Profituning 2021

BRABUS 800 - diabolský balík pre éčko

08. august 2021Publikoval P. Kovács

Úpravca z Bottropu predstavuje svoj najnovší počin, založený na novom Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ ako "Vlka v rúchu baránka", no podľa mňa je táto divočina veľmi ďaleko od nejakej nevinnej ovečky. Brutálne E-Klasse totiž už na prvý pohľad presvedčí každého, že ide o riadnu nálož sily v tejto športovo-elegantnej limuzíne, a to ešte vôbec nemusí ani vidieť veľavravnú číslicu 800 na veku batožinového priestoru.

Temný "business look" je v tomto prípade spojený s pretekárskymi génmi, pre tých, ktorí sa so sériovým výkonom 612 koní "neuskromnili". Každý dobre vie, že má dva krát preplňovaný, štvorlitrový osemvalec na viac a netreba príliš veľa zmien k tomu, aby si majiteľ posilnil ego hodnotou, ktorá sa už veru aj v Nemecku počíta. Inžinieri v Brabuse vymenili turbá, namontovali nový výfuk a riadiaca jednotka sa naladila na okrúhlych 800 konských síl, čo je 588kW. Keď sme už spomenuli nový výfukový systém s karbónovými koncovkami, tak ten je vďaka elektronickým klapkám vhodný aj na návštevu opery a naopak v prípade potreby svojim drzým prejavom presvedčí aj na víkendových pretekoch či pouličnom chuligánstve.

Čo sa týka pretavenia sily do dynamiky, tak aj vďaka bleskovému 9-stupňovému automatu a pohonu všetkých kolies Brabus deklaruje zrýchlenie na stovku za rovné 3 sekundy a maximálku obmedzenú na 300km/h. Samozrejme sa k nárastu rýchlosti stavali tuneri zodpovedne a všetko čo vidíte na karosérii je vyvinuté dôsledne a s dôrazom na funkčnosť. Všetky karbónové otvory, nástavce, krídla či difúzor slúžia na dosiahnutie väčšieho prísunu vzduchu do motora a k brzdám, navýšenie prítlaku a na znižovanie aerodynamickému vztlaku.

Lepším jazdným vlastnostiam prispieva i úprava adaptívneho podvozku cez Brabus modul, ktorý v rôznych režimoch znižuje svetlú výšku o 10 až 20mm. Na tom sú zavesené nové - 21-palcové, kované monobloky "Platinum edition" s 10-lúčovým vzorom a červenou linkou. Samozrejmosťou kreácie je množstvo "podpisov" a výmeny pôvodných emblémov, aby posádka ani na okamih nezabudla v akej to exkluzivitke sedí.

text: P.Kovács, foto: Brabus