2012: 2x Hardcore od Matlovič racing

28. máj 2019Publikoval P. Kovács

Ešte pred pár rokmi boli neodmysliteľnou súčasťou šprintérskych závodov Power fest dva hatchbacky, ktorých pôvodný účel sa v rukách Matlovičovcov značne zmenil. Z Astry F s predným pohonom a atmosférickým dvojlitrom pod kapotou sa stal čistokrvný drag špeciál s veľkou turbínou a pohonom 4x4, kým pôvodne firemný pracant Fabia Praktik strašil konkurentov ako na dráhe tak i na ulici ;).

Opel Astra F 4x4 turbo
Európske rodinné  hatchback-y nikdy neprekypovali sériovým výkonom. Nebolo to potrebné, ale existovali i výnimky.  Ople Astra s označením F sa začali vyrábať v roku 1991 a ich najsilnejší agregát, dokonca montovaný aj do verzie Caravan,  mal „len“ 150 PS / 196Nm čo síce na tú dobu nebolo najhoršie no toto monštrum sa dostalo v evolúcii svojho druhu predsa len trochu ďalej:
Motor: preplňovaný benzínový 4-valec, Opel Calibra 2.0l 16V Turbo C20LET, turbo Garrett T34, externý Wastegate 48mm, športove výfukové zvody upravované na C20LET, downpipe 2,5″, Thermotec páska, Blow off  BAILEY Motorsport, Intercooler Seatsport, sanie Green filter, Sacia príruba M-TECH z výstupom na Blow off, veľké vstreky 550 ccm, palivová pumpa Walbro, 82-stupňový termostat, chladič oleja, špeciálne sviečky NGK, chladenie intercoolera CO2, úprava riadiacej jednotky BH Motorsport, výkon 315 PS
Pohon: stály pohon na obe nápravy - Opel Calibra 4X4, skrátené radenie Short Shifter M-TECH, jednohmotný odľahčený zotrvačník, kovo-keramická lamela, pevnostné skrutky ARP na zotrvačníku
Podvozok:
športové tlmiče a pružiny, kolesá BBS 16″, závodné sliky
Karoséria, interiér:
odľahčená karoséria, všetky okná polykarbonát, športová sedačka, 4-bodový bezpečnostný pás, budík tlaku turba

Škoda Fabia Praktik 1,8T
Druhý pán na holenie z dielne Matlovič Racing je Škoda Fabia prvej generácie vo verzii Praktik. Teda pôvodne to boli tri rovnaké autá, ale ich spoločný osud bol napísaný na asfalte pred zastávkou na Kazanskej ulici v Bratislave. Každá firma potrebuje nejaké pracovné auto, nároky firmy sú ako nastavené zrkadlo. A preto z troch búraných Fabií Praktik vzniklo jedno, ktoré malo ostať v pôvodnom stave. No keďže v Matlovič Racing sa zrkadlá umývajú benzínom, po štyroch mesiacoch prišiel "TEN" (!) telefonát s ponukou na motor 1,8T aj s prevodovkou z Octavie...
Motor : pôvodne 1.4MPi vymenený za preplňovaný benzínový 4-valec Škoda Octavia 1,8 T 20V, turbo K25 z Audi S2, 2-cestný blow-off ventil, Intercooler Seat Sport, silikónové hadice 60mm, chladič paliva a oleja, tepelná izolácia na trubkách, športové liatinové zvody príruba na T25, 3“ downpipe od turba bez katalizátoru, celonerezový zákazkový výfuk s rezonátorom a koncovou časťou Magnaflow, sanie Green filter bez váhy vzduchu
Pohon: náhon na predné kolesá, 5-rýchlostná prevodovka Škoda Ostavia RS, sekvenčné radenie cez prevodník SEQSHIFT, jednohmotný odľahčený chróm-molybdénový zotrvačník, kovo-keramická lamela, zosilnené mekano, pevnostné skrutky ARP na zotrvačníku, upravená reakčná vzpera na prevodovke
Podvozok: športové tlmiče a pružiny Weitec - zníženie o 3cm, vpredu brzdy Octavia RS 312mm kotúče a platničky EBC, vzadu kotúčová náprava Fabia RS a športové kotúče ATE s keramickými platničkami ATE PowerPad, elektróny Fabia RS 16“, hliníkové podložky pod kolesá 1,5cm, silentbloky Powerflex a Seat Ibiza Cupra
Karoséria: predný nárazník originál Fabia RS upravený pre intercooler, zadný nárazník RS, zadný laminátový spojler  RS, laminátová kapota
Interiér:  prídavné budíky na A-čkovom stĺpiku – tlak turba, tlak oleja, teplota oleja, ukazovateľ rýchlosti vymenený za druhý s rozsahom do 240 km/h, sedačky VW Golf V
Audio: rádio Alpine CDA9835, 4-kanálový zosilňovač Alpine V12, monoblok Alpine V12, kapacitor 1F, subwoofer JBL GT5, predné komponentné reproduktory Clarion, komplet vytlmené dvere, batéria Optima

text: Kovács, foto: Boholy