Profituning 2021_2

1200hp Silvia S15 Wankel

02. jún 2021Publikoval P. Kovács

Keď dostane spoločnosť Liberty Walk zákazku na stavbu špičkového driftového špeciálu, nemôže to byť výlučne o funkčnosti. Nebol by to tuningový guru Wataru Kato, keby z dielne vybehla priemerne vyzerajúca S15-ka, ktorej cieľom je bodovať v prestížnom seriáli Formula Drift Japan. Aj tento Nissan musel byť iný, svojský a nezameniteľný, preto voľba padla opäť na kit Super Silhouette, inšpirovaný legendárnou skupinou Group 5. Prvý počin LB v tomto znamení bol projekt ER34 Skyline, ale na Silvii ukáže tento bodykit ešte šialenejšie. Ani samotná farebná kombinácia nie je náhodná, reinkarnuje slávny špeciál Tomei Silvia S110 z roku 1983, na ktorom jazdil slávny Kazuyoshi Hoshino.

Žiadny panel karosérie nezostal nedotknutý aerodynamickou súpravou Liberty Walk S15 Super Silhouette, ktorá začína vpredu s integrovaným spojlerom - "snehovým pluhom" - bežným dizajnovým detailom niekdajších divokých okruhových beštií Skupiny 5. Rovnako ako v prípade ER34, nebolo jednoduché integrovať hranaté blatníky, rozširujúce auto na oboch stranách o 50 mm vpredu a 70 mm vzadu. Konečným výsledkom je ale dokonalá pocta štýlu kontroverzného hnutia Kaido Racer, ktoré veru značne polarizuje motoristickú verejnosť.

Posledným aspektom stylingu sú kolesá - použili sa vlastné kované disky Liberty Walk, inšpirované klasikou Hoshino Racing wheels a to v rozmeroch 18x9.5"+12 vpredu a 18x11" +15 na zadnej osi. Tie sa obuli do pneumatík Fivex o veľkosti 265/35 R18, resp.  285/35 R18. Papučami prechádzame do dôležitejšej, funkčnej časti tejto automobilovej kreácie - tie sa totiž zavesili na špičkový, plne nastaviteľný podvozok KW Clubsport. Súčasťou tejto partie sú aj nové brzdové komplety značky CSD so 4-piestikovými strmeňmi a hydraulickým ručným nástrojom zábavy...

Kato-san rozbehol svoj biznis pred dvoma dekádami so zameraním sa vychýrené a obľúbené agregáty Nissan SR20DET. O pár rokov sa ale začal preorientovávať na rotačné strojovne typu Wankel a našiel si nového partnera - dodávateľa, a to spoločnosť Total Car Produce Magic. Tá má  vďaka svojich robustných rotačných motorov silnú reputáciu nie len v Japonsku ale i na celom svete. Aj v tejto S15-ke by ste tak márne hľadali radový 4-valec s jedným turbom. Nahradený bol zákazkovo postaveným, prominentným 4-rotorom TCP Magic 26B, vybaveným dvoma slimákmi Garrett, ktoré tlačia vzduch do komôr tlakom 1,3 Bar.

V číslach to po naladení cez jednotku Haltech Nexus R5 vyzerá tiež brutálne! Výsledkom odbornej práce je "solídnych" 1200 koní a 961Nm maximálneho krútiaceho momentu. Spokojný je aj pilot Tetsuya Hibino, ktorému by malo postačiť v zadymených tandemových bojoch. Pre takýto obrovský výkon je treba dopraviť do atypických piestov veľké množstvo vysokooktánového benzínu, preto sa na každý jeden rotor namontovali dva vstrekovače Injector Dynamics ID2000. Samotný pohon - ako inak, na zadné kolesá, je zabezpečený cez 6-stupňovú sekvenčnú prevodovku Holinger Engineering a samosvorný diferenciál Winters Performance.

text: P.Kovács, foto: Dino Dalle Carbonare - speedhunters.com