Porsche Cayenne GTS: Opäť V8

19. jún 2020Publikoval M. Lábaj

Nová generácia najväčšieho SUV od Porsche opäť prichádza na trh so športovo orientovanou výbavou pre tých najnáročnejších. Výbava GTS je tiež dostupná pre obe karosárske verzie, ako klasickú tak i kupé. A po trochu down-sizingu v roku 2015 tentokrát aj so skutočnými koňmi. Bývalú 2,9-litrovú jednotku V6 nahradil osemvalec. Prvýkrát tak Cayenne GTS poháňa rovnaký motor ako najvyššiu motorizáciu Turbo, medzi nimi je ale stále čestný rozdiel 85 koní.

Osemvalec má objem rovných 4,0-litrov a je posilnený twin-turbom. V Porsche ho naladili na 435 koní (338 kW) a poskytuje krútiaci moment 620 Nm. Kombinácia motora je možná jedine s 8-stupňovou aickou prevodovkou avšak s pohonom všetkých kolies. Cayenne GTS Coupe prichádza už štandardne s balíkom Sport Chrono Package, ktorý obsahuje funkciu Performance Start. Vďaka nej sa menší Cayenne rozgúľa z nuly na 96 km/h za 4,2 sekundy. Bez nej to stále zvládne za 4,5 sekundy. Či však váš Cayenne má športový balík alebo nie je pri maximálnej rýchlosti jedno. Tak či onak, tachometer sa zastaví pri čísle 270 km/h.

GTS má rovnako čarovný podvozok PASM, ktorý ho v tomto prípade približuje k ceste o 30 mm. Cayenne inak sériovo jazdí na saténovo-čiernych 21-palcových kolesách RS Spyder Design. Tri písmenká znamenajú i športovejší výfuk s dvomi oválnymi koncovkami po stranách s čiernym difúzorom uprostred. Ak sa vám však viac páči kupé, nezabudnite pri objednávaní  zaškrtnúť balík Lightweight Sport Package. Ten zahŕňa pár väčších oválnych koncoviek a o niekoľko decibelov hlučnejší prejav. Interiér je vyzdobený čalúnením z Alcantary a leštenými hliníkovými detailmi. Porsche zatiaľ prezradilo iba ceny pre americký trh, 107 300 USD za klasický Cayenne GTS a 110 500 USD za menej praktickejší variant GTS Coupe.

text: M.Lábaj, foto: Porsche