Šprintérsku vojnu vyhralo Slovensko

18. september 2017Publikoval P. K.

V sobotu 16.septembra sa na letisku v Trenčíne tretí krát odjazdila česko-slovenská šprintérska vojna, usporiadaná v rámci spoločného, oficiálneho majstrovského kola. Podujatie POWER FEST s doplnkovým pomenovaním "DRAG WARS SK vs.CZ" bolo zaradené do slovenského aj českého národného šprintérskeho kalendára, tiež do majstrovstva Slovenskej motocyklovej federácie a zaregistrovalo sa doň celkovo 132 pretekárov zo Slovenska, Čiech, Poľska, Maďarska a Rakúska.

 

Šieste a posledné kolo domáceho šampionátu bolo ohrozené počasím - predpovede vypadali nie príliš priaznivo, no nakoniec ten najvyšší rozhodol v prospech závodov a dážď ráno o štvrť na desať ustál, trať rýchlo vyschla a až do ukončenia finálových jázd tried Street a Profi to vydržalo. Žiaľ superfinálové rozjazdy ôsmich absolútne najrýchlejších sa odjazdiť pre opätovné mrholenie nedali, tak sa poradie určilo na základe kvalifikačných výsledkov. Výsledková tabuľka ukázala napokon víťazstvo domácich pretekárov, ktorí si v napínavých štvrťmíľových dueloch vybojovali 34 pohárov, kým českí šprintéri 16, pri čom si schmatli aj Poliaci 5 trofejí a jedna putovala aj k južným susedom.

 

Na legendárne kvalitnom trenčianskom betóne sa zrodilo aj niekoľko osobných rekordov a tak bola radosť mnohých "dragbanditov" znásobená - veď v prípade väčšiny z nich ide viac o čas ako ďalšie poháre na polici. Do závodov sa tradične zapojilo aj niekoľko naozaj extrémnych áut - tri GTR-ká s výkonom cez 1000 konských síl, superautá ako Porsche GT3 RS či Tesla model X, kruto rýchle dieslové "lokomotívy" aj špeciále stavané na rovinku typu 400+hp Seicento a Cinquecento, Z3 coupe turbo, 650 hp Golf alebo 515 hp Fiat Coupe - podujatie si tak pevne stráži titul najväčšej koncentrácie konských síl na meter štvorcový. Najlepší absolútny dosiahnutý čas 9,366 s a najvyššiu rýchlosť 251 km/h spomedzi áut získal poľský pretekár Robert Matysiak na Nissane GTR s výkonom vyše 1000 konských síl. V triede Motocykle si cenu za absolútne prvenstvo prevzal domáci jazdec Peter Herc jazdiaci na preplňovanom špeciáli Suzuki GSX-R 1000, ktorý pokoril 402-metrovú trať v čase 9,03 sekundy a dosiahol max. rýchlosť 260 km/h.

 

Na svoje si ale prišli i milovníci stylingových úprav a krásne zreštaurovaných amerických - nových aj tých starších áut. Pastvou pre oči boli vyleštené skvosty, ktoré sa zapojili do statickej súťaže Car Fans Cup a moderovaného "show and shine" na plachte a nechýbalo meranie decibelov zvukových aparatúr a výfukov v rámci seriálu Audio Cup Slovakia. O tomto si však viac povieme v nasledujúcej reportáži...

Výsledky šprintov na 402m:

Autá trieda PROFI:

P2: 1.Sylwester Kwoczala (Fiat Seicento) PL, 2.Pawel Grelich (VW Golf) PL, 3.Dawid Metzner (Cinquecento) PL

P3: 1.Tomáš Polonec (Fiat 127) SK, Ladislav Ruda (Audi S3) ČR, Milan Šrank (Fiat Tipo) SK

P4: 1.Martin Prokop (BMW Z3) SK, 2.Robert Nagy (drag Tatra) SK

P5: 1.Dominik Tichý (Peugeot) ČR, 2.Jarda Pešan (Š.110R) ČR, 3.Gabriel Diškant (Civic) SK

P6: 1.Hegyi Béla (VW Polo) HU, 2.Michal Sajko (VW Golf) SK, 3.Lukáš Kotrč (VW Golf) SK

Autá trieda STREET:

S0: 1.Tomáš Drexler (Š. Favorit) ČR, 2.Tomáš Svorník (Civic) ČR, 3.Lucie Pešanová (Š. Favorit) ČR

S1: 1.Martin Kotrlec (Punto GT) SK, 2.Jakub Šipka (C.Saxo) SK, 3.Marian Roth (Honda CRX) SK

S2: 1.Juraj Holečko (Seat Ibiza) SK, 2.Zdenek Kaplan (R.Megane) ČR

S3: 1.Rudolf Nowák (Fiat Coupe) ČR, 2.Tomáš Trzuba (Fiat Coupe) SK, 3.Tomáš Ruda (Octavia) ČR

S4: 1.Matej Farkaš (Audi) SK, 2.Ivan Šoltýs (Porsche GT3 RS) SK, 3.Martin Krajči (Audi) SK

S5: 1.Robert Matysiak (Nissan GTR) PL, 2.Jiří Pergl (Nissan GTR) ČR, 3.Erik Fehér (Skyline) SK

S6: 1.Michal Gécy (Seat Leon) SK, 2.Tomáš Lupták (Seat Leon) SK, 3.Tomáš Vavro (Seat Leon) SK

S7: 1.Ján Koščák (BMW X5) SK, 2.Nikola Kalinová (Audi S7) ČR, 3. Jan Blecha (Š.Fabia) ČR

Absolútni víťazi - Autá:

1.Robert Matysiak (Nissan GTR) PL, 2.Jiří Pergl (Nissan GTR) ČR, 3.Erik Fehér (Skyline) SK

MOTOCYKLE:

M1: 1.Šimon Švarba (R6) SK, 2.Petr Novák (R6) ČR, 3.Peter Kasenčák (ZX 6R) SK

M2: 1.Ondrej Cerovský (GSX-R 750) SK, 2.Peter Chalupský (GSX-R 750) SK, 3.Ján Seko (GSX-R 750) SK

M3: 1.Lukáš Ehrenberger (GSX-R1000) SK, 2.Ján Matejka (GSX-R1000) SK, 3.Viliam Pető (GSX-R1000) SK

M4: 1.Stano Poživenec (GSX-R 1000) SK, 2.Štefan Pomšár (Hayabusa) SK, 3.Milan Muczka (Kawasaki) SK

M5: 1.Peter Herc (GSX-R 1000) SK, 2.Milan Hrnčár (Haybusa) SK, 3.Miloš Bernátek (Suzuki) ČR

Na dragšpeciále postavenom na základoch Peugeotu 205 bojoval Dominik Tichý.

Impozantná paľba v podaní 515HP Fiatu Coupe, s ktorým si Rudo Nowák vyjazdil aj titul majstra v triede S3.

Dawid Metzner z Poľska sa na turbovom Cinquecente stal majstrom v triede Profi2.

Pre svoj rekord 12,1s. si do Trenčína prišiel aj Martin Prokop na Z3-ke turbo.

Erik Fehér kvôli problémom prevodovky zajazdil "iba" čas 10,243 s.

Držiteľ národného šprintérskeho rekordu Stano Poživenec testoval nový stroj o výkone 460 koní.

"Frankenstein vs. E.T." alebo 1000HP AMS Alfa proti TesleX P100D, ktorá mimochodom dáva stovku za 3 sekundy :).

Nechýbala ani enkláva firmy Profituning.

Robert Matysiak ani tento krát nenašiel premožiteľa.

Absolútny víťaz v triede motocyklov - Peter Herc a jeho preplňovaný špeciál Suzuki.

Pravdepodobne najrýchlejší BX planéty produkuje v rukách Jiřího Nikla vďaka extrémnym úpravám a preplňovaniu oxidom dusným čas 11,6 sekúnd pri rýchlosti 206km/h!

Martin Krajči (Audi S6 2.2 turbo) vs. Nikola Kalinová (Audi S7 3.0 TDi)

Že škaredé? Možno, ale brutálne rýchle! Béla Hegyi si prišiel poistiť titul majstra v kategórii P6 a pokoril 402-metrovú trať v čase 11,2 sekundy!

Seicento Sylwestra Kwoczalu sa časom 11,228 dostalo aj do absolútnej osmičky.

Osobný rekord si časom 10,347s. vylepšil aj Tomáš Polonec na Fiate 127 turbo.

Šprintérsku Hayabusu doviezla aj dáma menom Patricie Baroňová.

V8 turbo vs. 2,4JTD.

Táto nitrom dopovaná Fabia Jana Blechu dala štvrťmílu za 12,7 sekundy a dosiahla rýchlosť 195km/h.

Matej Farkaš bral zlato v triede Street4.

foto: Slovenská šprintérska asociácia