Profituning

Ares S1 Project Spyder

12. november 2020Publikoval M. Lábaj

Najnovší počin Danyho Baharu - ex riaditeľa Lotusu, je divoký superšport s menom Ares S, ktorý stojí na základoch poslednej Corvetty C8. Prednedávnom bolo predstavené kupé, no teraz spoločnosť Ares Design z Modeny predstavuje svoj hyperšport vo verzii bez strechy. Vu a lá, Ares S1 Project Spyder.

Keďže základy má spoločné s C8-čkou, spolu zdieľajú aj osemvalcový motor s objemom 6,2-litra. V jeho prípade však agregát prešiel pár mechanickými úpravami u jedného z amerických dodávateľov dielov. Čo to ale znamená. V8 bola nadopovaná na výkon 705 koní (518 kW) a 970 Nm, avšak bez akéhokoľvek preplňovania. Teda stále je to „atmosféra“.

Absencia turba rovnako dovoľuje motoru točiť až do 9000 ot/min. S verziou bez strechy si dokonca ešte lepšie vychutnáte parádny zvuk upraveného výfukového potrubia. Ares totiž znie ako staré formuly F1 ešte s agregátmi V10. Výkon je prenášaný iba na zadné kolesá cez 8-stupňovú dvoj-spojkovú prevodovku a samosvorný diferenciál - prevzaté takisto z novej Corvetty. Akcelerácia 0–100 km/h? Kupé to zvládne za čas 2,6 sekúnd, Spyder je o desatinku pomalší – čiže 2,7 s.

Jedinečnosť je podčiarknutá počtom vyrobených kusov. Ares nevyrobí viac ako 24 vozidiel so strechou a 24 kusov bez strechy počas nasledujúcich dvoch rokov. Pri Spyderi uvádza aj nádherný kožený interiér s Alcantarou. Veru, keď už nebude strecha, tak aby sa mali okoloidúci na čo pozerať. Prvotná cena Projectu kupé by mala byť okolo 500 000€. Cenovka Spyderu sa ale nebude veľmi líšiť.

text: M.Lábaj, foto: Ares Design