Profituning 2021_2

Bol raz jeden Chamade...

16. máj 2021Publikoval M. Dzadík

Ako všetci vidíte, základom tohto projektu je Renault 19 roku výroby 1992 vo verzii Chamade, čiže štvordverový variant. Zaujímavosťou je fakt, že Peter chcel pôvodne Porsche 944, no ako sám povedal, odradili ho náklady spojené s prevádzkou takéhoto auta. Následne mu do oka padol Chamade, ktorý bol pôvodným majiteľom udržiavaný až priveľmi a tak prišlo rozhodnutie zbaviť sa predošlej klasickej devätnástky a pošprtať sa v tejto cukríkovej. Celkovo do starého Francúza napokon zahučalo pekných 11 tisíc eur...

Pod kapotou dôstojne opatrovanej R19 pôvodne bublal 8V 65 kW motor, čo sa Petrovi pochopiteľne zdalo málo a k slovu sa tak dostal swap za silnejšiu verziu 1,8 16V 99 kW. Podľa Petrových slov to bola asi najhoršia fáza projektu, no nakoniec sa zadarilo. Samozrejme, že motor neostal sériový a do jeho útrob sa tak nasťahovali ostré vačky a silnejšie vstreky. O prísun vzduchu sa stará otvorené sanie Kosei Racing Carbon. Petrovými šikovnými rukami následne prešiel výfukový systém, v ktorom bol katalyzátor nahradený rezonátorom Flowmaster, stredový diel dostal košom a na koniec sa nasťahoval diel od Supersprint. Keďže sa tu bavíme o showcare, motorový priestor obohatený o airbrush dostal zaslúžený dresscode – leštené a lakované diely motora do klavírovej čiernej, pinstriping a prvky obtiahnuté kožou. YES!

Zaujímavou etapou tohto projektu sú útroby nachádzajúce sa pod karosériou, teda ako môžeme vidieť, extrémne položený posed a samotné brzdové ústrojenstvo. Ono, možno to vyzerá jednoducho, ale nie je to vždy o troch klikoch v eshope a športový podvozok je doma... Áno, aj Peter si takýmto spôsobom objednal podvozok Raceland, no to nebol ani zďaleka koniec. Bolo nutné upraviť viacero prvkov podvozku, aby auto dostalo želaný stance v kombinácií so správnym obutím. Samotné ramená sú podložené, držiaky tlmičov sú prefrézované, horné uloženie je iné a samotná zadná náprava z modelu 16V je taktiež upravená. Výsledkom je brutálne statické zníženie 160mm vpredu a 100mm vzadu. Tento posed je skombinovaný s obutím Brock B1 v custom farebnom finiši. O atypický rozmer pneu sa postaral výrobca Nankang s modelom pneumatík NS2. Peter si za takýto stance zaslúži POTLESK! Zabudnúť ale nesmieme na lahôdku v podobe brzdového ústrojenstva, ktoré je skombinované z toho naj, čo fabrika dala – predné brzdy z modelu R21 Turbo s kotúčmi Textar o rozmere 287 mm, zadné brzdy z R19 16V a kotúčmi taktiež Textar 238 mm.

Už na prvý pohľad zaujme toto auto veľmi efektným kabátom v podobe matnej modrej farby – aby sme boli konkrétnejší, tento odtieň nesie názov Marlin a nanesený je grafitovými sprejmi Montana Cans Black Series. Tomuto odtieňu sekundujú tmavé prvky karosérie ako oterové lišty v čiernej koži, či strecha lakovaná do klavírovej čiernej. Prahové nástavce pochádzajú z modelu R19 16V, zadná odtrhová hrana zasa z BMW E39 M5. Upravené boli aj predné a zadné svetlomety – tie zadné boli zbavené oranžového klobúčika a predné boli rozobraté, rámček nalakovaný na čierno a opätovne zlepené. Všetko v rámci normy – decentné a štýlové.

Aj interiér si zachoval svoju celkovú eleganciu. Peter na jeho úpravu použil imitáciu brúsenej kože Porsche, niektoré diely nalakoval do klavírovej čiernej, osadil sedačky zo 16V verzie a nezabudol ani na čierne bezpečnostné pásy taktiež zo 16V verzie. Pribudli hliníkové pedále Speedpro, športový volant Raid Dino, riadiaca páka a ručná brzda v prevedení hliník od firmy JOM, prídavné budíky Speedpro a čierny koberec v kombinácií s madlami dverí z verzie 16V. Poslednou etapou projektu bolo kvalitné audio. Hlavnou jednotkou je autorádio Alpine, ktoré spolupracuje so štvorkanálovým, 1800W zosilňovačom ESX. Ten dopuje predné repro Lightning Audio a dvojicu mohutných subwooferových reproduktorov zastavaných v kufri.

Renault 19 Chamade, rok výroby: 1992
Motor
: Swapnutý agregát 1.8 16V so sériovým výkonom 99 kW a max. točivým momentom 158Nm, ostré vačky, väčšie vstreky, otvorené sanie KoseiRacing Carbon, rezonátor Flowmaster, odstránený stredový diel výfuku, koncový tlmič Supersprint, lakované a leštený diely motora, lakované šróby, pinstriping, koža
Podvozok
: Pevný športový podvozok Raceland – výsledné zníženie 160/100 mm, podložené ramená, upravené držiaky tlmičov, upravené horné uloženie tlmičov s rozperou, upravená zadná náprava zo 16V modelu, predný swap bŕzd z modelu R21 Turbo 287mm, zadný swap z R19 16V 238mm – kotúče a dosky od firmy Textar, hliníkové disky Brock B1 upravené na dvojrozteč – vpredu 8,5x17 ET13, vzadu 10x17 ET20 s podložkami 8mm a 10mm, pneu Nankang NS2 vpredu 185/35R17, vzadu 205/40R17
Pohon
: pohon predných kolies, 5 stupňový manuál


Karoséria
: Auto lakované graffiti sprejmi Montana Cans rada black, odtieň Marlin, prahy R19 16V, krídla z modelu BMW E39 M5, upravené predné svetlomety s čiernym podkladom, zo zadných svetiel odstránený oranžový klobúčik, viečko nádrže kombinácia laku a kože, strecha v klavírovej čiernej, oterové lišty v koži
Interiér
: Volant Raid Dino s priemerom 31cm, radička a ručná brzda v hliníku od firmy JOM, interiér čalúnený imitáciou brúsenej kože Porsche, diely lakované do klavírovej čiernej, sedačky R19 16V, hliníkové pedále Speedpro, prídavné budíky Speedpro, čierny koberec a madlá dverí z verzie 16V, čierne bezpečnostné pásy 16V verzia
Audio
: Hlavá jednotka Alpine, zosilňovač ESX 1800W štvorkanál, predné repro Lightning Audio, subwoofer Lightning Audio 2x15'', kapacitor Rodek 10F carbon hybrid, kabeláž Zealum, poistky Zealum, basreflexy EM-Phaser (4x)

text: Milan Dzadík, foto: Moravec