Nová hračka pre šejkov...

03. apríl 2013Publikoval P. Kovács

V Dubaji predstavená štúdia Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6, sršiaca výkonom 400 kW/544 k a krútiakom 760 Nm má šesť poháňaných 18-palcových kolies, redukciu na jazdu v teréne, päť uzávierok diferenciálu, systém priebežnej regulácie tlaku pneumatík a špeciálny podvozok. Bravúrne zdoláva aj najvyššie piesočné duny a najstrmšie púštne zrázy. Rovnako ale i skalnaté povrchy, či vodné prekážky až do hĺbky jedného metra. Na bežnom povrchu pritom, napriek svojej hmotnosti 3,6 tony, excelentne zrýchľuje. Poskytuje zároveň komfortný a luxusný interiér typický pre prestížnu divíziu AMG. Tam, kde bežné terénne vozidlá s kolesami končia, G 63 AMG 6x6 tak vďaka uvedeným vlastnostiam iba začína.

G63 6x6
G 63 AMG 6x6 pritom zhotovili stavebnicovým spôsobom takmer výlučne z komponentov najnovších sériových modelov triedy G. Napríklad geniálne portálové nápravy, ktoré sa tu prvý raz uplatnili v civilnom vozidle, pochádzajú z vojenskej verzie triedy G. Sériovo vyrábané sú i ďalšie komponenty použité pri štúdii: motor AMG V8 Biturbo Power objemu 5461 ccm s priamym vstrekovaním, automatická prevodovka AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC spárovaná s predným hnacím ústrojenstvom z G 63 AMG a zadným dvojitým hnacím ústrojenstvom z armádnej verzie 6x6.
Celok dopĺňa svieža koncepcia interiéru s modernou prístrojovou doskou, novými prístrojmi a veľkým, ústredným farebným displejom. Nechýba ložná plocha z prírodného bambusu.

G63 6x6

G63 6x6

zdroj: Mercedes-Benz