Red Sun G37

13. máj 2013Publikoval P. Kovács

Opäť tu máme fajnový kúsok od známej budapeštianskej dielne Red Sun service, špecializujúcej sa na japonskú techniku. Do parády sa tentokrát vzal kabriolet, už v sériovom stave veľmi atraktívny. Infiniti G37 Convertible, roku výroby 2011 je nádherným kúskom aj bez akýchkoľvek zásahov a ani pre výkon k susedovi ísť veru nemusí. Jeho vidlicový 6-valec s označením VQ37VHR, objemu 3,7 l, vybavený variabilným časovaním ventilov (VVEL - Variable Valve Event and Lift) a spaľujúci samozrejme benzín produkuje už v pôvodnom stave slušnú porciu sily 320-tich konských síl pri 7000 ot./min. Ten sa prenáša cez 7-stupňový a s manuálnym režimom kde inde ako na zadné kolesá. Slušný základ, však?

Infiniti G37

Na tento nadviazali chalani z dielne Red Sun a na strojovňu nainštalovali kompresorový kit GTM s dvojitým intercoolerom. Ten si vyžiadal samozrejme namontovanie chladiča oleja, úpravu celej palivovej sústavy a úplne nové riadenie. Agregát, ktorého útroby ostali zatiaľ pôvodné sa vybavil nerezovými zvodmi, športovým katalizátorom a dvojitým celonerezovým výfukovým systémom Invidia. Pri zatiaľ pomerne nízkom tlaku sa tak výkon vyšplhal na zaujímavých 435 koní (viď graf v galérii), ktorých ďalší nárast by si vyžadoval už výmenu vnútorností na kované a zvýšenie plniaceho tlaku. Potrebné to ale asi ani nie je, krásny športiak jazdí vynikajúco, nehovoriac o jeho výraznom zvukovom prejave.

Pre komplexnosť vyladenia sa zameralo aj na podvozok, lepšie jazdné vlastnosti má po novom zabezpečiť plne nastaviteľný, športový podvozok BC Racing, ktorý sprostredkuje kontakt s vozovkou cez nové 19-palcové papuče Rota GTR šírky 9, resp. 10 palcov. Na tie sa natiahli kvalitné pneumatiky Michelin SuperSport v rozmeroch 245/40R19 vpredu a 285/35R19 vzadu. So šírkou zadných gumených valcov, napriek ich mäkkej zmesi si hravo poradí preplňovaný motor a šofér musí múdro zaobchádzať s plynovým pedálom ešte aj v 3.prevodovom stupni. Táto G37-ka totiž hrabe ako besná, ale takto aj má byť...

Čo sa týka exteriéru, ten je individualizovaný v decentnom štýle kompletným bodykitom z USA, karbónovou prednou kapotou a zadným krídlom z totožného materiálu renomovanej značky Seibon.

Infiniti G37

Projekt bol dokončený tesne pred výstavnou premiérou na jarnej, budapeštianskej tuning show "AMTS", avšak my sme už nazreli do dielne aj skôr, počas prác na tomto prekrásnom kúsku. Ako vidíte na fotkách v galérii, okrem G37-ky cabrio tu v rozpracovanom stave boli aj iné fajnovky. Vidiac exotickú Hondu NSX na zdviháku každému človeku, zapálenému pre automobilizmus zaplesá srdce, ale po informácii, že sa na motor inštaluje kompresor, nám prebehli po chrbte zimomriavky. Samozrejme ani čierne GT-R nebolo u špecialistov na ryžožrúty len tak náhodou, jeho tiež vyoperované srdce čakalo na dramatické zásahy s cieľom atakovať veľmi vysoké hodnoty výkonu...

Infiniti G37

text: Kovács, foto: Red Sun, Boholy