test: Opel Insignia 2.0T 4x4 Sport Tourer

08. máj 2018Publikoval P. Kovács

Opel má znovu v modelovej rade Insignie svojim zákazníkom čo ponúknuť. Vzhľadné a naozaj funkčné auto. Vo verzii Sport Tourer, ide o rozmerný kombík s pohonom všetkých kolies a slušným výkonom 260 koní.

Musím konštatovať, že v oceľovej sivej farbe a doplnkami OPC je to naozaj vzhľadná „loď". Priestoru vo vnútri je neúrekom. Dobre vybavený interiér disponuje sedačkami v koži, ktorým nechýba ani dobré bočné vedenie a ani vyhrievanie, či odvetrávanie, ktoré som v jednom za posledné roky z najteplejších mesiacov apríla naozaj ocenil. Mimochodom, posed a vôbec výborná ergonómia si zaslúži veľkú pochvalu. Moderná palubovka síce nie je v koženom prevedení, ale jej plasty sú príjemne mäkké. Aj na zadných sedadlách je priestoru dosť, čo sme cez víkend otestovali pri príležitosti transportu nevesty na sobáš :). Ak skoro 5 metrov dlhá Insignia zvládla túto skúšku, tak nikto nemôže povedať, že na zadných sedadlách je málo miesta.

Čo je potrebné spomenúť je aj množstvo odkladacích priečinkov tak vo dverách, ako i v stredovom tunely. Cestovanie posádke spríjemňuje ozvučenie od výrobcu Bose, hrajúce skvele. Množstvo asistentov je nápomocné vždy v čas zasiahnuť. Vadilo mi, že pri navolení niektorého z režimov si po vypnutí auta počítač dané nastavenie nezapamätal. To platí samozrejme aj o deaktivácii stop štart systému, ktorý ma v pomalej premávke aj v tomto prípade poriadne znervózňoval.

Jazdné vlastnosti nami testovaného modelu sú excelentné. Mám rád výkonné autá a ak je k sile motora doladený podvozok, čo v prípade Insignie je, tak je jazda naozaj zážitkom. Podvozok je adaptívny a na výber sú tri režimy. Tour - ladne pohupujúci sa po nerovnostiach, Štandard - je dobrým kompromisom medzi dvomi míľnikmi a Sport, ktorý urobí z Insignie nasrdené kombi. Ani v tomto režime ale nečakajte výrazné buchnáty do tlmičov, či nejaké poskakovanie karosérie - podvozok zvláda aj nerovnosti, či mierne výmole. K perfektnej jazde prispievajú dobre zvolené rozmery pneumatík 245/35R20, k bezpečnosti zase výkonné brzdy Brembo.

Dostatočný ťah preplňovaného 4-valca dokáže dať posádke tak dynamickú, ako aj pokojnú jazdu. Osemstupňový a však nie je tak kultivovaný, ako by si možno Insignia zaslúžila, na druhej strane som ja osobne radšej, ak cítim pri preraďovaní mierne šklbnutie. Riadenie je presné, karoséria je dostatočne tuhá a ani pri rýchlych prejazdoch zákrut sa nenakláňa. Ak k tomu pripočítame pohon 4x4, tak si môžeme dovoliť aj viac, ako by sme si mysleli.

Ak by som mal na záver niečo napísať, tak určite to, že nová Insignia je výborné rodinné auto a s týmto motorom vyhovie aj športovo ladeným šoférom. Ak si odmyslíme pomaly a niekedy zmätočne radiaci a a pripočítame priestorovosť interiéru, s dobre fungujúcimi prvkami konektivity a vylepšený pohon štyroch kolies, tak by som Insignii dal hodnotenie 97% .

Motor: preplňovaný zážihový dvojliter, výkon: 260 koní pri 5300 ot./min., max.krútiaci moment: 400Nm pri 2500-4000 ot./min.
Pohon: 4x4, osemstupňový a
Spotreba kombinovaná: 8,9 lit./100km
Spotreba pri teste:11,5 lit./100km
Cena testovaného vozidla: 44.060,-eur

text & foto: Hrivňák