Power fest Slovakia Ring - reportáž DRIFTING
Prvého mája to opäť na Slovakia Ringu poriadne vrelo. Ako je tomu už niekoľko rokov zvykom, domáca tuningovo-racingová scéna oslavuje sviatok práce po svojom a podujatie "Drag, Drift & Tuning majáles" je akýmsi štartom každej sezóny. Milovníci rýchlych kolies sa mohli tešiť na celodenné šprinty áut a motocyklov v cieľovej rovinke, kým prvé tri zatáčky variantu č.3 patrili majstrom kontrolovaného šmyku. Čerešničkou na torte v rámci tejto oslavy motorizmu bola oddychová zóna v paddocku ringu, kde sa konal zraz jedinečných áut s rôznymi súťažami. V tejto fotoreportáži sa však zameriame na driftérov, ktorí poriadne počmárali asfalt okruhu pri Orechovej Potôni.
Power fest ponúkol aj tento krát fanúšikom na tribúnach slušný rámus a riadnu dávku dymu. Driftéri zo štyroch krajín prišli bojovať o prestížne trofeje závodu zaradeného do medzinárodného kalendára maďarského promotéra Drifting.hu. Preteky boli vypísané výhradne pre triedu PRO a stretla sa opäť veľmi silná konkurencia špičkových strojov. Doobedňajšie hodiny prebiehali sólo tréningy a na požiadavku pretekárov sa tiež vyčlenil čas pre tréning dvojíc. Poobede sa šlo už do tuhého a kvalifikácie rozhodli o tom, kto a v akých dueloch bude jazdiť vo vyraďovačkách. Vo finálových battloch si víťazstvo vybojoval slovenský driftér Roman Kolesár na preplňovanom BMW s výkonom 800 koní a 800Nm. Za nim skončili maďarskí majstri volantu Magyar Tamás s dieslovým "Terrorbenzom", Bócsik Oszkár s 550-koňovým BMW E30 V8 turbo a Zángó Zoltán na BMW V8 kompresor.
Najväčšiu trofej si na nekompromisnej technike vybojoval Roman Kolesár.
Pekné šieste miesto si vyjazdil Roman Porubiak.
Bócsik Oszkár a jeho 550-koňová E30-ka V8 turbo!
Tesne pod bedňou skončil Zángó Zoltán.
Slovenské farby hájil aj Matúš Lichanec.
Gabriel Koczkáš BMW E46 GTR
Nemohol chýbať s početným zastúpením ani najväčší maďarský drfitingový tím Markom racing.
Ups.. Aj toto sa stáva... :)
"Terrorbenz" v akcii!
Jediná dáma v štartovom poli Nina Zagoždžon sa s novou technikou ešte musí zžiť.
text & foto: SŠA