2011: Snehovo biela dokonalosť

06. január 2019Publikoval M. Dzadík

Peťo je typ človeka, ktorý si vie užiť deň. Nerieši haterov, nerieši škaredé počasie – jeho najväčším plusom je jeho úsmev a dobrá nálada, ktorú rozdáva so svojou skvelou partiou po okolí. Nie sú to klasickí autičkári s rukou v strede volantu, sú to ľudia, ktorí robia to, čo ich baví bez toho, aby pútali negatívnu pozornosť. Peťov životný príbeh sa začal písať pred pomerne dlhým časom, kedy si hľadal svoje vysnívané auto na úpravu. Po viac ako deväť mesačnom pátraní sa mu to konečne podarilo – voľba padla na VW Golf IV, umiestnený kdesi v Prahe. Auto bolo vo vynikajúcom stave, pod kapotou mu priadol motor 1,9TDI s výkonom 110kW a 320Nm, navyše s pohonom všetkých kolies 4Motion.

Faktom je, že Golf bol na začiatku svetlo modrý a dnes je v bielej perleti s čiernou strechou a karbónovou zamračenou kapotou pochádzajúcou až z USA skombinovanou s čiernou maskou chladiča bez znaku. Karoséria je okrem luxusného laku obdarená aj predným a zadným nárazníkom R-Line s lipom z Leonu Cupra, ktoré výrazne podtrhujú samotný zmysel úpravy. Kľučka piatych dverí bola zavarená rovnako ako bočné smerovky a kto by si náhodou nevšimol to mohutné karbónové krídlo vzadu, tak mu pravdepodobne ujde taktiež fakt, že predné blatníky sú vytiahnuté o približne 1,5 cm. Vidieť a byť videní je základom bezpečnej jazdy premávkou a Peťo to zobral ešte tri krát vážnejšie. Predné svetlá totiž prešli úpravou rukami p. Okusha, ktorý ich prestaval zo xenónových na tri-xenónové a to vďaka bixenónovým šošovkám z VW Touareg ako aj jednej HID sade v diaľkových svetlách. Ako by sám majiteľ podotkol – „svieti to na posratie!“ :). Zadné svetlá boli pritom nahradené kompletnou LED zástavbou od firmy DEPO.

Podstatou celej tejto úpravy a samotnej Peťovej vášne je v podvozku tohto auta. Peťo žije Low Life a to doslova. Zo začiatku, keď ešte nemal ujasnenú predstavu o tom, ako bude auto vyzerať, sa na aute nachádzala športová lahôdka v podobe KW Variant 1 Inox Line. Postupom času sa ale chute majiteľa zmenili, slovenské cesty bili na poplach a tak prišiel čas na zmenu. V prvom rade boli vymenené všetky silentbloky od motora až po podvozkové komponenty, za polyuretánové prvky od Powerflex-u. Tak prišla na rad lahôdka v podobe vzduchového podvozku, na ktorý je Peťo právom hrdý, pretože jeho auto vďaka nemu vyzerá presne tak, ako by kvalitné auto vyzerať malo! Jeho samotná montáž trvala Peťovi a jeho bande celé 3 mesiace, no tá námaha stála za to! Vzducháč efektne hryzie do 19-palcových diskov BBS Le Mans. A tu sa dostávame k podstate vytiahnutých predných blatníkoch, o ktorých podstate som sa naplno presvedčil naživo. Úplne spustený Peťov Golf je totiž neschopný zatáčania.

Keď som na začiatku spomínal, že pri prvom stretnutí s Peťom som obdivoval masívne brzdové ústrojenstvo na jeho aute, bolo to oprávnene. Na prednej náprave sa totiž vyníma brzdový systém zložený z vŕtaných plávajúcich kotúčov s priemerom 380 mm pochádzajúcich z Lamborghini Gallardo, do ktorých hryzú 8-piestikové strmene z Audi RS6. Zadok je navyše obdarený kotúčmi s priemerom 335 mm a brzdičmi taktiež z Audiny RS6. Máte dosť...? Golf má pre majiteľa zatiaľ dostatočný výkon, preto dostal len upravený software firmou BH Motorsport, karbónové otvorené sanie a na mieru robený výfuk z rúry o priemere 70mm.

Asi to neviete, ale Peťo je tak trochu audiofil. Na audio zástavbe v svojom aute si nechal ozaj záležať a je preto vytvorená zo samých fajnových komponentov. V prvom rade bolo celé auto ostrojené a vytlmené tlmiacimi materiálmi od firiem Tecsound, Bullpack od Dynamat-u a Sikadamp. Na predné dvere putovali custom doorboardy taktiež od p. Okusha, ktoré nielenže úžasne vyzerajú, ale taktiež skvelo hrajú. Mozgom celej zástavby je autorádio Pioneer P88RS, ktoré spolupracuje so 7-palcovým výsuvným LCD displejom, na ktorý sa okrem iného prenášal taktiež obraz zo Sony Playstation 2. Signál pritom putuje do dvojice masívnych zosilňovačov Fenix Gold Titania umiestnených na zadnej stene predných sedadiel. Na mieste zadnej lakťovej opierky je umiestnený ďalší zosilňovač Zapco Competition. Kompletná nahromadená „zvuková sila“ sa následne presúva do dvojice predných a zadných reproduktorov Focal. No skutočné hovädo sa nachádza v kufri Peťovej krásky, resp. v celokarbónovej zástavbe – 1500 wattový, 24 kg vážiaci subwoofer JL audio.

Motor: 1,9 TDI 4Motion, upravený soft riadiacej jednotky od BH Motorsport, karbónové otvorené sanie, custom výfukový systém s priemerom 70 mm
Podvozok: Vzduchový podvozok s ovládaním v interiéri samostatne pre obe nápravy, silentbloky Powerflex, predné brzdové kotúče z Lambo Gallardo, predné 8-piestikové a zadné brzdiče Audi RS6, 19 palcové disky BBS Le Mans, pneu Kumho Ecsta 225/35 R19
Karoséria: Biela perleť s čiernou strechou, predný a zadný nárazník R-Line, karbónová zamračená kapota, predný lip z Leonu Cupra športová maska chladiča bez znaku, zahladená kľučka piatych dverí a bočné smerovky, zadné LED svetlá DEPO, predné upravené svetlomety s trixenónovou technológiou, zadné karbónové krídlo
Interiér: Sériový Recaro interiér, prečalúnená strecha a stĺpiky do Alcantari, prestriekané pôvodné šedé plasty do čiernej, integrovaný Apple iPad, trojica prídavných budíkov DTS, prekopané podsvietenie ukazovateľov
Audio:
Kompletne vytlmený interiér, autorádio Pioneer P88RS, zosilňovače 2x Fenix Gold Titania a 1x Zapco Competition, predné repro Focal KXR2, zadné repro Focal K2P, subwoofer v karbónovej zástavbe JL Audio 13W7

text & foto: Milan Dzadík