2011: Kocúrkovo Puntíkovo

14. apríl 2019Publikoval P. Kovács

Fiat Punto patrí čím ďalej, tým viac k srdcovkám mladých tunerov, a preto spraviť originálne upravené a štýlové Punto nie je vôbec jednoduché. Autíčko, o ktorom budeme dnes hovoriť je na tuningovej scéne známe už nejaký ten rok a úspechy s tým spojené sa zozbierali do krásneho počtu pohárov. Jano „Kocúr“ Kočka, majiteľ tohto krásavca vlastnil už jedno Punto a to konkrétne s motorizáciou 1,2 8V. Nakoľko sa s výkonom jedna dvojky neuspokojil, začal rozmýšľať nad niečím lepším. Pri hľadaní to mal celkom náročné lebo nájsť GT verziu v slušnom stave a nehavarovanú bolo priam nemožné. Niečo okolo 2 rokov mu trvalo, kým našiel svoj vysnívaný taliansky šíp. Výkon a štýlové úpravy v spoločnosti dobrej a kvalitnej hudby boli plány chalana, ktorý v súčasnosti vlastní auto podľa svojich predstáv.

Celé auto bolo najskôr rozobraté do posledného dielu. Celý skelet najskôr nastriekal na bielu a následne na auto začal nahadzovať novučičké diely prevažne z Nemecka. Prahy vystužil a krásne zahladil s karosériou nakoľko mu „bežné špáry“ prišli moc veľké. Nárazníky boli kompromisom medzi extrémom a racingom. Predný nárazník vypadá ako showcarový, no intercooler v strede naznačuje športového ducha. Zadný nárazník má po celej šírke otvor, v ktorom je umiestnená dvojica výfukov Pilot. O odvetrávanie horúceho vzduchu zo srdca tohto tátoša sa stará dvojica výduchov na individuálne upravenej kapote a Punto dostalo decentné krídelko s brzdovým svetlom. Bočné zrkadlá a lá M3 sú vybavené smerovkami a aby toho nebolo málo, ďalším BMW prvkom je anténa na streche tzv. plutva. Auto má lakovanie v čierno-bielej v ktorej kontrastuje červený deliaci pásik rovnakej farby ako na diskoch. V predu je vybavené Punto čiernymi svetlometmi s angel eyes, ktoré spolu so stroboskopmi robia v noci parádnu show.

Z vonku síce Punto vypadá nápadne, ale pokiaľ ho nezazriete okom, vaše uši rozhodne začujú jeho dunivý výraz keď bude nablízku. O ozvučenie sa stará autorádio Pioneer s navigáciou a dvojica subwooferov Ground Zero 12 XS-AL veľkosti 12" spolu s monoblokom MacAudio fearless 1000 vyprodukuje táto hifi sústava nezanedbateľných 140 dB. Ďalšie komponenty audio sústavy tvoria dvojice reproduktorov Hertz HSK 165 a Magnat 4-pásma, autobatéria Ground Zero Battery GZBP 2.6000 a jednofaradový kapacitor PS Prosonic .

Prístrojovka je celá očalúnená do kože a o video projekciu sa stará stropný monitor Accuvision a 7,5" DVD monitor osadený v lamináte na prístrojovke. Aby sa auto dobre ovládalo a držalo v ruke bol malý športový 28 centimetrový volant Momo povinnosťou. Interiér je rovnako ako lakovanie v bielo-čiernej kombinácií a opäť aj tu kontrastuje s červenou. Kocúr nechal interiér prešit červenou niťou a na sedačkách svietia červené pásiky. Tomu sa vraví dokonalá súhra interiéru a exteriéru. Podlaha je očalúnená do šachovnicového motívu, ktorý dodáva interiéru šmrnc. Interiér aj podvozok v noci svieti všetkými farbami vďaka podsvieteniu, ktorého farbu je možné kedykoľvek zmeniť. Tlak turba a voltáž si môže majiteľ kedykoľvek pozrieť vďaka prídavným budíkom na A-stĺpiku.

Keďže sa veru nejedná o jednadvojku, Punto produkuje 133 koníkov. Na tak malé auto neuveriteľný výkon. Šmrncovný zvuk mu dodáva úplne nové nerezové výfukové potrubie Supersprint, športový filter Kingdragon a krásne odfukovanie blow off ventil DV01. Autíčko sa dostane na hranicu 100km/h za približne 7,9 sekundy a ručička na tachometri sa prestane hýbať pri 205km/h. O chladenie stlačeného vzduchu sa stará veľký intercooler v prednom nárazníku, ktorý je dominantou prednej časti.

Fiat Punto GT 1.4i Turbo
Motor:  Preplňovaný, zážihový4-valec, objem 1.4 l, 98kW / 133 koní pri 5750ot./min. (204Nm pri 3000ot./min), blow off, väčší intercooler, sací filter KingDragon Racing, väčší olejový chladič
Pohon:
pohon predných kolies cez 5-stupňový manuál
Podvozok:
Podvozok Novitec, športové pružiny a tlmiče, športové kotúče Zimmermann, platničky Ferodo, disky OZ Anniversary 7,6x16“, pneumatiky Dunlop SP Sport 9000 195/40 R16
Karoséria:
Predný a zadný športový nárazník, zahladené prahy, decentné krídlo s brzdovým svetlom, kapota s odvetrávaním motora a koženným ochranným poťahom Pantherbra, predné Angel Eyes čierne + xenón kit 6000 K + stroboskopy a číre svetlomety v chrome vzadu, čierno-biele lakovanie s červeným deliacim prúžkom
Interiér: Č
alúnenie bielo-čiernou kožou s kontrastným lemovaním, prídavné budíky, 7,5" DVD monitor osadený v lamináte na prístrojovke, podlaha so šachovnicovým motívom, športový volant Momo 28 cm v čiernobielej koži, pedále Sparco, autorádio 2 DIN Pioneer s navigáciou, stropný monitor značky Accuvision, kabeláž Ground Zero 50, monoblok macAudio Fearless 1000, 2x Ground Zero 12 XS-AL 12" subwoofer, 2x 25 MAC Audio Z 4200, Hertz HSK 165 2x pár, 2x pár Magnat 4-pásma

text & foto: Martin Cyprian