Profituning

ABT Audi RS Q8-R

24. august 2020Publikoval M. Lábaj

RS Q8-čka je poriadny kus mašiny už rovno z výroby. Športovo-elegantnú karosériu vpred poháňa 4,0-litrový osemvalec s výkonom 600 koní a vrcholom krútiaceho momentu pri 800 Nm. Úpravca z Kemptenu, spoločnosť ABT Sportsline, si hovorí, že i takéto monštrum dokáže zvládnuť ešte viac. Audine tak naložili ešte pekný prídavok k šiestim stovkám koní.

Maximálny výkon agregátu V8 TFSI sa po úprave zvýšil o 140 koní. A nie len to, úmerne s výkonom narástol aj krútiaci moment o 120 Nm. Chlapcom z ABT sa to podarilo najmä vďaka nainštalovaniu ich vlastnej riadiacej jednotky motora a jednoduchému hardvérovému vylepšeniu, ktorým je väčší medzichladič stlačeného vzduchu. Okrem lepšieho chladenia vylepšili aj akustický prejav vozidla výfukovým potrubím z nehrdzavejúcej ocele so štyrmi koncovkami s priemerom 102 milimetrov. 4,0-litrová V8 teda disponuje silou 740 koní (544 kW) a 920 Nm. Vyšší výkon prispel i k vyššej maximálnej rýchlosti RS Q8-R a to 315 km/h.

Samozrejme, aby bolo aj navonok vidno, že Q8 prešla úpravou, v ABT jej pripasovali nejaké tie doplnky na nárazníky a prahy. Hneď spredu je poznať nárazník s množstvom karbónu, znakom RS Q8-R a splitterom. Na boku dostala Audi lemy blatníkov rovnako z uhlíkových vlákien a ostrejšie kryty zrkadiel. Vzadu je taktiež nový nárazník so spomínanou štvoricou koncoviek a decentné delené krídelko nad zadným oknom. K exteriéru patria aj skutočne obrovské, až 23-palcové disky kolies z dielne ABT s pneumatikami v rozmeroch 295/35 R23. Nejaké úpravy sa odohrali i v interiéri Audi. V ňom hrá hlavnú úlohu nový volant, vymenili tiež štartovacie tlačidlo motora a kryt ovládača prevodovky. Výnimočnosť okrem množstva karbónu pripomína aj odznak na dverách, ABT totiž poskytne len 125 úprav RS Q8-Rka. Tak veru teraz už aj mne príde „obyčajná“ RS Q8 ako milé SUV v porovnaní s touto beštiou.

text: M.Lábaj, foto: ABT