1970 Plymouth alias Kraken Kuda

23. apríl 2019Publikoval M. Lábaj

Nazvať svoje auto po legendárnej bytosti, ktorá prakticky ničí všetko okolo seba chce veľa odvahy, aby predsa len okolité publikum nebolo nakoniec sklamané. Aman, majiteľ a zároveň krotiteľ svojho sivého Plymouthu Barracuda z roku 1970, nie náhodou dal svojmu autu prezývku "Kraken Kuda". Poďme sa teda pozrieť čo skrýva pod kožou.

Pod obrovskou prednou kapotou nemôže biť iné srdce ako pravá americká V8-čka. Táto konkrétne pochádza od firmy Magnum a nesie označenie 408 C.I.D. Stroker. Po naštartovaní sa vzduchom nesie príjemné bublanie, a len čaká kedy karburátor Holley 770 pootvorí škrtiacu klapku, aby mohla zarevať z plných pľúc. Zastrašujúci rev pomáhajú vytvárať tiež upravené hlavy valcov od Perfomer a kované piesty Icon i kľuková hriadeľ a ojnice značky Eagle. V8-čka je vzadu spárovaná s dostatočne mohutnou trojstupňovou prevodovkou TorqueFlite727,  diferenciál Mopar zase rozdeľuje výkon medzi široké zadné kolesá.

Aman pre pohodlné odpruženie zvolil vzduchový podvozok z produktov firmy Ridetech Suspension. Vďaka nemu sa hompáľa po cestách skoro tak, ako tomu bolo v sedemdesiatych rokoch. Akurát Cuda je o niečo lepšie ovládateľná, a navyše keď niekde zaparkuje, môže ju teraz elegantne spustiť na zem. Rozmerný Plymouth na asfalte držia pneumatiky Hercules obuté na plechových diskoch Bassett. Kto by povedal, že jednoduché plechové disky budú autu tak sedieť? Už sériový interiér sa Amanovi páčil, tak si povedal, že by bola škoda ho nejako upravovať. Zovňajšok zdobí nenápadná farba Destroyer Grey.

Barracudu kúpil Aman ešte keď študoval, od chlapíka, ktorý ju prerábal podľa svojich predstáv. Ten sa ale dostal do „mŕtveho bodu“ kedy sa nevedel s autom posunúť ďalej a ostalo opustené na dvore. Hneď potom ako sa Cuda dostala k Amanovi, začal s prácami na tom, čo je dnes jeho autom snov. Posledné slovo necháme na samotného Krakena, zarev!

text: M.Lábaj, foto: speedhunters.com