udržanie kroku s tými najlepšími. Automobilka sa preto rozhodla ponuku rozšíriť a doplnila do nej variant Trofeo.

Týmto menom vozidlo na newyorskom výstavisku mnohých prekvapilo, zákulisné správy totiž dlhodobo spomínali prípravu verzie GTS. Trio písmen bolo opakovane skloňované aj pri fotkách vývojových prototypov. Zábery načrtli tvary karosérie a dobre informované zdroje doplnili aj viacero detailov. Nakoniec sa potvrdili prakticky všetky s výnimkou názvu.

Pod kapotu Levante sa nasťahoval vo Ferrari skladaný 3,8-litrový osemvalec s dvomi turbodúchadlami, ktorý poháňa aj limuzínu Quattroporte GTS. V nej dosahuje výkon 390 kW (530 k) a krútiaci moment 710 Nm. Pre vlajkové vyhotovenie SUV bol agregát ďalej vyladený, po komplexnej kúre sa môže popýšiť špičkovými parametrami 434 kW (590 k) a 730 Nm.

Stádo počítajúce takmer šesť stoviek plnokrvníkov stačí na to, aby bola stovka minulosťou za 3,9 sekundy. Týmto údajom sa Maserati radí medzi elitu. Rovnako je to v prípade maximálnej rýchlosti, ktorá má presahovať métu 300 km/h. Presné číslo sme sa nedozvedeli. Nie je teda jasné, či si s novým modelom budú Taliani nárokovať nejaké rekordy.

Trofeo možno od štandardných exemplárov typu Levante odlíšiť vďaka viacerým zásahom. Snáď najvýraznejším sú kolesá, ktoré majú priemer až 22 palcov. Okrem nich sa zmenila aj karoséria s niekoľkými karbónovými dielcami. Uhlíkové vlákna tvoria časti predného nárazníka so zväčšenými otvormi, ale tiež stred prahov a lem kvarteta výfukových koncoviek vzadu. V kapote sa objavili štrbiny odvádzajúce horúci vzduch od motora.

Kabína automobilu zostala vo veľkej miere nezmenená, obsahuje akurát nelakované karbónové obklady a symboly Trofeo na koberčekoch i hlavových opierkach sedadiel. Tie sú v predstavenej forme čalúnené čiernou kožou ozdobne prešívanou červenou i čiernou niťou. Vstupenka do tohto priestoru určite nebude lacná, cenu však ešte Maserati nezverejnilo.

text: M.Pokrývka, foto: Maserati