Rimac C_Two má 1 914 elektrických koní

26. marec 2018Publikoval M. Pokrývka

Mate Rimac bolo ešte pred pár rokmi úplne neznáme meno. Mladý chorvátsky nadšenec má za sebou raketový vzostup: koncom minulej dekády upravil svoje BMW E30 na elektrický pohon a následne začal navrhovať batériový hyperšport Concept_One s výkonom vysoko presahujúcim tisíc konských síl. Vozidlo je známe aj vďaka Richardovi Hammondovi a jeho havárii počas nakrúcania šou The Grand Tour. Tento projekt však bol len začiatok.

Spoločnosť nesúca priezvisko ambiciózneho konštruktéra predstavila v Ženeve pokračovanie nesúce označenie C_Two. Svojho predchodcu prekonáva všetkými parametrami, ale taktiež výrobnými plánmi. Starší elektromobil totiž vznikol v počte iba osem kusov. Novinka bude skutočne sériová, v pláne je momentálne 150 exemplárov. Prvé majú prísť na cesty v roku 2020. Ich cenu sme sa zatiaľ nedozvedeli, ale určite sa bude rátať v sedemciferných číslach.

Čo za svoje milióny budúci zákazníci malej značky dostanú? V prvom rade extrémne parametre, novinka z dielne Rimac má totiž ohromných 1 914 elektrických koní. Okrem porcie 1 408 kW disponuje krútiacim momentom 2 300 Nm. Tieto čísla produkujú spoločne štyri elektromotory, každé koleso poháňa jeden s vlastnou prevodovkou. Fungovanie systému riadi počítač.

Ohromná porcia sily stačí na to, aby sa stovka stala minulosťou za menej než dve sekundy. Chorvátska firma prekvapujúco udáva oficiálny šprint z 0 na 60 míľ za hodinu (96 km/h). Hlavným dôvodom je porovnanie s americkým elektromobilom Tesla Model S, ktorý má danú disciplínu zvládnuť za 1,9 sekundy. C_Two to údajne dá o päť stotín rýchlejšie. Navrch má aj najvyšším tempom, ktoré dosahuje 412 km/h.

Výkonný pohon zásobuje elektrickou energiou akumulátor s kapacitou 120 kWh, ktorý má v bežných podmienkach vystačiť na dojazd 650 kilometrov. Pri ostrom nasadení pôjde o podstatne nižšie číslo. Rimac však ubezpečuje, že napríklad dve kolá na Nürburgringu jeho nové dielo zvládne. Okruhu sa vôbec nemusí báť. Kupé disponuje viacerými aktívnymi prvkami aerodynamiky, karbónovo-keramickými brzdami a špičkovým podvozkom.

Základom konštrukcie elektromobilu sú uhlíkové vlákna, ktorých štruktúru vidieť na viacerých častiach karosérie. Chorváti ich upratali do atraktívnej a mierne futuristickej podoby. Tá disponuje viacerými štylistickými odkazmi na svojho predchodcu, riešením zadných svetiel a krídlovými dverami zasa pripomína BMW i8. Súčasťou exteriérových plôch je množstvo radarov, kamier i senzorov.

Rimac C_Two vraj dokáže jazdiť vo veľkej miere autonómne, okrem toho ponúka aj palubného trénera okruhovej jazdy. Modernými technológiami teda hyperšport drží krok s dobou. Vidieť to aj v interiéri disponujúcom šiestimi rôzne veľkými displejmi, z čoho tri sú súčasťou ovládacích prvkov. Okrem obrazoviek zaujme kokpit aj vyhotovením kombinujúcim najmä karbón a kožené čalúnenie.

text: M.Pokrývka, foto: Rimac