Audi RS4: Vyladený grand tourer
V lete 2005 Audi predstavilo druhú generáciu športového modelu RS4 Sedan. O rok neskôr na trh prichádzajú verzie Avant a Cabriolet. RS4 od klasickej A4 B7 sa dala zvonku rozoznať širším rozchodom kolies a teda aj širšími blatníkmi, hliníkovými spätnými zrkadlami masívnejšími nárazníkmi a oválnymi koncovkami výfuku. Pod povrchom bolo zmien viac, RS4 mala adaptívne športové odpruženie s variabilnou tuhosťou. Pod kapotou bol osadený atmosférický motor V8 s objemom 4,2-litra, ktorý mal výkon 420 koní (309 kW).
Charlieho modrá RS4 však má ešte zopár úprav naviac. Najzreteľnejšou je modrá metalíza. Keď Audi odprezentovala odtieň Galaxy blau na novej Q8, Charlie ihneď vedel, akú farbu chce mať na svojom, vtedy čiernom, sedane. RS4 takisto očistil od lešteného hliníku, ktorý mala na sebe z výroby. Jedine disky kolies a koncovky ostali s týmto povrchom. Ostatné diely boli vymenené za náhrady z uhlíkových vlákien. Všetky diely sú však vyrobené na mieru. Na Audi RS4 sa totiž karbónové doplnky nedajú zohnať na každom rohu ako to je pri BMW. Pozornosť si zaslúžia aj svetlomety EM Tuning, ktoré majú logo Audi RS na šošovkách projektora a tmavé vnútorné kryty.
Aj disky sú umeleckým dielom. Síce vyzerajú ako originálne 20-palcové Audi Rotors, nie je tomu tak. Sú vyrobené z troch dielov a vyrobili ich vo firme Forge Wheels USA. Naniesla sa na nich strieborná prášková farba, vyleštili sa límce a hroty lúčov. Dokonalá kombinácia originálneho vzhľadu so zopár úpravami. Za kolesami v medzerách medzi lúčmi vyčnieva obrovský strmeň karbón-keramických bŕzd. RS4 stojí na vzduchovom podvozku od Air Lift Performance s ukrytým kompresorom pod povrchom kufra. Pocit z jazdy ešte vylepšujú H&R stabilizátory a lepšie uloženia.
O tomto aute sa ale nedá baviť aby nebol spomenutý motor. Z výroby teda už vieme, že mal výkon 420 koní. S vekom však toto číslo dokázalo celkom rýchlo zmenšiť. Charlie tento problém vyriešil jednoducho. Medzi hlavy atmosférickej V8 osadil kompresor TTS/Rotrex C38 so softvérom „Stage 3“ od MRC Tuning. Nasávanie bolo odtienené od horúceho vzduchu a RS4 dostala výfukový systém bez katalyzátorov s 3-palcovým vedením a koncovkami na mieru aby zapasovali do karbónového difúzora. Softvér umožnil aj také srandy ako je „flat shift“, teda preraďovanie rýchlostí bez ubratia plynu. RS4 je osadená manuálnou 6-rýchlostnou prevodovkou. Keď Charlie položí nohu na podlahu, modrá RS4 sa doslova za okamih stratí v diaľke. Jej výkon po úpravách je 634 koní a k tomu pohon štyroch kolies Quattro a pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S.
Interiér ostal pomerne sériový, nachádza sa v ňom však ďalšie množstvo dielov z uhlíkových vlákien. Hlavica radiacej páky s okrajom manžety bola vyrobená na CNC strojoch. Charlie svoju Audi RS4 nie len vystavuje ale hlavne na nej jazdí. Počas leta môžete stretnúť modrú Audi na potulkách po Európe. Táto Audi dokáže všetko. Víťaz výstavy, letný cruiser a európsky grand tourer.
text: M.Lábaj, foto: Mario Christou