Profituning 2023

Turbo Miata do boku

05. február 2024Publikoval P. Kovács

Stará, dobrá a šikovná technika, priam stvorená pre amatérske či poloprofesionálne závodenie. Či slalom, kopce alebo šantenie na okruhoch, Mazda MX-5 je na začiatok skvelou voľbou a takýto názor mal aj Miska z Fínska. Ten si ešte v roku 2013 s úmyslom jazdiť na nej každý deň, zaobstaral jednu s rokom výroby 1991. Všetko sa však zmenilo počas prvej zimy, kedy sa odhodlal na stavbu „project car“-u.

Malý roadster bol vybavený kompletným bodykitom Duce od britského Firefly Speed Shopu a množstvom ďalších dielov potrebných k jazde bokom. Áno, účel bol daný, ciele jasné, nový majiteľ chcel niečo dobre ovládateľné na driftovanie. Na rozhýbanie Miaty slúži naďalej pôvodná 1,6-tka od Mazdy, ktorá sa ale vyzbrojila turbo kitom. Toho základom je slimák Garrett T3, vytiahnutý z Fordu Sierra RS Cosworth, pri čom vnútornosti 4-valca meniť zatiaľ potrebné nebolo. Aktuálne nastavenie približne 230 koní a 300Nm je tak akurát na ľahkú MX-5.

Milovník jazdy šmykom stále radí cez pôvodnú 5-stupňovú prevodovku, pri čom je už ale diferenciál  uzamknutý. Čo taktiež vo veľkom pomáha pri driftovaní, je plne nastaviteľné odpruženie od BC Racing, spoločne so špeciálnym riadením, novými ramenami a rozperami od Destroy or Die. Kolesá sú 16-palcové trojlúčové Riverside pochádzajúce priamo z Japonska.

Interiéru dominuje kompletná klietka, pretekárske sedadlá Recaro SPG, karbónové panely dverí a svojrázny doplnok – 15-ročný ružový iPod Nano nabitý tými najlepšími hitmi zo začiatku 20. Storočia :).

text: P.Kovács, foto: Vladimir Ljadov - speedhunters.com