Profituning 2023

Zbraň do vojny Gatebil

27. december 2023Publikoval P. Kovács

Známe, benzínom intenzívne presiaknuté podujatia Gatebil, ktoré sa každoročne konajú v Mantorp Park vo Švédsku a Rudskogen Motorsenter v Nórsku, sú vrcholom roka pre mnohých škandinávskych automobilových nadšencov. V sezóne 2023 sa tam objavila aj jedna nie hocijaká Toyota Supra z roku 1996, ktorú si veru vzali poriadne do parády...

39-ročný Stian z Nórska sa okolo áut pohybuje celý život. Vyrastal s otcom, ktorý bol zároveň mechanikom aj jazdcom rely a po dosiahnutí potrebného veku vlastnil všetko od Fordu Sierra RS Cosworth až po Ferrari. Nič ale nebolo také šialené ako jeho Supra postavená na driftingové šialenstvo názvom Gatebil.

Už na prvý pohľad je zrejmé, že sa bavíme o komplexnej a funkčnej prestavbe. Pôvodné karosárske elementy nahradili  diely z uhlíkového kompozitu: Nárazník Ridox, kompletný kit Rocket Bunny Pandem 350Z, krídlo TRD, dvere HGK a zákazkové karbónové veko batožinového priestoru od Thomasa Karlsena z TK Motorsport. Osviežujúci je i pohľad na originál JDM kolesá Advan Racing RG-D2 rozmerov 18x9,5 palca vpredu a 18x11 palcov vzadu, zabalené v gumách Sailun šírky 265, resp. 285mm.

Veľa-veľa karbónu udrie do očí aj vo vnútri tejto nálože. Prístrojová doska je replikou továrenskej, zatiaľ čo radiaca páka je karbónový kus značky HGK, ktorá ovláda 5-stupňovú sekvenčnú prevodovku Samsonas RS90. Spolu s ochrannou klietkou Linnerud FIA sa v interiéri nachádzajú aj sedadlá, pásy a volant Sparco, digitálny displej a PDM Ecumaster, stĺpik riadenia Woodward a hydraulická brzda od RAD Industries.

V kedysi batožinovom priestore je uložená 38-litrová palivová nádrž Radium s homologizáciou FIA, vybavená dvoma čerpadlami Walbro a taktiež chladič Mishimoto s expanznou nádržkou chladiacej kvapaliny. Pod prednou kapotou by sme čo iné mohli očakávať, než legendárne tri písmená 2JZ. Dvojičky slimákov boli však nahradené jedným veľkým turbom Precision PTE Gen2 PT6870 s TiAL wastegate posadeným na zákazkovom výfukovom potrubí Spjelkavik. Rešpekt vzbudzuje i obrovský predný medzichladič a komín vzadu, poukazujúci na solídnych 1 058 koní a 982 Nm...

text: P.Kovács, foto: Alen Haseta, speedhunters.com