REDZONE COUPE 20V turbo

27. január 2013Publikoval P. Kovács

Je tomu už pomaly 20 rokov čo svetlo sveta uzrelo prvé Coupe od Fiatu, ktoré predstavila automobilka na autosalóne v Bruseli v roku 1993. Svojimi nezabudnuteľnými tvarmi a hlavne motorizáciou 20V turbo sa zapísalo do dejín ako najrýchlejšia sériovo vyrábaná predokolka na svete.  To sa ale už písal rok 1996, keď nahradil doteraz najvýkonnejšiu pohonnú jednotku prebratú z Lancie Delty integrale. Pridaním jedného valca vznikol 5-valec s charakteristickým zvukom a slušným záťahom. Údaje 6 sekúnd na stovku a maximálka 250 za hodinu robili toto auto v tej dobe skutočne výnimočným. Samotná koncepcia vozidla, kvalita vyhotovenia s nie práve ideálnym rozložením hmotnosti a nápravy z Fiatu Tipo už také oslňujúce nie sú. Všetkému sa dá ale pomôcť a vyžmýkať z daného základu maximum. Táto myšlienka sa zrealizovala vo firme REDZONE, kde sa projekt počas dvoch rokoch usilovnej práce posunul hodne vysoko.

"Johny"-ho Fiat Coupe by sa dalo koncepčne zaradil niekde medzi klasické tuningové auto na zrazy a víkendy a auto určené na zábavu. Šťastný majiteľ jazdí na ňom všetko čo príde pod ruku - od šprintov, slalomov až po okruhy a kopce. Dôraz sa popri tom ale kládol aj na detaily, aby sa nestratilo ani na leštenkárskom parkovisku.

Konfigurácia:

MOTOR:

benzínový preplňovaný 5-valec, kompletná GO, kované piesty Wossner, hlavové kovové tesnenie,  výbrus 0,4mm, vymontovaná klimatizácia, nerezové veľké zvody AMA, downpipe od turba s dvomi vetvami od wastegate a od turbíny, celonerezový výfukový systém, izolácia downpipe a zvodov Thermotec, turbo Garret GT2871R s actuátorom 14Psi, elektronický boost controler AEM s budíkom ovládania na palubnej konzole s dvoma prednastavenými hodnotami na 1,2 alebo 1,6 baru, na downpipe namontovaná druhá širokopásmová lambda AEM, palivová pumpa Walbro 255, regulátor tlaku paliva Bosch pôvodne z 911 turbo na 3,8bar, vstrekovače zo 4-valcovej turbo verzie Fiatu s hodnotou 384ccm, veľký jednostranný intercooler s hliníkovými vedeniami AMA, HKS blow off ventil, športový odtienený filter vzduchu, prístrek N2O ZEX, systém vstreku vody a metanolu v pomere 50:50

výkon (bez vstreku nitra): 370koní pri 6400 ot./min a 480Nm pri 4572 ot./min.

POHON:

predný náhon cez 5-stupňový manuál, nová SACHS spojka, keramická pružinová lamela OMP

PODVOZOK:

kompletný kit pruženia od D2 uložený na tvrdých unibaloch s nastavením odklonu, nastavovateľná výška a tuhosť tlmičov, ramená TRW na powerflexoch, nové stabilizátory a čapy, horná rozpera tlmičov, duralové rozširovacie podložky, predné drážkované kotúče Brembo performance, platničky OMP, vzadu OMP kit s dierovanými kotúčmi, pancierové hadice HELL

lakované disky ADVAN obuté do semislikov FEDERAL 215/40 R17

KAROSÉRIA:

predná oceľová kapota vymenená za laminátovú tretinovej hmotnosti, sada prahov a predných lízatiek originál Fiat z pluskovej edície, zadné 3D plastové krídlo potiahnuté karbónovou fóliou s 3 úrovňami nastavenia sklonu, predná otvorená maska s mriežkou v dizajne včelieho plastu, osadená aj do predného nárazníka k ochrane medzichladiča stlačeného vzduchu, kompletná prestavba koncových svetiel - lakovanie, SMD LED diódy tvoriace 4 kruhy pre obrysové svetlá a 4 pre brzdové, smerové svetlá a hmlové LED, zadná cúvačka nad EVČ SMD LED biely pás, zahladené bočné smerovky, zavarené blatníky univerzálne LED smerovky, DayLight svetlá v spodných rohoch predného nárazníka, kompletná bi-xenonová sada

INTERIÉR:

Predné sedačky GP race s FIA homologizáciou uchytené na držiakoch SPEEDPRO, 6-bodové bezpečnostné pásy vodia, spolujazdcove 3-bodové, semišový GP race volant osadený na redukcii, karbónový polep líšt, hliníkové kruhové rámčeky, koženkové čalúnenie stropu, budíky AEM v bývalom priestore pre autorádio, na miesto popolníku ovládacie spínače, autobatéria za spolujazdcovou sedačkou, vzadu priestor pre nitro fľašu ZEX

foto: Ján Zbiňovský