Aston Martin uvádza dve špeciality

18. máj 2018Publikoval M. Pokrývka

Počas minulého roka absolvoval premiéru Aston Martin Vantage novej generácie, britská automobilka sa napriek tomu momentálne vracia k tej doterajšej. Odvodila z nej totiž skutočnú lahôdku. Ide o model nesúci označenie V600, ktoré firma použila pri obdobnej exkluzivite v 90. rokoch. Teraz na ňu nadväzuje vozidlo s podpisom divízie Q.

Ako už naznačuje meno, výkon tejto špeciality dosahuje 441 kW (600 k). Rovnakou porciou disponoval aj duchovný predchodca. No kým ten využíval osemvalcový motor, základom novinky je variant V12 Vantage S. Od neho sa okrem väčších svalov šesťstovka odlišuje aj dostupnosťou výhradne manuálnej prevodovky a exkluzívnym dizajnom.

Aston má od základu prepracovaný bodykit, základným stavebným materiálom boli uhlíkové vlákna. V600 disponuje odlišnou odvetrávanou kapotou, väčšou maskou chladiča s horizontálnymi priečkami, upravenými nárazníkmi i blatníkmi a mohutným difúzorom lemovaným štvoricou výfukových koncoviek. Vlastný štýl majú aj disky kolies.

Exkluzívne vyhotovenie neobišlo ani interiér obsahujúci anatomické sedačky, karbónové panely či špeciálnu kovovú radiacu páku. Usadnúť do tejto kabíny iste nebude lacné. Angličania totiž plánujú vyrobiť iba 14 exemplárov, z toho polovica bude mať otvorenú karosériu. Aj kupé však bude nepochybne vysoko cenenou zberateľskou raritou.

Druhým zaujímavým produktom britskej značky uvedeným v týchto dňoch je kupé DB11 AMR tvoriace vrchol modelového radu.Ide o ďalšieho zástupcu línie Aston Martin Racing, ktorú vlani uviedol práve predchádzajúci Vantage. Spoločným rysom všetkých jej členov sú detaily výraznej žltozelenej farby. Nesú ju brzdové strmene dé-bé-jedenástky, ale tiež početné detaily v spodnej časti karosérie a stred kapoty.

Exteriér vozidla disponuje aj početnými dielcami z uhlíkových vlákien, pričom viacero pôvodne pochrómovaných prvkov si oblieklo čierny odtieň. Platí to aj pre kované disky kolies. Kabína vyznáva rovnakú schému, nechýbajú v nej početné žltozelené detaily. Opierky hláv nesú označenie AMR. Rovnaký podpis sa nachádza aj na prahoch, obsahuje ho kovová plaketa.

Pri tejto verzii nešlo len o vizuálne špecifiká, ale tiež techniku. Prepĺňaný motor V12 prešiel viacerými zmenami. Vďaka nim dosahuje výkon 470 kW (639 k) a prostredníctvom ladeného výfuku by mal produkovať výraznejšie tóny. Úpravy pohonnej jednotky vyústili v skrátenie klasickej stovky o dve desatiny na 3,7 sekundy a posunutie najvyššej rýchlosti na 335 km/h. Zásahom sa nevyhol ani podvozok, ktorý má ponúkať lepšie vedenie stopy bez obmedzenia komfortu.

Na rozdiel od špeciálu Vantage V600 nie je model DB11 AMR limitovaným produktom. Anglická firma ho bude ponúkať v štandardnom režime, ale zapýta si zaň peknú sumu. Napríklad nemeckí záujemcovia musia rátať so štartovou priečkou na úrovni 218 595 eur.

text: M.Pokrývka, foto: Aston Martin