2013: Cherry Cherry Lady

21. august 2019Publikoval P. Kovács

Celý príbeh môjho auta začal koncom marca 2003, kedy sa mi ho podarilo ako trojročné kúpiť od známej, v sériovom stave s 27.000km na tachometri. Voľba na Renault Megane padla aj preto, že v rodine sme už jedno takéto auto mali a tak prečo neprikúpiť ďalšie, keďže nás to naše „rodinné“ nikdy nesklamalo. Mňa osobne veľmi lákal i zaujímavý francúzsky dizajn. Najväčším problémom pri kúpe pre mňa bola tá „babská“ bordová farba, ktorú som nemohol zo začiatku prežiť. Dnes už pomaly jednotkové Megany miznú z ciest a táto - už aj tak jedna zo zriedkavejších farieb, je na mojom aute stále pôvodná. Zo začiatku auto slúžilo na denno-denné dochádzanie do práce až raz prišiel na jar roku 2008 problém s roztrhnutou vodičovou sedačkou a začali sa diať veci, ktoré už nešlo zastaviť. Takto sa začal písať zrejme nikdy nekončiaci príbeh auta, ktorého dnes voláme „Cherry“, keďže oficiálny názov farby v preklade je čerešňová červená metalíza.

Renault Mégane 1.4 16V RTE, rok výroby: 1999
Motor:
Benzínový 4-valec 1.4 16V, sériový výkon 95 koní, nerezové zvody, športový výfukový systém AMA Exhaust systems, koncový tlmič Ultersport DTM, nasávanie K-TEC Racing „Carbon kit“, duralový spodný silentblok motora, kryty tlmičov lakované vo farbe vozidla, motorček ventilátora vyleštený do vysokého lesku, dekoratívne zrkadlá v motorovom priestore, antikorová podpera prednej kapoty, výkon po úprave 80kW/109ps, maximálna rýchlosť po úprave 209km/h


Podvozok:
Športový podvozok KW - zníženie 30mm vpredu, 20mm vzadu, predné brzdy K-TEC Racing 325mm HiSpec dvojdielne, zlaté stredy a štvorpiestikové zlaté brzdové strmene, pancierové brzdové hadičky, brzdové platničky EBC Redstuff, zadná kotúčová náprava z Megane Coupé F7R, brzdy K-TEC Racing „rear racing kit“ brzdové platničky EBC, lakované brzdové strmene metalíza prispôsobená k predným strmeňom, horná rozpera Sam Stefansson, hliníkové disky Corniche LeMans 7,5Jx17 black, vysoko vyleštené by Metal Finish, stredové pukličky Megane III GT, pneumatiky Yokohama S-drive 205/40 R17


Karoséria:
Black design predné svetlá, osadené šošovkami pre H7 xenónové výbojky HID 6000K, LED parkovacie svetlá, smerovkové žiarovky Diadem, chrómová predná maska a bočné číre blinkre SK-Tuning, bluetooth anténa „plutva“ na streche AUDI s integrovaným ostrekovačom zadného skla, ostrekovače predného okna Peugeot 207, bočné prahové lišty AUDI A5 S-line, chrómové vonkajšie kľučky ELIA Tuning, chrómová odtrhová lišta nad ŠPZ Milotec Škoda Octavia, plastové diely nalakované do čiernej perleťovej metalízy Phantomschwarz z VW Touareg – ramienka stieračov, lišty v nárazníkoch, plast pod stieračmi, strešná anténka, plasty v prednom nárazníku, trojuholníčky vonkajších spätných zrkadiel


Interiér:
Vnútorné kľučky z ľahkého kovu Clio Sport, volant obšitý v kombinácii alcantara dark grey/alcantara pearlgrey, kontrastný bordový steh , madlo ručnej brzdy obšité v alcantare dark grey, kontrastný steh, vrch palubnej dosky čalúnený do kože Nappa, kontrastný strieborný steh, kryty výškových repro očalúnené v alcantare, nerezové pedále a opierka na nohu Golf  IV GTI, velúrové koberčeky s koženým lemom, hlava radiacej páky z Citroenu DS3, z časti očalúnená v alcantare, aretácia spiatočky Ford Focus RS s osadenými kryštálikmi Swarowski, biele polepy budíkov, chrómové rámčeky budíkov, biele ručičky z modelu coupé, hlavičky ručičiek vákuovo pokovované ako aj stredový panel palubnej dosky, kryty pod volantom, madlá na bočných dverách, zámok odkladacej priehradky v prístrojovke, fukáre na vrchu palubnej dosky, vnútorné spätné zrkadlo, kryt vnútorného osvetlenia, zaisťovacie kolíky zadných dverí, kryt poistkovej skrinky, chrómové kryty na plynové vzpery piatych dverí Foliatec, antikorová obruba radiacej páky Richbrook, interiér prečalúnený v kombinácii  koža/alcantara „Pearlgrey“ s kontrastným bordovým stehom – strop, bočné stĺpiky, stropný panel, stredový tunel, trojuholníčky spätných zrkadiel, zadné pláto, bočné tapacíry dverí bočné stĺpiky vnútorné prahy, lakťová opierka vpredu, sedadlá, opierky hlavy, rámčeky zadných reproduktorov, kryt poistkovej skrinky, kryt pod volantom, kufor, dvierka odkladacej priehradky, manžeta radiacej páky, ručná brzda, kryt pod ručnou brzdou, slnečné clony, kryt tretieho brzdového svetla z oboch strán, odkladací priestor pred hodinami na palubnej doske, kryt piatych dverí a komplet batožinový priestor, predné a zadné odkladacie kapsy na dverách alcantara „Silvergrey“, re-styling pôvodných predných sedadiel na športové, vysokoleštený dekoratívny antikorový kruh na subwoofer v zadnom pláte, nerezové kryty predných reproduktorov Milotec


Audio:
Predné basové reproduktory Magnat XTS216, výškové výsuvné reproduktory z AUDI S8 Bang&Olufsen, zadné reproduktory Magnat XTS 693, pasívna tuba Magnat BullPower 300, aktívny subwoofer Magnat séria 301 v pláte, 4-kanálový zosilňovač Magnat

text: Peter Belák, foto: František Peťko, MK Design