Profituning 2021

BMW predstavilo novú sedmičku

23. apríl 2022Publikoval P. Kovács

Po 45 rokoch od debutu BMW radu 7 prichádza siedma generácia tohto modelu na scénu ako najpokročilejšie a najinovatívnejšie vozidlo v luxusnom segmente. Dizajnu prednej časti dominujú prvky, ktoré sú pre značku typické, no zároveň zachovávajú odstup a rozdiel medzi luxusnými a ostatnými vozidlami v ponuke automobilky BMW. Patria medzi ne napríklad aj rozdelené predné svetlomety, pričom denné svetlomety sa na požiadanie dodávajú aj v BMW krištáľovej verzii Iconic Glow. Emotívne príťažlivé efekty pri odomykaní a zamykaní vozidla vytvárajú podsvietené krištále Swarovski, podsvietené BMW obličky masky chladiča či dynamický svetelný koberec pri dverách, na požiadanie sa dodáva aj dvojfarebné lakovanie.

Progresívny charakter luxusného sedanu zvýrazňujú inovatívne prvky, ako sú širokouhlá obrazovka BMW Theatre Screen, multisenzorický zážitok z vozidla BMW iDrive s najnovšou generáciou operačného systému BMW Operating System 8, plus zakrivená obrazovka BMW Curved Display a aizované parkovanie a manévrovanie. Okrem zvýšenej úrovne pohodlia a jedinečného zábavného systému vo vozidle, je v ponuke aj možnosť vybaviť zadnú časť doplnkami s označením Executive Lounge, ktoré obsahujú upravenú polohu nastaviteľného sedadla a nové čalúnenie interiéru od BMW Individual s označením Merino koža/kašmírová vlna, čo predstavuje priekopnícku cestu k maximálnemu pohodliu v interiéri vozidla. Súčasť štandardnej výbavy tvoria aj 4-zónová klimatizácia s filtrom nano častíc či najväčšie pevné panoramatické strešné okno v segmente.

Na rozdiel od svojich predchodcov bude nové BMW radu 7 dostupné výhradne ako model s dlhým rázvorom (3 215 mm), ktorý vďaka medzigeneračnému nárastu o 5 milimetrov zväčšuje priestor vzadu. Celková dĺžka narástla o 130 mm na 5,39m, s 1 950 milimetrami je o 48 mm širšie ako jeho predchodca a zároveň aj o 51 mm vyššie. Nové BMW radu 7 teraz vôbec prvýkrát ponúka na výber spaľovacie motory, plug-in hybridné systémy (s dojazdom do vzdialenosti viac ako 80 km), ako aj plne elektrický pohon. Uvedenie na európsky trh bude spočiatku zahŕňať iba model BMW i7 (544k, 745 Nm, pohon xDrive, 0-100kmh/h za 4,7sek.), v USA, Číne a na ďalších vybraných trhoch budú pri uvedení na trh, okrem plne elektrickej verzie, v ponuke dva modely, každý vybavený benzínovým motorom a 48 V mild hybridnou technológiou s elektromotorom vo funkcii štartér-generátora umiestneným priamo v prevodovke a poháňajúcim kľukový hriadeľ.

Rovnako ako v prípade všetkých jeho predchodcov, aj nové BMW radu 7 sa bude vyrábať v závode spoločnosti BMW Group v meste Dingolfing. Špičkou v programe budú dva modely BMW M vybavené elektrifikovanými pohonmi. Nový model BMW M760e xDrive (3-litrový 6-valcový motor, plug-in hybridný systém, 0-100km/h za 4,3sek.), ktorý sa predstaví už na jar 2023, dosahuje výkon 420 kW (571 k) a krútiaci moment 800 Nm. Jeho elektromotor generuje dočasný výkon v hodnote ďalších 30 kW (40 k), ktorý je k dispozícii v momente, ak vodič potrebuje obzvlášť intenzívne zrýchlenie.

Budúci vlajkový model, nové BMW i7 M70 xDrive bude mať plne elektrický pohonný systém s dvoma motormi (po jednom na prednej aj zadnej náprave) a bude dostupný v priebehu roku 2023. Pohonný systém generuje maximálny výkon výrazne presahujúci hodnotu 440 kW (600 k) a maximálny krútiaci moment viac ako 1 000 Nm. Najvýkonnejší model značky BMW, aký bol kedy vyrobený pre bežnú premávku, zrýchli z 0 na 100 km/h za menej ako 4,0 sekundy.

zdroj: BMW Group