Profituning 2021_2

Ak ti nestačí 911 turbo, tak...

30. júl 2021Publikoval P. Kovács

Spoločnosť Techart zo Stuttgartu sídliaca v tesnej blízkosti ikonickej automobilky sa zaoberá úpravami Porsche viac ako tri dekády a jej produkty s označením GT Street R a GT Street RS sú tie najuznávanejšie. Tento krát si Nemci posvietili na aktuálnu radu 992, presnejšie na špičkové 911 Turbo, aby z neho urobili 800-koňové, pouličné monštrum. Cena konverzie bežnej 911-ky je 73 tisíc Eur a svetlo sveta zazrie z nej len 87 kusov, poukazujúcich na založenie firmy Techart v roku 1987.

GT Street R má agresívnejšie karosárske diely vpredu aj vzadu a obrovský zadný spojler vyrobený z uhlíkových vlákien, v porovnaní s ktorým vyzerá najnovšie 911 GT3 skromne a krotko. Premyslené krídlo má dokonca integrovaný diel, ktorý je možné predĺžiť a tým ešte zvýšiť prítlak. Techart deklaruje štvornásobok prítlaku na zadnej náprave oproti sériovej verzii Turbo už pri rýchlosti približne 140 km/h.

Techart namontoval dopredu široké a vetrané blatníky dizajnovo podobné GT3 RS, ktoré umožnili  aj montáž širších kolies navrhnutých tak, aby vyhovovali pneumatikám rozmeru 265/35 vpredu a 325/30 vzadu. Disky so stredovým zámkom majú priemer 20, resp. 21 palcov a doplnené sú zvláštne vyzerajúcimi aero-krytmi z uhlíkových vlákien pre zlepšenie aerodynamických vlastností a sú vyrobené.

Špeciálna 911-ka jazdí tiež o niečo nižšie vďaka novému setupu pružín a nastaviteľných tlmičov, ktoré dokážu znížiť výšku až o 25 milimetrov. Agresívnejšie nastavenie zavesenia kolies pre nadšencov tratí sa však stále vyvíja a bude ponúkaný ako súčasť balíka Clubsport, ktorý bude zahŕňať aj klietku a pretekárske sedadlá. Interiér je prepracovaný kombináciou Alcantary, uhlíkových vlákien a kože a je možné ho ešte vylepšiť materiálmi inšpirovanými históriou. To sa vzťahuje aj na zákazkový volant, ktorý je možné objednať so šachovnicovým dizajnom.

A na záver to najdôležitejšie: Plochý preplňovaný 6-valec objemu 3,8-litra, s pôvodným výkonom 580 konských síl prešiel poriadnou fitnes kúrou, na závere ktorej sa úpravca môže pýšiť lepším zrýchlením aj maximálkou. Twin-turbo spriahnuté cez 8-stupňovú dvojspojku dostalo nové turbíny, výfuk a samozrejme manažment. Výsledkom je rovných 800hp a najvyšší krútiaci moment 949Nm vďaka čomu nemá problém R-ko uháňat rýchlosťou 350km/h.

text: P.Kovács, foto: Techart