Nové Audi RS7 Sportback je tu

17. september 2019Publikoval M. Lábaj

Audi nám vo Frankfurte predstavilo novú RS7 v sexi karosérií Sportback. Pod jej kožou sa však ukrýva overená technika z rodinného super kombíku, teda štvorlitrový osemvalec preplňovaný dvoma turbami. A ani do tohto modelu Audi nezabudlo namontovať svoju mild-hybridnú technológiu.

Dvojicu písmenok RS berie Audi naozaj vážne, Sportback dostal kompletne prepracovaný podvozok. Oproti klasickej A7, super-sedan už v základe dostane vzduchový podvozok pre maximálny komfort počas nízkych náletov na našich cestách. RS-ko totiž sedí ešte o 20 milimetrov nižšie a pri 120 km/h sa prikrčí o ďalších 10 milimetrov. Za príplatok si môžete objednať športovejšie naladeniu podvozku, vďaka ktorému sa v zákrutách nebude auto toľko nakláňať. A čo strmé nájazdy v podzemných parkoviskách? Nemusíte sa báť, o to sa postará takzvaný „lift mode“, teda pridvihnutie karosérie do dvoch centimetrov.

RS7 Sportback si určite nepomýlite. Spredu upúta agresívny dizajn prednej masky rozdelenej do troch častí. Dizajnéri sa inšpirovali aj minulosťou značky Audi a nad čierny znak zabudovali tenký nasávací otvor, podobne ako to bolo u Audi Sport Quattro z 80. rokov. Sedmičku zvonku dekorujú typické desaťlúčové disky veľké 22 palcov. Za nich sa musia zmestiť obrovské 440 mm karbón-keramické brzdy. Sexi zadoček spoznáte podľa... no jednoducho ho určite spoznáte. Interiér je zase známy z iných modelov – dva dotykové displeje systému MMI a pre vodiča virtuálny kokpit – aspoň tomu dali trochu inú grafiku. Kožené sedadlá okrem kadejakých masážnych funkcií majú výborné bočné vedenie.

A, zabudol som, ešte tie dynamické údaje z papiera. Výkon 591 koní (441 kW) a krútiaci moment s hodnotou 800 Nm. 48-voltová sieť s 12 kW elektromotorom supluje veľký spaľovák pri bežných mestských činnostiach, dokáže ale potiahnuť aj pri akcelerácií – 0 až 100 km/h za 3,6 sekúnd. Najvyššia rýchlosť je štandardne elektricky obmedzená na 250 km/h, príplatkový balík Dynamic Plus ju posunie až na 305 km/h. O cenách sa zatiaľ nehovorí.

text: M.Lábaj, foto: Audi