477hp 4C Nemesis

02. máj 2018Publikoval M. Lábaj

Alfa Romeo 4C je malé športové autíčko s výkonom len o niečo vyšším ako 230 koní. Mušia váha ale zabezpečuje dostatok zábavy za volantom tohto šikovného kupé. Potom si však za volant sadol taliansky tuner Pogea Racing a práve on rozhodol, že 4C potrebuje vylepšenie. Na auto hodil nové prahy a nárazníky, upravil postoj a pridal pár koníkov pod kapotu.

Nový vzhľad napovedá, že nešlo o jemné úpravy. Ako som spomínal v úvode, na auto osadili nový agresívny predný nárazník. Dozadu namontovali nové hliníkové krídlo a nárazník s integrovaným difúzorom, ktoré sa starajú o silný prítlak k vozovke. Bočné prahy sú tiež nové a otvory v nich privádzajú chladný vzduch k motoru. Motoru sa lepšie dýcha aj vďaka zadnému oknu so SCOOP štruktúrou. Čerstvého vzduchu predsa nikdy nie je dosť.

Je naozaj toto všetko potrebné? Veď 1,75-litrový motor nepotrebuje hektolitre vzduchu. Áno, je to potrebné, pretože motor už nemá pôvodných 1,75l ale úpravca ho prevŕtal na 1,955l. Taktiež sú nové aj vnútornosti: kovaná kľuková hriadeľ, CNC hlava valcov, väčšie sacie a výfukové ventily, upravená vačková hriadeľ, kované piesty a ešte mnoho iného.

Navyše je teraz skoro dvojlitrový agregát preplňovaný turbom Garrett GTX druhej generácie s externým wastegate systémom. Vysokotlakové čerpadlá a vstrekovače sa starajú o dodávanie pohonnej hmoty. 200CPI HJS Euro 6 downpipe, výfukový systém MONSTER s ovládanými klapkami a koncovky z uhlíkových vlákien dávajú Alfe ten správny zvukovú prejav športového auta. Zábava (čítaj strach) je viac ako len zaručená. 477 koní (356 kW) a 535 Nm ženú dopredu toto maličké kupé ozrutnou silou.

Za to, že 4C dokáže letieť rovnako rýchlo ako na rovinke tak i v zákrute, vďačí zákazkovému podvozku POGEA V23 od KW, ktorý sa dá tiež všemožne nastaviť. Blatníky vypĺňajú kované kolesá POGEA Blade s rozmerom 8,5 x 18-palcov vpredu a 9,5 x 19-palcov na zadnej náprave. Dostatok priľnavosti zabezpečujú nízkoprofilové a najmä lepivé pneumatiky Michelin Cup 2.

Dynamika malému talianovi rozhodne nechýba. O tom svedčia aj namerané hodnoty: 0 - 100 km/h za 3,6 s; maximálna rýchlosť 308 km/h. Brzdenie z akejkoľvek rýchlosti je pre upravené brzdové platničky a oceľové brzdové potrubie bezpečné za každých podmienok. Všetkých vyrobených 5 kusov bude nastriekaných v sivej perleti s matným efektom. Koľko presne za upravenú Alfu 4C zaplatíte tuner nezverejnil. Tak ako auto samotné, cena bude určite exkluzívna.

text: Matej Lábaj, foto: Pogea racing