Profituning 2021_2

1200hp R33 Made in Austria

20. máj 2022Publikoval P. Kovács

Šprinty sa v posledných rokoch aj v našich končinách posunuli hodne dopredu a zajazdiť na niektorom kole seriálu Power fest absolútne najlepší čas už veru niečo znamená. 9-sekundová méta na štyroch kolesách bola pred pár rokmi u nás ešte výsadou špeciálov – v drvivej väčšine dragstrov s  preplňovanými big blockmi a „oversize“ balónmi vzadu. Zažiť 402m s pevným štartom za 9,1 v prípade „normálneho“ – streetovo vyzerajúceho auta bolo donedávna v strednej Európe doslova sci-fi, ale píše sa rok 2022...

Veru áno a 30.apríla zavítal do Trenčína pán menom Marko Radojcic z Rakúska a na konto si časom 9,171 sek. pripísal svoj osobný rekord a zároveň absolútne najlepší čas pretekov spomedzi áut – navyše bral domov trofej za víťazstvo v triede Profi3. Že prečo Profi? No len kvôli 17-palcovým Hoosierom DOT 275/40, ktoré sa v zámorí berú ako pouličné a kvôli odstrojeniu zadnej časti kabíny. Inak je to „bežná“ japonská kráska – legenda – vlastne vhodná aj do premávky, ktorá zrýchlila z 0-256km/h za 9,1! :) Dobré nie..?

To slovo „bežná“ som dal nie náhodou do úvodzoviek, bavíme sa totiž o úplne prekopanom masakri, ktorý si Marko postavil úplne sám – vrátane karosárskych prác a lakovačky. Aj keď je Nissan Skyline R33 GT-R už v základe so svojim radovým 6-valcom RB26 dosť rýchly, na vyššie uvedené výsledky to zďaleka nestačí. Pod kapotou tejto stíhačky pradie zákazkovo poskladaný, kovaný motor RB32 s úplne novou hlavou valcov s ostrou vačkou a veľkými ventilmi. Samozrejmosťou je veľké turbo Garrett G42-1450, ktorého tlaky chladí intercooler Wagner Competition, vedenia ktorého si Marko tiež sám vyrobil.

Agregát s mazaním so suchou vaňou produkuje aktuálne výkon 1200 koní pri tlaku turba 2,7 bar na palive E85. Celé to riadi programovateľná jednotka Haltech Elite, s ktorou sa pohrali odborníci z renomovanej firmy Slapit Performance. Horúce spaliny odvádzajú zvody a turbo-back výfukový systém značky 6Boost. Sila sa prenáša na všetky kolesá cez sekvenčnú prevodovku Samsonas a 3-lamelovú spojku HKS, pri čom je k dispozícii možnosť vypnutia prednej nápravy pri zahrievaní zadných gúm.

V rámci setupu spomeňme ešte kvalitný nastaviteľný podvozok Öhlins a výkonnú brzdovú sústavu s kotúčmi priemeru 350mm, skrytú za kolesami König wheels 10x17“. Ďalším plánovaným krokom Marka je navýšenie plniaceho tlaku na 3,5bar a montáž systému vstrekovania oxidu dusného, vďaka čomu auto hladko zvládne štvrťmíľu pod deväť sekúnd :P. Držíme palce a dúfame, že sa vidíme na ďalšom Power feste...

text: P.Kovács, foto: Ján Straka – Magpie