Profituning

Brabus Rocket 900

27. októbra 2020Publikoval M. Lábaj

Kým čakáme, než Mercedes-AMG predstaví hybridné GT s výkonom 800 koní, úpravca Brabus spôsobil menší rozruch. Nie, oni sa do žiadnych bateriek ešte nestarajú. Za to ale vedia ako potešiť staromódnych benzínových nadšencov.

Brabus si totiž zapožičal športovú limuzínu AMG GT 63 S a trochu vylepšil jej vzhľad, správanie a hlavne, rozšíril stádo koní pod kapotou. A tiež už to nie je žiaden Mercedes, stvorenie, ktoré vzišlo z úprav dostalo názov Brabus 900 Rocket. Nemecká raketa je poháňaná osemvalcom s dvojitým preplňovaním, pôvodne mala objem 4-litre, prevŕtaním sa však dosiahlo zväčšenie o 500 cc, čo teda znamená objem 4,5-litra. Nové sú i oba turbodúchadlá, ktoré vháňajú vzduch do valcov pod tlakom 1,4 barov a vlastne kompletne bol celý nasávací trakt agregátu prepracovaný.

Výsledok úprav je úplne jednoducho vyjadrený v číslach – limuzína má výkon ohromných 900 koní (662 kW), nameraný najväčší krútiaci moment bol 1250 Nm, avšak kvôli ochrane pohonného ústrojenstva (najmä prevodovky) musel Brabus obmedziť silu na 1050 Nm. 9-stupňová prevodovka ale zvláda radiť rýchlosti dostatočne rýchlo aby akcelerácia z nuly na 100 km/h trvala iba 2,8 sekundy. Maximálna rýchlosť musela byť tentokrát obmedzená kvôli pomerne veľkej hmotnosti vozidla (2120 kg) a pneumatikám na 330 km/h. Nádherný zvukový prejav vytvára nový výfuk z nerezu so štvoricou koncoviek v zadnom difúzore.

Ako som spomínal, limuzína okrem úprav v motorovom priestore dostala aj agresívnejší vzhľad. Hlavným bodom je bodykit z uhlíkových vlákien, ktorým sa dosiahlo rozšírenie o 78 milimetrov. Všetko bolo ladené vo vzduchovom tuneli, čím Brabus hovorí, že plne funkčný je aj nový predný nárazník. Bodykitom sa teda zvýšil prítlak auta k vozovke a úmerne má i väčšiu stabilitu pri vysokých rýchlostiach. Vo vystrčených blatníkoch sú vystavené krásne športové kolesá Monoblock Z s rozmerom 10,5x21-palcov na prednej náprave a 12x22-palcov vzadu. Gumu okolo ich zase poskytla firma Pirelli. Na podvozku Brabus nainštaloval svoju vzduchovú techniku, čím sa dosiahlo zníženie o 25 mm v režime Sport a Comfort.

Exkluzivita je poznať aj v interiéri, ktorý je čalúnený v kombinácií čiernej kože a Alcantary. Dokonca presne 215 dielov v interiéri je v rovnakej farbe ako exteriér, v tomto prípade je to sivá „Stealth Grey“. Samozrejme v kabíne nesmie chýbať i trochu karbónu a nejaký ten hliník, z ktorého napríklad sú pádla pod volantom. Výnimočnosť pripomína plaketka „1 of 10“ na stredovom tuneli, Brabus totiž upraví len 10 modelov AMG GT do takéhoto stavu.

text: M.Lábaj, foto: Brabus