Profituning 2021_2

První liga!

13. jún 2021Publikoval P. Kovács

Ťažko čokoľvek napísať o takomto tuningovom skvoste, na aký sa práve pozeráte. Viac prezradia samotné fotografie, veď Michalova kára je naozaj iný level ladenia, úpravy a lásky k automobilu, či danej značke. A čo si myslíte, v akom meste býva tento český mladík? Predsa v Mladej Boleslavi! A kde pracuje?? No predsa v Škoda Auto! :) Som názoru, že VW Group by mal platiť Michalovi vážne prémie za jeho počin, ktorý posúva národnú značku do inej ligy...

Michal, ako pravý lokálpatriot začal svoju tuningovú kariéru so Škodou Favorit, ktorú vylepšil (alebo sa iba snažil o to) body kitom, zahladením niektorých častí a výkonnejšou audio zástavbou. Rokmi ale dostal triezvejší pohľad na veci a tak si zaopatril niečo modernejšie, lepšie a hlavne základ s väčším potenciálom do budúcna. V roku 2008 tak došlo ku kúpe Oktávky prvej generácie a to s úmyslom využívania na každý deň, bez väčších zmien a investícií. Plán bol na auto osadiť iba nejaké krajšie kolesá, čo sa však vďaka kamarátovi Martinovi, ktorý je majiteľom Mazdy 323F čoskoro zmenilo a spočiatku nevinný priebeh nabral obrátky.

Prvým krokom bolo kompletné rozobratie auta na nový celolak, počas čoho sa riešil naraz už aj nový interiér. Celková doba prestavby dosiahla 4 roky, počas ktorých úpravy prebiehali v závislosti od času, financií a nálady. Karoséria sa okrem exkluzívneho laku dočkala i zahladenia zbytočných vecí, osadil sa nárazník z verzie RS, zadný sa upravil pre dvojkoncovku a zmenili sa aj blatníky, kvôli dosiahnutiu vytúženého "stance". Toho základným atribútom je vzduchový podvozok ovládaný na všetkých štyroch kolesách zvlášť a vyleštené kolesá RH s pozlátenými skrutkami a vystrečovanými gumami, spoza ktorých je priam povinnosťou aby vykúkala výkonná brzdová zostava. Perličkou spodku sú už iba do béžova očalúnené podnárazníky a nápravy lakované do krémového komaxitu.

Keď sme už pri krémovej a pri čalúnení, prejdime na sterilne vycibrený interiér, ktorý by si sám o sebe zaslúžil článok v ktoromkoľvek časopise o jedinečných autách. Keď uvádzame v tabuľke v spojitosti s očalúnením slovo "kompletné", tak v tomto prípade to myslíme naozaj doslova! Človek tu nenájde povrch, ktorý by sa nebol zušľachtil a mäkký obal s tmavozeleným prešívaním dostal ešte aj bezpečnostný rám. Nádherné sú preodeté športové sedačky, kožou potiahnutá palubovka s budíkmi namiesto stredových ofukov ako i na mieru robené doorboardy s reproduktormi. Pri kompletke samozrejme nemôže chýbať kvalitné a trošku i extrémne, multimediálne divadlo, ktoré musí nie len krásne hrať ale i oku lahodiť.

V závere sa trošku povenujme aj pohonnému ústrojenstvu, totiž ak by ste dedukovali, že ide o vyčačkanú krásku, ktorá zavadzia v premávke, tak ste na veľkom omyle! Michal vsadil na  swap preplňovanej strojovne, pochádzajúcej z Octavie RS. Tá už v základe disponuje nejakými koníkmi k dobru, no mladíkovi tužiacemu po najväčších vavrínoch to evidentne nebolo dosť. Po zmene hardvéru aj softvéru má dnes Michal k dispozícii 250 koníkov, vďaka čomu dokáže s touto bábikou uháňať rýchlosťou až 260km/h a stovku zvládnuť za 6,9 sekúnd!

Škoda Octavia I., rok výroby: 2001
Motor: Zážihový preplňovaný 4-valec uložený vpredu naprieč z Octavie RS, rozvod DOHC, objem 1781ccm, 5 ventilov na valec, elektronické vstrekovanie, chip od firmy APR, športový filter Green, leštené nerezové zvody, nerezový downpipe, odstránený katalizátor i stredový tlmič, nerezový výfuk s duplexom Laityng, zákazkové koncovky, úprava hlavy motora (p. Kořínek), veľký intercooler, palivová pumpa Walbro, regulátor tlaku paliva, sviečky Denso Iridium IK22, olejový filter KN, blow off ventil Forge, všetky časti motora buď lakované, leštené alebo chrómované, výkon 184 kW/250 koní pri 5600 ot./min., najvyšší točivý moment: 380Nm pri 5600 ot./min.
Pohon: Na predné kolesá, upravená 5-stupňová manuálna prevodovka, spojka F1 Racing Stage 3
Podvozok: Vzduchový podvozok, mechy Rubena, 2x kompresor VIAIR 480C, tlaková nádoba 20 l, 4x elektromagnetický ventil (na každé koleso zvlášť), tlmiče lakované čiernym komaxitom doplnené chrómovými šróbikmi a leštenými maticami, brzdy 4-piestové (vzadu i vpredu), vetrané kotúče vpredu 330mm, vzadu 300mm, doštičky Ferodo, teflónové brzdové hadice Goodridge, na zadnej náprave umiestnený upravený druhý originálny brzdič na ručnú brzdu, strmene lakované do farby auta s pozlátenými skrutkami, nápravy lakované do krémového komaxitu doplnené chrómovými šróbmi, tehlice a ramená Seat Leon Cupra, podbehy očalúnené do eko kože, odklony zadných kolies, leštené disky RH ZW3 s pozlátenými skrutkami - vpredu 8,5x18", vzadu 9x18", pneumatiky Nexen N6000 predné 205/35 R18, zadné 215/35 R18

Karoséria:
Predný nárazník Octavia RS, zavarené ostrekovače svetiel, lízatko Leon Cupra, zadný nárazník upravený pre dvojkoncovku, upravené predné blatníky kvôli zníženiu, maska bez znaku, vnútorná časť kapoty čalúnená, odtrhová lišta Milotec, vpredu xenóny, zadné svetlá zatmavené, pozlátené veko nádrže, zavarený znak a zámok 5. dverí, plutvička Superb, upravené predné stierače z modelu Yeti a Roomster, odstránený zadný stierač, odstránené vonkajšie zámky, kryt ťažného oka zo Škoda Rapid, zákazkový lak - základný odtieň z palety Ford
Interiér: Očalúnený a ručne prešitý rám Wiechers, zákazkové koberčeky z eko kože, úprava zadných sedačiek kvôli klietke, kompletne očalúnený interiér včetne stropu v krémovej farbe so zeleným prešívaním, volant a radiaca páka Octavia II., lakované diely v čiernej metalíze, športové sedačky Autostyle RS6, upravené sedáky, pedále Milotec s opierkou ľavej nohy, úprava ciferníkov - lakované vnútro budíkov, chrómované krúžky Milotec, chrómové ručičky, farebné podsvietenie, 3x budíky VIAIR ku kontrole tlaku vzduchu podvozku umiestnené v laminátovej zástavbe v strede na mieste vetrania, zmena farby podsvietenia interiéru zo sériovej zelenej na modrobielu
Audio:
Autorádio 2 DIN Kenwood DDX4025VT, 4-kanálové zosilňovače Crunch GTX 4800, monoblok CRUNCH GTX 3000D, predné repro Crunch BMX 6.2C, zadné Crunch 694, 2x subwoofer Crunch GP12D2, signálové káble AIV, napájacie káble Hollywood, LCD monitor ACER, kompletne vytlmené vibraflexom, distribučné bloky Hollywood

text: P.Kovács, foto: Moravec