Tuningzraz Svidník

14. august 2013Publikoval P. Kovács

Začiatok posledného letného mesiaca patrí už dlhé roky najväčšiemu východoslovenskému zrazu milovníkov upravených áut. Tí sa počas víkendu od 9. do 11.augusta opäť stretli na letisku vo Svidníku s cieľom zabaviť sa, pokochať v kráse vyleštených tátošov a nasať atmosféru spálených pneumatík a benzínu. Úspešnosť tejto akcie tkvie v danostiach periférneho regiónu, ktorý charakterizujú vďačný a pre motorizmus zapálený ľudia a aj prístup usporiadateľov, ponúkajúcich návštevníkom komplexnú motoristickú zábavu.

Tuningraz svidnik

Predpoveď počasia na úvodný deň nepriala, čo sa podvečer aj naplnilo a výdatné dažďové prehánky negatívne ovplyvnili náladu prichádzajúceho davu. Napokon ale voda z neba padať prestala a aj prvý bod programu - spanilá jazda mestom mohla odštartovať a to spolu s hlavným lákadlom, exhibičnou jazdou Richarda Gondu, lídra seriálu European F3 Open na formulovom monoposte Renault.

Tuningraz svidnik

Sobota patrila už šprintérom a účastníkom bodovaného seriálu Cocaine Tuning battle. Od rána sa začali preberať vozidlá do piateho a zároveň posledného kola Slovenského šprintérskeho šampionátu. Registrácia sa uzavrela o 15-tej hodine a počet účastníkov zápolenia v disciplíne šprint na 402 metrov sa ustálil na počte 130 pretekárov. Meraným kvalifikačným duelom počas celého dňa asistovala početná divácka kulisa. Boli tu k videniu v akcii stáli účastníci šprintérskeho seriálu SŠA, medzi nimi mnohé kuriózne vozy z domova aj susedného Maďarska, ale aj mnohí domáci nadšenci rýchlej jazdy, ktorý si prišli vyskúšať svoje upravené mašinky v profesionálnych, závodných podmienkach. Dôležitými aktérmi svidníckeho preteku sú však každý rok Poliaci, radi sem cestujúci kvôli malej vzdialenosti a možnosti večerného zoznamovania sa. Vo viacerých kategóriách si aj uchmatli pohárové umiestnenia a aj najrýchlejší čas na štvrťrmíli patril pretekárovi od severných susedov. Najlepší absolútny dosiahnutý čas 10,957 s na 402-metrovej trati pri rýchlosti 208 km/h spomedzi áut získal poľský šprintér Lukasiewicz Sewerin na upravenom, luxusnom kombíku Audi RS6 so vstrekovaním oxidu dusného a s výkonom cez 900 konských síl.

Audi RS6

V triede Motocykle cenu za absolútne najlepší čas prevzal pretekár Ondrej Cerovský na upravenom stroji Suzuki GSX-R 1000, ktorý zajazdil čas 9,787 s a dosiahol na 1/4-míľovej dráhe rýchlosť 226km/h. Šprintérov čaká už len koncoročné vyhodnotenie, ktoré sa uskutoční 24.8 v banskej Bystrici, v rámci veľkolepého podujatia Power Tuning party.

 

Výsledky šprintov ( víťazi v jednotlivých kategóriách ):

Autá trieda PROFI:

P1: Juraj Rusnák ( Fiat Punto GT ) Trebišov

P2: Ivan Cich (Seat Ibiza ) Bratislava

P3: Bartosz Gruszka ( VW Golf 4x4 ) Poľsko

P4: Michal Cehula ( Audi S2 ) Poprad

P5: Tibor Eotvos ( Škoda 1000MB ) Košice

P6: Farkas Péter ( F126 P TDi ) Maďarsko

Autá trieda STREET:

S0: Igor Šťavina ( Škoda 120 ) Valaska

S1: Miroslav Uličný ( Honda Civic ) Prešov

S2: Pavel Cioch ( Honda Civic ) Poľsko

S3: Rudolf Nowák ( Fiat Coupe ) Česká republika

S4: Ján Zbiňovský ( Fiat Coupe ) Banská Bystrica

S5: Lukasiewicz Sewerin ( Audi RS6 ) Poľsko

S6: Gustáv Loška ( Seat Ibiza ) Gemer

S7: Patrik Cech ( BMW X6d ) Uzovce

MOTOCYKLE:

M2: Peter Egri ( Kawasaki ZX6R ) Rimavské Janovce

M3: Ondrej Cerovský ( Suzuki GSX-R 750 ) Rimavské Janovce

M4: Ján Lalík (Kawasaki ZX10R ) Rimavská Sobota

M5: Ondrej Cerovský ( Suzuki GSX-R 1000 ) Rimavské Janovce

Power fest

Bodovanie lešteniek a disciplína show&shine bola vo Svidníku po prvý krát zverená do rúk usporiadateľom seriálu Tuning battle, ktorého najvýchodnejším dejiskom doposiaľ boľkovský Power fest. Aj v tomto prípade sa preukázala dôležitosť vysunutia bodovaného podujatia na perifériu, veď už samotná výsledková tabuľka prezradí množstvo nových mien, ktoré by sa veru mali ukazovať aj na ostatných zastávkach a bojovať o cenné body a krásne trofeje.

Tuning battle

Výsledky 5. Kolo COCAINE TUNING BATTLE
Audi, BMW, Mercedes Scene
1. BMW M3 Boris Butrin, 2. Audi A4 Martin Chovančik, 3. Audi A6 Ondrej Zubko
Ford & Opel Scene
1. Ford Mondeo Patrik Čatloš, 2. Opel Vectra Vlado Mitro, 3. Opel Speedster Luboš Holkovič
VW, Seat Old Scene
1. Golf 1 Vojtek Cison, 2.Golf Cabrio Patricia Langová, 3. Golf 2 Džony
VW, Seat Modern Scene
1. VW Golf 4 Rogy, 2. VW Golf 4 Peter Kalatovič, 3. Seat Leon Cupra R Cila
Škoda Old Scene
1. Felicia Martin Mokryš, 2. Felicia Karol Matoušek, 3. Felicia Lukáš Labuda
Škoda Modern Scene
1. Octavia Tonda Hvozdenský, 2. Octavia Eugen Wrobel, 3. Octavia Julius Köteleš
French Scene
1. Peugeot 407 Radoslav Petrik, 2. Peugeot 207 RC Erik Grundard
Italian Scene
1. Fiat Cinquecento Dariusz Kucharzyk, 2. Fiat Coupe Jan Zbyňovský
Japan & Asia Scene
1. Honda S2000 Marek Kliment, 2. Honda Civic Igor Malinovský, 3. Kia Proceed David Hrabčák
Oldies Scene
1. Škoda 100 Erik Nagy, 2. Škoda 120 Juraj Bernáth, 3. Škoda 105 Miloš Grobar
Other & Rat Scene
1. Chevrolet Cruze Martin Bugos, 2. Golf 3 Mario Miko
Best Interier: Michal Czubin Seat Ibiza
Best Engine: Ján Zbyňovský Fiat Coupe
Cena Organizátora: Katarína Šípková VW Beetle
Cena Hostesiek: Martin Dynka VW Passat
Najvzdialenější účastník: Rogy Golf 4
Best of Best: Dariusz Kucharzyk Fiat Cinquecento

Tuning battle

Tuningraz svidnik

drag racing

Civic turbo

Viac v ďalšom vydaní dvojmesačníka Power magazine...

foto: Milan Dzadík, video: Jakub Lubellan