VT posunutý o level vyššie...

26. január 2013Publikoval P. Kovács

Virtualtuning si na stránkach nášho časopisu už dávnejšie našiel uplatnenie. Teraz si ale predstavíme trocha iné využitie schopností virtualtunera – tvorbu konceptov.

Samotný virtualtuning je o úprave existujúceho vozidla na zvolený štýl (race, street, show&shine...), ale to čo vám teraz ukážeme je niečo čo vo veľkom využívajú zahraničné média pre odhalenie nových automobilov zo „spyshotov“ alebo k vytvoreniu približnej predstavy čitateľa o tom čo automobilky chystajú.

Dnes tu máme na ukážu tri Škody od Martina Ďuriša, vystupujúceho pod prezývkou "DURCI". Autora možno poznáte z jeho predchádzajúceho projektu Hyundai Genesis coupé GT3, ktorý ste mohli vidieť vo vlaňajšom marcovom čísle. Rozhodol sa, že aspoň virtuálne doplní rady Škody o chýbajúce modely, o ktoré by mohol byť záujem.

Prvým konceptom bol malý mestský špunt s názvom Škoda CITY. Ide o koncept z roku 2009, ktorý predbehol Citigo o približne 3 roky. Nesie dizajnový charakter modelov z tejto doby, konkrétne ešte ale stále aktuálnej Škody Fabie mk2.

Ďalším je horúca novinka Škoda Rapid. Tento model je v ponuke len v karosárskej variante sedan a povráva sa niečo aj o kombíku. DURCI išiel znova inou cestou, a prichystal nám nenahraditeľného pomocníka Rapid Pick-up. Práve Pick-up v ponuke Českej automobilky nejaký ten rok chýba – naposledy vychádzal z modelu Felícia (1995-2001) a stále ich na našich cestách stretnete mnoho.

Posledným imaginárnym prírastkom je čistokrvný športiak. Svojou povahou a charakteristikou by sa mohlo jednať o konkurenta Mazdy MX-5, alebo japonským dvojičkám GT86/BRZ. Ide o Škodu Coupe. Dizajn konceptu pochádza z VW group. Predlohou na toto škodovácke kupéčko bol VW BlueSport, čo by za veľmi dobrých podmienok mohlo byť aj celkom reálne vozidlo, pokiaľ sa BlueSport dostane do sériovej výroby a vedenie VW odsúhlasí možnosť prebratia vozidla s minimálnymi zmenami, ako to bolo napríklad pri VW Up/Škoda Citigo/Seat Mii. V ponuke by mohol byť ponúknutý až v troch karosárskych variantoch: Roadster – s látkovou sklápacou strechou, Targa – pevný strešný panel s možnosťou zloženia do úložného priestoru (na obrázku) a Coupe s pevnou kovovou strechou.

Aby sme neostali len pri tradičnej českej značke, vo fotogalérii vám ponúkame aj ďalšie mimoriadne zaujímavé Durciho práce na znovuzrodenom Forde Capri a dvoch modeloch Porsche - 914 a okruhový špeciál 918K. Porsche 917 je automobil, s ktorým Porsche dosiahlo prvú výhru na LeMans v roku 1970 a následne aj v roku 1971. Roky uplynuli a ikonická 917 sa stále nedočkala svojho právoplatného nástupcu a nositeľa svojich sexi tvarov. Samozrejme, že Porsche svoju aktivitu v “plackách” úplne z hláv nevymazala, a ďalej vyvíjala podobné a úspešné modely: 956, 962, 991 GT1, RS Spyder… V súčasnosti sa už na minulosť troška pozabudlo, a špeciály LMP vyzerajú úplne inak. Práve preto sa Durci rozhodol oživiť jednu legendu a to PORSCHE  917K. Ako predloha mu poslúžila novinka zo Stuttgartu Porsche 918. Dizajn prototypu je silno inšpirovaný dodnes uznávanou klasikou 917K, vo farbách Gulf Oil. Zmenou tvarou prešla predná aj zadná časť, ktorá narástla do dĺžky. Takisto narástli aj predne svetlá na dĺžku presne podľa odkazu 917K.