Mesiac s Bavorákmi

24. máj 2014Publikoval P. Kovács

Motoristického novinára jeho okolie neustále bombarduje otázkami aké auto kúpiť, ktoré je lepšie, aký má názor na onen typ a každý očakáva od nás objektívne rady. V dnešnej dobe vyspelej techniky je vlastné každé aktuálne vyrábané auto dobré na bežné presúvanie sa - resp. SKORO každé :) a výber musí každý urobiť na základe subjektívnych preferencií a samozrejme v závislosti od disponibilných financií. Pre milovníkov značky BMW však máme menšiu pomôcku, keďže sme mali možnosť za sebou osedlať štyri rôzne modely, v priereze rozličných rád tohto nemeckého výrobcu prémiových áut. Vozidlá rôznych segmentov, ktoré spája športové DNA nás nesklamali a v aktuálnom a nasledujúcom-júlovom vydaní nášho časopis vám prinášame podrobné testy.

BMW X6 40d

X6 40d:  Podľa viacerých vlajková loď, kým nepríde X7-ka. Masívne, bezchybne poskladané auto, do ktorého som sa zamiloval až po určitej dobe... Veľkou jeho výhodou je i fakt, že sa páči ženám, takže ak hľadáte auto na balenie, tak odporúčam ;). Celkovú jazdu dobre vystihuje hláška môjho kamaráta - bývalého automobilového pretekára, ktorý cestou na jedny preteky do Maďarska po hodinke jazdy vyslovil nasledujúcu vetu: "Toto je už do premávky príliš rýchle pre mňa." :D Pocit v sedadle spolujazdca je pre nás, milovníkov štyroch kolies vždy menej príjemný a umocňuje rýchlosť, no aj tak ma tento jeho názor zaskočil. Verte mi, je to človek, ktorý rely úseky, či horské pasáže na pretekoch absolvoval bokom omnoho rýchlejšie, než by si to drvivá väčšina z vás niekedy dovolila spoza volantu. No priznám, má pravdu. X6-ka sa dokáže správať ako športová limuzína a s týmto naftovým agregátom je šialene rýchla.

BMW 650i 

650i Convertible:  V aktuálnom vydaní Power magazínu si prečítate i redakčný test superkabrioletu, ktorého brutálny výkon 450-tich konských síl bol v prípade zapožičaného exempláru kultivovaný pohonom všetkých kolies. Absenciu dymu zo zadných pneu kompenzoval neskutočný zvuk a akcelerácia na stovku za 4,5 sekundy! Zo všetkých za sebou skúšaných vozidiel BMW to bol samozrejme vrchol a týždeň prežitý s týmto otvoreným elegánom s vidlicovým osemvalcom stál za to množstvo spáleného benzínu...

BMW 235i 

235i:  Brutál zvuk, brutál záťah, brutál ostré riadenie a neskutočná hravosť zadnej časti ešte aj pri zapnutom ESP. S týmto malým športovcom sa dá pekne k kúdole dymu odštartovať ale aj štýlovo zaviesť frajerku do kina. Schopnosti najmenšieho kupé určite dostatočne napovie údaj výkonu v pomere s hmotnosťou 326 koní na 1520kg... Proste veľmi mrštné auto pre radosť, no tá cenovka nám žiaľ radosť nerobí. Za najmenší športiak z Mníchova s týmto motorom veru vysolí šťastný zákazník 44.700€.

BMW 335d

335d xDrive Touring:  Mnohým z vás dozaista pri slovnom spojení "super rýchle kombi" napadnú benzínožrúti Mercedes C63 AMG T, Cadillac CTS-V Sport Vagon alebo Audi RS4/RS6 Avant, ako jediné alternatívy tohto "vzorca". Omyl prosím! BMW vyrukovalo prednedávnom s omnoho rozumnejšou alternatívou, ktorá síce nie je až tak radikálna a extrémna ako spomenuté modely, no na strane druhej omnoho praktickejšia a možno menej iritujúca okolie. Vznetový, dvoma turbami preplňovaný trojliter vložili do trojkového kombíka a výsledok mňa osobne uchvátil. "Iba" 315 koníkov a "iba" 630Nm dáva tomuto nenápadnému autu dynamiku hodnú športových áut a aj hodnota zrýchlenia na 100km/h za 4,9 sekundy postačí určite každej hlave rodiny, ktorá sa cestou na dovolenku nechce dať zahanbiť nejakým napr.Mustangom ;).

Môj výber je napriek emotívnej príťažlivosti k 650-ke jednoznačný. Vlastniť, pohodlný dobre vybavený kombík schopný nejaké tie poháre pozbierať aj na šprintoch by ma bavilo...

foto: Kovács, Hrivňák