1.kolo Tuning battle 2014 - Slovakia Ring
"Byl pozdní večer - první máj - večerní máj byl lásky čas, hrdliččin zval ku lásce hlas... Takto nejako opisuje prvý máj český básnik Karel Hynek Mácha . Tohtoročný prvý máj sa niesol na Slovensku v znamení inej lásky - a to lásky k autám. Slnečný, sviatočný deň bol presiaknutý benzínom, vôňou spálených gúm, leštidiel na lak, aj vôňou parfémov krásnych hostesiek, a to všetko v rámci veľkolepého podujatia Power fest...
Na Slovensku asi nie je lepšie miesto pre začatie šprintérskej, driftérskej a leštenkárskej sezóny ako areál okruhu Slovakia Ring. Drifty a šprinty okupovali priamo okruh ako taký, zraz Subaru a TotalDIP Tuning Battle Slovenská republika mal svoju základňu v paddocku. Ten vykúzlil neopakovateľnú atmosféru, ktorá musí potešiť každého milovníka plechových miláčikov. Priestor vyhradený pre upravené vozy sa naplnil na prasknutie už počas dopoludnia a z brusu nová plachta hostila prvých záujemcov o predstavenie svojho vozidla širokému publiku. Ten doslova hltal každé slovo, keď jednotliví majitelia áut spolu s moderátorom priblížili divákom všetky taje úprav daného vozidla. Nesmelo samozrejme chýbať obľúbené fotenie jedinečných kúskov s majiteľmi a hosteskami. Novinkou na Slovakia Ringu bola prezentácia nášho hlavného partnera - TotalDIP. Ten tu počas dňa postupne pristavil dve "nadipované" autá a zábavná úloha strhnutia gumovej fólie bola ponúknutá divákom. Prvé bolo na rade BMW päťkového radu v bielo-oranžovom dizajne, ktoré si vzali do parády deti. Následne potom vybraná skupinka divákov skúšala na čas otrhať TotalDIP zo Smarta.
Po celý deň tiež prebiehalo klasické hodnotenie áut v jednotlivých kategóriách. Po zime sa ukázala celá rada vozov v úplne novom kabáte, úplné novinky, rovnako tak i stálice slovenskej a českej tuningovej scény. Napríklad kompletne prestavaný Peugeot 405 kombi Borisa Pavlíka, ktorý si odviezol ocenenie usporiadateľa za " Skokan roka ", z Čiech trojkové Scirocco Jirku Kubíčka, oranžová Octavia Víta Hejčíka, či Fiat Bravo Milana Forgáča s prerobenou hudobnou aparatúrou pre tento ročník. Domáci borec získal najvyššie ocenenie Best of Best, no k videniu bol aj veľmi zaujímavý projekt Škody 120 na oranžových kolesách Porsche , ktorý si okrem víťazstva v kategórii odniesol aj ocenenie " najzaujímavejšia novinka roka ". Jedno auto ešte z radu mnohých krásnych kúskov predsa vyčnieval. Jednalo sa o vínový Golf prvej generácie s čiernymi stuhami. Tohto krásavca v minuloročnej sezóne vozila na zrazy Miška Mandúchová, ktorá nás však náhle, tragicky opustila koncom marca. Táto strata hlboko zasiahla nielen jej rodinu a priateľov, ale aj celú tunerskú rodinu. Aj preto sme sa rozhodli navždy vyradiť štartové číslo 50, s ktorým Miška bojovala o trofeje, aby zostalo už len pre ňu... Každé prvé kolo Tuning Battle v danom roku (rovnako ako tomu bolo aj tento rok na Slovakia Ringu) ponesie podtitul "Memoriál Misky Mandúchovej" a pred vyhlasovaním sme Miške venovali spomienku minútou ticha.
Život však ide ďalej , rovnako tak aj TotalDIP Tuning Battle... Tento rok nás čaká ešte ďalších 5 základných kôl a finále v hale na Medzinárodnom Autosalóne - Autoshow Nitra v októbri tohto roku. Kľúč k postupu do finále je jednoduchý - zúčastniť sa aspoň dvoch základných kôl a umiestniť sa do šiesteho miesta v danej kategórii. Podrobnejšie informácie a pravidlá nájdete na stránke www.tuningbattle.sk.
text: Lukáš Karásek, foto: Riesová, fotoHD, Petreje, Dostal
Výsledky 1. Kolo TotalDip TUNING BATTLE 2014
Audi, BMW, Mercedes Scene: 1. Audi A4, Róbert Greguš, 2. Audi A6, Dalibor Gatial, 3. BMW E60, Filip Barcaj
Ford & Opel Scene: 1. Opel Calibra, Gabriel Rehák, 2. Opel Tigra, Attila Jávor, 3. Opel Astra G, Marián Durec
Seat & VW old scene: 1. VW Polo, Rostislav Chytil, 2. Seat Ibiza, Štefan Molnár, 3. VW Golf 3, Tomáš Kubačko
Seat & VW modern scene: 1. VW Scirocco 3, Jiří Kubíček, 2. Seat Leon, Pavol Rudločák, 3. VW Passat, Radek Jedlička
Škoda Old Scene: 1. Škoda Felicia, Jozef Jánošík, 2. Škoda Felicia, Peter Sitta
Škoda Modern Scene: 1. Škoda Octavia 1, Vít Hejčík, 2. Škoda Octavia combi, Lukáš Cupák, 3. Škoda Fabia, Tomáš Franko
French Scene: 1. Renault Megane, Peter Belák, 2. Peugeot 405 combi, Boris Pavlík, 3. Peugeot 206, Matěj Kemeny
Italian Scene: 1. Fiat Bravo, Milan Forgáč junior, 2. Fiat Barchetta, Pavol Hederik, 3. Fiat Grande Punto, Jaro Hlucháň
Japan & Asia Scene: 1. Subaru Impreza, Róbert Krajčí, 2. Mitsubishi Eclipse, Vladimír Šránek, 3. Nissan GT - R, Milan Forgáč senior
Oldies Scene: 1. miesto - Škoda 120, Atila
Other & Rat Scene: 1. Lada 2101, Ján Haxer, 2. Lada 2105, Lukáš Ofčarovič, 3. Lada 2101, Juraj Bodlala
Doplnkové kategórie:
Cena Organizátora: Pavol Rudločák - Seat Leon (za najnápaditejšiu tému auta)
Cena Organizátora: Boris Pavlík - Peugeot 405 combi (skokan roka)
Cena Organizátora: Atila - Škoda 120 (najzaujímavejšia novinka)
Cena Hostesiek: Lukáš Cupák - Škoda Octavia combi
Best of Best: Milan Forgáč junior - Fiat Bravo