test Peugeot 308 SW GT 2,0 BlueHDI

22. august 2018Publikoval I. Hrivňák

Pred časom sme vám priniesli test GT-čka v benzínovej verzii so silnejším motorom. Peugeot  však milovníkom nafty ponúka aj slabšiu verziu označenú príznačným GT. Po ktorej verzii siahne zákazník, je len na jeho rozhodnutí.

Testovanému kombíku nechýbajú doplnky montované do klasických verzií vozidiel GT. Športové sedadlá so zapustenými opierkami hlavy, plnia obe zásadné funkcie. Majú skvelé bočné vedenie a sú pohodlné. Prevedenie koža/alcantara je praktická. Sedadlá sú vyhrievané a majú elektrické dofukovanie bedrovej opierky s masážnou funkciou. Ich samotné nastavovanie je však manuálne. Priestoru na zadných sedadlách je tiež dosť, takže aj dlhé trasy nezanechajú na posádke prílišnú únavu. Interiér ladený do čierneho čalúnenia sa mne zdá super a pritom je praktický. 308-ke nechýbala ani panoramatická strecha, ktorej som však doteraz ani pri jednom aute neprišiel na chuť.

Prešívanie mäkkého plastu prednej palubovky, aj čalúnenie dverí sú vkusné a dodávajú autu športový ráz. Celkový vzhľad palubovky je na mňa až príliš čistý, okrem gombíka na ovládanie hlasitosti autorádia  nieje na palubovke žiadne tlačidlo. Všetko je integrované do displeja, ktorého ovládanie nezanecháva šmuhy po prstoch, čo chválim. Osobne si myslím, že ak na jednej strane majú vodiči zakázané telefonovanie počas jazdy, a na druhej strane automobilky montujú veľkoplošné displeje a tablety na ovládanie aj základných funkcií auta, na bezpečnosti to nijako nepridáva. Posádke spríjemňuje cestovanie kvalitné ozvučenie, ktorému nechýba ani subwoofer.

Dostávame sa k podstatnej veci a tou je motor. Použitie dvojlitrového agregátu, je dobrou voľbou. Ak tento má výkon 180 koní a je spriahnutý s osem stupňovým aom, ktorý radí plynulo a bez zaváhania, tak je to veru výborná kombinácia. Na volenie jazdných režimov je možné vybrať režim ECO a SPORT. Pri športovom režime je do reproduktorov vysielaný zvuk osemvalca. Mnohý toto kritizujú, mne sa to osobne páči, a každý komu som to predviedol mal úsmev na tvári. Výkonovo je 308 GT naozaj pružné auto, s ktorým sa dá jazdiť športovo a dá sa s ním bezpečne predbiehať.

Zníženie podvozka nezanechalo stopy na jeho komforte, ba dokonca je vyladený naozaj perfektne. Neprekvapia ho ani ostré prejazdy zákrut, ktoré na rozdiel od auta s obyčajnou verziou podvozka dokážete prejsť o 40km/hod. vyššou rýchlosťou. K výkonnému autu patria aj výkonné brzdy a ani tu Peugeot neurobil výnimku - sú citlivé a ich ráznosť cítiť ihneď.

Peugeot 308 SW vo verzii GT je podľa môjho názoru praktické rodinné auto. S kufrom objemu 660 litrov po roletku a 810 litrov po strechu, uspokojí snáď každého. Na druhej strane jeho športový motor vyhovie mnohým takto naladeným vodičom. To, že ide o dízel sa zohľadní pri spotrebe, ktorá pri teste zastala na hranici 7,7 litra nafty na 100km., čo je údaj znesiteľný, ak berieme v úvahu, že som s autom jazdil v športovom režime a prevažne v meste.
Plusy: dynamický motor, perfektné jazdné vlastnosti športového podvozka, veľký batožinový priestor
Mínusy: málo rýchlych spínačov základného ovládania, málo úložného priestoru v stredovom tunely

Motor: preplňovaný naftový štvorvalec 2,0 BlueHDI s výkonom 180 koní, 400Nm pri 2000ot./min.
Pohon: prednej nápravy cez 8-stupňový a s radením pod volantom
Celková hmotnosť: 1500kg
Zrýchlenie 0-100km/hod: 8,4 s.
Maximálna rýchlosť: 235km/h
Spotreba (l/100km): 5,1 /4,2 / 4,6
Spotreba pri teste (l/100km): 7,7
Základná cena testovaného vozidla: 29 490,- eur

text & foto: Igor Hrivňák