2010: Dravý trpaslík

20. marec 2018Publikoval P. Kovács

Rovnako, ako pri všetkých predošlých foteniach, ani pri tomto som veľmi nevedel, čo ma presne bude čakať. Až po príjazde na dohodnuté miesto som si uvedomil, čoho som svedkom. Možno si poviete, okej, Lupo – malá škatuľka, ktorá nemôže vyzerať dobre. Igor je však človek, ktorý má rád tuning. Možno primitívna veta, no má v sebe viac, ako sa zdá. Igor je človek, ktorý posadil svoje auto k zemi, obul mu nadčasové kolesá, zdokonalil mu interiér a priestor pod prednou kapotou obdaril výnimočne krvavým srdcom. Igor je človek, ktorý vlastní zákazkový Volkswagen Lupo GTI!

Príbeh Igorovho auta sa začal v Nemecku, odkiaľ si ho dotiahol už v čiastočnom tuningu. Igor mal ale svoje vlastné predstavy, ktoré chcel zrealizovať a tak začal na tomto v sérií príjemnom autíčku makať. Jedná sa o Volkswagen Lupo z roku 1998 pôvodne s motorom 1.4 16V. A tu je prvý bod, ktorý v súvislosti s úvodom má niečo spoločné. Havran sa nevydal cestou stylingu, ale funkčného tuningu, ktorý zabalil do slušného odevu. Chcel výnimočné auto, ktoré by aj jazdilo – pod kapotou sa preto po novom nachádza motor z Lupa GTI, konkrétne 1.6 16V so 125 konskými silami, doplnený športovým saním K&N a na mieru vyrobeným výfukom, s koncovkov vyvedenou do stredu zadného nárazníka. Vlastnosti GTI sa nachádzajú aj na zadnej náprave, kde nájdeme kotúčové brzdy z tejto motorizácie.

Písmená GTI dohromady tvoria magické slovo. Havran si to veľmi dobre uvedomuje a aj preto zvolil na svoje auto konkrétny podvozkový setup. Na aute je totiž nainštalovaný nastaviteľný podvozok H&R -40mm/-50mm (predok/zadok), ktorý je spevnený prednou rozpernou tyčou. Takýto podvozok je druhým kľúčovým krokom k dosiahnutiu dokonalého výsledku. Tým prvým je schopnosť uvedomiť si to... Tým tretím je vhodný výber obutia, za ktorý v tomto prípade dávam Igorovi milión päťstotisíc bodov. Auto sa točí na „pletených“ diskoch japonskej firmy WRD, s označením Mash. Ide o trojdielne disky o veľkosti 7,5J 16 palcov vpredu a 9J 16 palcov vzadu. Posledným kľúčom k úspechu je voľba vhodných pneumatík a keďže Igor vedel, akým smerom sa uberie, začal pátrať. Chcel kolesá do A a zohnať špecifické gumy na Slovensku je trošku problém. Ale nakoniec sa podarilo a predné disky hostia gumy Dunlop SP Sport 9000 195/40, vzadu sú Falken ZE-915 215/35.

Auto bolo od začiatku krikľavo zelené, takže sa nie je čomu diviť, že ho Igorovi kamoši prezývajú Žaba. Predná časť auta je ovenčená vydareným nárazníkom Rieger, rovnako ako brutálne tvarované prahové nástavce. Čistotu a jednoliatosť zadnej časti zabezpečuje nárazník od firmy Dietrich Concept, zadný kufor zbavený znaku VW, taktiež dvere bez oterových líšt a zelené fólie opticky predlžujúce strechu spredu aj zozadu. S efektným exteriérom je taktiež zladený interiér, ktorý Igor upravil presne podľa svojich predstáv a musím povedať, že nijak zbytočne to nepreháňal. Ako mi sám povedal, prdelku si ukladá do sklápateľných športových sedačiek König očalúnených do čierno zelenej kombinácie rovnako ako zvyšok interiéru – dvere, zadné sedadlá, zadné plato a strecha.

Popri čalúnení boli ešte vymenené prvky ako volant, hlavica páky a madlo ručnej brzdy. Ruky mu tak hýčkajú hliníkové doplnky a športový volant Raid Strada 320mm s airbagom. Igor je fanúšikom hip-hopu a tak kvalitné audio bolo nevyhnutnosťou, i keď s príjemnej decentnej miere. Hlavná jednotka je DVD rádio Clarion s výsuvným displejom, ktoré je napojené na osem reproduktorov rozmiestnených po interiéri auta a dva woofre reproduktory so zástavbou v kufri.
Zdravému tuningu zdar!

Motor: engine swap za motor Lupo GTI 1.6 16V, cca. 120 PS, otvorené sanie K&N, športový výfukový system s dvojitou koncovkou vyvedenou v strede
Pohon: náhon predných kolies, 5-stupňový manuál
Podvozok: nastaviteľný podvozok H&R, predok znížený o 40mm, zadok o 50mm, rozpera predných tlmičov, zadné kotúčové brzdy z Lupo GTI, disky WRD 16 palcové, gumyDunlop SP Sport 9000 195/40 vpredu, Falken ZE-915 215/35 vzadu
Karoséria: predný nárazník a prahy Rieger, zadný nárazník Dietrich Concept, zahladený kufor a bočné oterové lišty
Interiér: kompletne prečalúnený, športové sedačky König, športový volant Raid, kovové pedále, hliníková radiaca páka, autorádio Clarion s výsuvným displejom, 8x repro, 2x subwoofer

text & foto: Milan Dzadík