2011: CALImánia z Nových Zámkov

20. september 2018Publikoval P. Kovács

Stará dobrá, nemecká klasika... Nesklame a ani odstupom času z lesku veru nestratí. Ak niekto v túžbe vytvoriť hodnotnú, nestarnúcu úpravu rozumne siahne po osvedčených germánskych železách ako Golf, Corrado, E30 či Opel Calibra, v drvivej väčšine svoj cieľ dosiahne. Ich večné, jednoduché krivky a nekonečné množstvo vyrábaných doplnkov a dielcov z nich robia stálice toho krásneho neba tuningového. Samozrejme pokaziť sa dá všetko, no to nie je prípad bratov Rehákovcov, ktorých uchvátil štýl Fast&Furious, čomu podradili všetok svoj voľný čas a finančné rozhodovanie aby prezliekli svoje Calibry do elegantno-agresívnych oblekov.

Gabov oranžový sen
"Auto vlastním od roku 2006. Keď som si ho kupoval, bol v pôvodnom stave bez akýchkoľvek úprav, ale zato malo pohon všetkých štyroch kolies. Takýchto sa vyrobilo len 3 385 exemplárov z celkovej produkcie 239 118 kusov. Podľa zistených údajov sa na Slovensku nachádza už len tento jediný pojazdný kus 16V s náhonom 4x4 bez turba." Prvý zásah do auta sa začal úpravami podvozka, ktorý sa vlastne celý zrepasoval a obdaril novými dielmi. Dvojlitrový benzínový agregát prešiel kompletnou generálkou no myslelo sa aj na štýl a nejaký ten nárast výkonu. Navarilo sa priepustnejšie, nerezové výfukové potrubie priemeru 70mm ústiace do koncovky KM biturbo, odstránili sme katalizátor, ktorý je tak nahradený rezonátorom. Exteriér Gabovej Calibry je charakterizovaný ostrým štýlom kompletného body kitu GT RACE od renomovaného výrobcu RIEGER TUNING. K zostave patrí ešte aj predĺženie strechy – šilt a zadné krídlo. Na každý jeden diel vlastní certifikát, takže policajné hliadky sa snažia márne...  

Motor: benzínový 4-valec  2.0 16V C20XE po kompletnej GO, nerezové výfukové potrubie priemeru 70mm, odstránený katalizátor na jeho mieste rezonátor, koncovka KM biturbo celonerezová, nalakované veko ventilov a SFI kit na bielo, biele návleky hadičiek, sviečky NGK 2-kontaktné, nové zapaľovacie káble BOSCH, nová rozdeľovacia hlava s kladivkom
Pohon: stály pohon na 4 kolesá cez 5-stupňovú manuálnu prevodovku
Podvozok: Športové tlmiče s pružinami Supersport - zníženie 60/60mm s TUV homologizáciou, predná rozpera tlmičov FK AUTOMOTIVE, nové silenty, čapy SWAG, nové ramená SWAG, nove kolesové ložiská všetkých náprav FAG, nové silentbloky zadnej nápravy SWAG, nové silentbloky motora SWAG, nové ložiská vrchného uloženia SWAG, repasované ABS senzory, nové poloosy SPIDAN, nove manžety tlmičov SACHS, nove vzpery stabilizátorov SWAG, nové horné uloženie tlmičov SWAG, kompletne repasované zadné a predné nápravy, nápravy nalakované na žlto, podvozok vo farbe a ošetrený Protektorom, disky Borbet T 9x16 ET15, vzadu 20mm dural podložky, vpredu vŕtané a drážkované športové kotúče OMP s vložkami TEXTAR
Exteriér: bodykit GT RACE od RIEGER TUNING (predný, zadný podnárazník , lemy blatníkov, prahy), predĺžená strecha, zadné krídlo, predné svetlá SONAR s angel eyes zadné SONAR v štýle Lexus, vertikálne dvere LSD, pokarbónovaná kapota, spätné zrkadlá, 7-farebné podsvietenie podvozku s diaľkovým ovládaním, kľučky z Opel Vectra
Interiér: kompletné prečalúnenie od stropu až po koberec do čierno oranžovej kombinácii EKO kože, vrátane sedačiek, tapacírov, batožinového priestoru, športový volant s odnímateľným nábojom, hlava riadiacej páky a pedále Jacky auto sport Race Line, vyberateľné kožené koberce vyrobené na mieru, modré neónové osvetlenie pod palubovkou ako aj pri audio zástavbe, všetky plastové diely v interiéri naflockované vo farbe oranžovo-čiernej, kľučky a úložný priestor vo dverách pokarbónované
Audio: rádio Alpine CDA9812R, predné komponenty Hertz high energy HSK 165.4, zadné ovály rady Hertz energy ECX690.2, v zadných dverách energy ESK165.3, komponenty poháňané zosilňovačom AUDISON SRX4, subwoofre priemeru 32cm Hertz Energy ES300.2, poháňané z monobloku AUDISON LRX1.1, batériové terminály od Audison Connection, hlavné napájanie Dietz 25mm, distribučné bloky Dietz, RCA káble Audison Connection, 5F hybridný kapacitor Dietz, batéria SZNAJDER Sliver 80Ah, celé auto vytlmené asfaltovými plátmi a sikadampom

 

Temná fajnovka
"Vlastniť Calibru bol mojim snom už od detstva. Roky plynuli, ale túžba ju mať neutíchala. Nastal rok 2005, kedy som si konečne mohol dovoliť jednu si zaobstarať. Po dlhom hľadaní medzi inzerátmi som natrafil jednu v pôvodnom a dobrom stave. Bol to model z roku 1991 čiernej farby, s motorom C20XE, klasickým šedým čalúnením, elektrickým sťahovaním okien, elektrickým strešným oknom, elektrickými a vyhrievanými zrkadlami, polohovateľnými športovými a vyhrievanými sedadlami značky Recaro a vyhrievaným zadným oknom. Na ročník 1991, tá výbava nie je vôbec zanedbateľná. Po kúpe som hneď začal sliediť po nete, ako by som to ešte skrášlil, a týmto vlastne celá moja tuningová kariéra začala. Ako prvé som si zaobstaral kolesá, neóny pod auto, zadné krídlo a aj prvú zástavbu hudby."

Motor: benzínový 4-valec  2.0 16V C20XE, upravená a opieskovaná hlava, brúsene sedlá a ventily, nové vložky MAHLE a ložiská, sviečky 4-kontaktové BOSCH, nové zapaľovacie káble BOSCH, nová rozdeľovacia hlava s kladivkom, priame sanie SIMOTA s aktívnym výduchom na kapote, nové čidlá a termostaty HELLA, vyleštené výfukové potrubie s priemerom 60mm, športový katalizátor, REMUS rezonátor, stredový tlmič a koncový tlmič, nové benzínové hadice SEMPERIT a nový benzínový filter, motor a prevodovka vo farbe
Pohon: pohon na predné kolesá cez 5-stupňový manuál, nové riadenie DAYCO, nový spojkový komplet VALEO
Podvozok: nové silenty, čapy, ramená, ložiská vrchného uloženia, nove vzpery stabilizátorov, horné uloženie tlmičov SWAG, nove kolesové ložiská všetkých náprav FAG, nové polosi SPIDAN, nové manžety tlmičov SACHS, repasované ABS senzory, kompletne repasované zadné a predné nápravy, nápravy nalakované na červeno, športový podvozok FK Automotive HIGHTEC -40/-40, brzdové kotúče ATE, doštičky TEXTAR, rozperná tyč FK, kolesá 9x16 ET15 Borbet T
Karoséria: výmena predných, zadných blatníkov za pozinkované, výmena prahov a A-stĺpikov, rozšírenie lemov blatníkov pomocou sady RIEGER GT RACE, predný, zadný podnárazník a prahy od RIGER, krídlo, mračenie kapoty  a strešný šilt RIEGER, vertikálne otvárajúce sa dvere , nová farba karosérie a špeciálne 4-vrstvové lakovanie, vpredu číra optika čierna s angel eyes od SONAR, vzadu LED optika od DECTANE
Interiér: všetky sedačky, tapacíry, strop a audio v kufri očalúnené do červeno čiernej eko kože, vytlmená karoséria, palubovka, stredová konzola, stĺpiky a všetky drobné plasty poflockované červeno čiernym, prídavné budíky : otáčkomer, voltmeter, ampermeter, podsvietenie interiéru na červeno, podsvietenie palubnej dosky a prístrojov pomocou LED, 3 bodové pásy SCHROTH, volant, hlava riadiacej páky, ručnej brzdy a pedále AUTOSTYLE
Audio: autorádio ALPINE CDA9815RB, batéria SZNAJDER Sliver 80Ah, batériové terminály AUDISON, hlavné napájanie DIETZ 50mm, hlavné poistkové puzdro s voltmetrom, hlavná poistka 150A - ANL, poistková distribúcia so sekvenčnými poistkami 2x80A,1x45A od AUDISON, napájanie jednotlivých zosilňovačov káblom DIETZ 20mm, reproduktorové káble na subwoofre 8mm, na reproduktory 1,5mm DIETZ, RCA 6 kanálové DIETZ s remote, zosilňovače 2x AUDISON LRX 1.1, 1x AUDISON LRX 4.5, subwoofre 2x HERTZ HX 300D.4 v reflex bedniach 2x50l, reproduktory: 2 páry 2-pásmových komponentov HERTZ HSK 165, 1 pár  3-pásmových komponentov HERTZ HSK 163

text: Kovács, foto: Boholy