Polo G40 na belgický spôsob

02. marec 2018Publikoval P. Kovács

Keď začujeme slovné spojenie VW Polo, drvivej väčšine sa vybaví ten „bežný“ model tretej a vyššej generácie. No osobitnú pozornosť si zaslúžia najmä modely starších generácií, ako napríklad G40 vyrábané okolo roku 1990. Karosárska verzia označovaná ako „supermini“ je veľmi podobná verzii hatchback, je stelesnením atypického dizajnu a poctivého bavorského remesla. Niečo podobné si myslí aj 32-ročný Jeffrey žijúci v Belgicku, ktorý si postavil jedno ukážkové Polo druhej generácie!

Jeffrey sa rozhodol vydať sa cestou leštenky, namiesto nabombených výkonnostných parametrov a tak jeho auto už na prvý pohľad zaujme netypickou lakovačkou, ktorá pozdvihuje štýl auta a samotnej prerábky. Je zrejmé, že posed tejto G40tky nie je sériový. Faktom je, že auto sedlá kompletný kit vzduchového podvozku v kombinácií s rozšírenými blatníkmi a to všetko pre potreby efektného stance. Bodkou tejto podvozkovej kapitoly sú totiž elegantné a veľavážené leštené disky BBS RS vo veľkosti 15 palcov.

Už podľa prvého pohľadu je zrejmé, že zvonku prešlo auto výraznou premenou, ako sa na kvalitný a vydarený showcar patrí. Keď sme sa majiteľa pýtali, ako dlho mu prestavba trvala, spomenul obdobie troch rokov, čo nie je až tak málo. Ono niet sa čomu čudovať – ak si totiž pozrieme, ako sériová G40tka vyzerá... Zvonku je totiž auto kompletne zahladené a vyhladené. Odstránené sú takmer všetky prvky, ktoré vykazovali známky reliéfu – okrem kľučiek, tie sú z Audi A6. Odstránené boli teda smerovky, zahladenia sa dočkal zadný kufor aj miesto zadného krídla a najmä predný a zadný nárazník. Spätné zrkadlá pritom pochádzajú z Lupa.

Interiér je podľa slov majiteľa jeho najobľúbenejšou časťou auta. Ani sa mu nečudujeme, stačí nazrieť dovnútra. Kompletne celý interiér je obtiahnutý do kombinácie béžová koža a alcantara a keď píšeme kompletný, tak aj myslíme kompletný – strop, palubovka, doorboardy, stredová konzola, sedadlá, volant, dokonca aj koberčeky sú kožené, skrátka všetko je odeté do béžových materiálov, mimochodom pochádzajúcich zo vzorkovníka Mercedes. Vďaka tomu interiér pôsobí extrémne celistvo a elegantne. Zrejmá je aj ochranná klietka v leštenom, presnejšie chrómovom finiši. V podobnom, ak nie rovnakom duchu sa nesie aj kufor – taktiež je odetý do rovnakých materiálov a farieb, ako samotný interiér. Dominuje mu však piaty disk BBS RS, efektne zabudovaný do podlahy kufra. Ak sa pýtate, kde sú ukryté komponenty vzduchového podvozku, tak vedzte, že majiteľ si želal, aby ich jednoducho nebolo vidieť – preto sú efektne schované do zástavby batožinového priestoru.

Keď Jeff toto auto kúpil, jeho prvé kroky smerovali do interiéru auta, kam osadil nejakú tu hudbu, aby cruising mestom mal ten správny šmrnc. Po čase samozrejme došlo na jej prestavbu – hlavnou jednotkou je rádio Clarion, ktoré živí predné doorboardové reproduktory Rockford Fosgate Type RF s priemerom 16,5cm a 10cm repro v prístrojovej doske. Áno, nie je to setup hodný db dragu, ale pre potreby majiteľa tak krásneho auta je to úplne postačujúce.

VW Polo G40, rok výroby: 1990
Motor: Zážihový 4-valec objemu 1,3-litra, preplňovanie G-dúchadlom, sériový výkon 115 PS, upravený kompresor aj intercooler, nerezový výfukový systém, uprataný a nalakovaný motorový priestor, chrómové diely
Pohon: predných kolies, päť stupňový manuál
Podvozok: Vzduchový podvozkový kit, 15-palcové leštené origo disky BBS RS, zadné brzdy z verzie 1800 16V
Karoséria: Kompletne zahladená, kľučky z Audi A6, spätné zrkadlá VW Polo, odstránené smerovky, zahladený kufor, odstránené krídlo, vyhladené komplet predný a zadný nárazník, rozšírené blatníky
Interiér: Kompletne prečalúnený do kombinácie béžová koža a alcantara zo vzorkovníka Mercedes, športový volant, chrómová ochranná klietka, uprataný kufor s piatym diskom BBS RS, ukryté diely vzduchového podvozka, autorádio Clarion, predné doorboardové repro Rockford Fosgate Type RF

text: Milan Dzadík, foto: Nicolas Vangeluwe